Kolesterolit "koholla" Lääkäri määrää lääkettä
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Yli satavuotiailla on mitattu korkeita kolesterolitasoja, joten eipä se ole näyttänyt menoa haittaavan. Pelkkä rahastuskikka.
Oikein! Juuri näin on asia! Suurin osa kolesterolista sijaitsee aivoissa. Eipä tarvitse ihmetellä muistisairauksien lisäätymisestä. Jopa alle 40vuotiailla, kun arvoja aina vain pyritään alentamaan. Jos en aivan väärässä ole, niin kaavailevat laskemaan arvoja entisetään!!Muuten, alhainen kolesteroli estää myös D- vitamiinin imeytymisen! Kysymys on todellakin miljardiluokan Lääkebisneksestä. Statiinien haitoista ei juuri piitata.
Onko teillä kolekoheloilla muuten aina alhainen verenpaine sitten?
Kun sellaista usein kuulee, että ovat kääntäen verrannollisia.
Diabeetikoilla on vielä alhaisemmat kolesteroli suositukset. Tuntuu ,että aina keksitään joku uusi lääkittävä "kansantauti" .
Mulla on kokonaiskolesteroli 3,4, josta suurempi osa on "hyvää" kolesterolia, vaikka vahva sukurasite korkealle kolesterolille. Ikää 43
Jos haluaa surkastuttaa aivot ja lihakset, niin siitä vaan napsimaan niitä lääkkeitä ja syömään rasvattomia ruokia.
Aivot tarvitsevat rasvaa, kolesterolilääkkeet saa lihaksesi heikoiksi ja surkastumaan, todennäköisesti saat myös masennuksen ja siihen lääkkeet. Kierre valmis.
Jätä pois kaikki keinomakeutusaineet, jos et ole diabeetikko. Syö kasviksia, hedelmiä, voita, oliiviöljyä, proteiinipitoista ruokaa ja täysjyvätuotteita. Ja lenkille hus hus. Ei mitään himojuoksemista, mutta reipasta kävelyä muutaman kerran viikossa. Ja unohda ne kolesterolimittailut, nauti elämästä.
Mulla on terveistä elintavoista huolimatta kolesteroli 6.3 eikä lääkitystä. En kyllä ottaisikaan kun ei ole mitään riskitekijöitä (lihavuus, tupakointi jne)
n58v
Vierailija kirjoitti:
Olen kuuskymppinen akka ja kolet saakin olla koholla.
Naisilla on pienempi sydäntautikuolleisuus kuin miehillä vaihdevuosiin saakka ja sen jälkeen menevät heittämällä ohi.
Onnea valitsemallasi tiellä, Suomi tarvitsee kaltaisiasi suoraselkäisiä ja vastuuntuntoisia ihmisiä, jotka poistavat itsensä rasittamasta kansantaloutta juuri eläkeiän kynnyksellä.
Yli satavuotiailla on mitattu korkeita kolesterolitasoja, joten eipä se ole näyttänyt menoa haittaavan. Pelkkä rahastuskikka.