Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsiperheet haluavat asua helsingin keskustassa?

Vierailija
10.10.2018 |

Tai siis Kantakaupungin alueella. Minusta lapsiperheiden pitäisi asua vehreillä ympäristöillä. Missä on vähemmän ihmisiä. Talot ei niin kiinni toisissaan ja koulut vähemmän täynöjä. Mutta itse en kauhean ymmärrä miksi lapsiperheet keskustaan haluaa. Melua ja paljon ihmisiä. Talot aivan kiinni toisissaan ja synkät maisemat. Kova liikenne ruuhka ja paljon tietöitä. Toki palvelut lähellä. Mutta se on ainoa syy mitä ymmärrän. Eli lapsiperheet. Tää keskusta ei ole teille oikea paikka.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat koulut

Vierailija
2/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kasvanut Helsingin keskustassa, ja kasvatan siellä myös omat lapseni. En mistään hinnasta asuisi missään muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Ei olisi minua/perhettäni varten.

Vierailija
4/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,8% Suomen lapsiperheistä ei riitä köhät asumaan perheasunnossa Stadin kantakaupungissa. Fakta.

Vierailija
5/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän Helsingissä mahtaa olla koulut vähemmän täynnä?

Emme asu kantakaupungissa mutta Helsingissä kuitenkin ja täällä kyllä kaikki lähikoulut ja päiväkodit on tupaten täynnä.

Vierailija
6/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kasvanut Helsingin keskustassa, ja kasvatan siellä myös omat lapseni. En mistään hinnasta asuisi missään muualla.

No oot aika outo. Miksi siellä haluat asua? Ja miksi et asuisi missään muualla?

Vierailija
7/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä minä tai lapseni saisimme muualta enemmän? Meillä on kaikki täällä, palvelut ja harrastukset. Ei tarvitse harrastuksiinkaan kuskata, kun ovat viiden minuutin kävelymatkan päässä. Lähikoulu on tien toisella puolella ja metsään, jos haluaa, pääsee kymmenen minuutin kävelyllä. Vierssä on leikkipuisto, jossa on keinuja, kiipelytelineitä, hippapelejä, liukumäkiä.

Vierailija
8/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei?

Vierailija
9/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen on vaivatonta. Omaa autoa ei välttämättä tarvitse. Täällä puolen tunnin ajomatkan päässä Helsingin keskustasta meillä on paljon sanelemana kaksi autoa. Jos ei olisi lapsia, yksi auto riittäisi. En tiedä onko tämä sitten säästöä. Isompaan asuntoon on varaa mutta kyllä aikaa ja rahaa palaa välimatkoihin: töihin, harrastuksiin, kauppaan on kuljettava autolla. Julkinen liikenne heikkoa täällä metsässä.

Vierailija
10/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei haluaisi asua kantakaupungissa. Minä sinkkuna lentäisin sinne mutta omalla lähiökaksiollani en saa keskustasta kuin eteisen. Kalliossakin ymv paikoissa on liian kalliit kämpät jos ei nyt ihan jotain huonokuntoista pikkunörskää roskisnäkymällä halua. Menisin kyllä mieluummin sellaiseenkin jos vaihtoehtona on joku kerava. Onneksi täällä on hyvät julkiset joten autoa en tarvitse. Helsingissä ja lähialueilla on kaunista luontoa vaikka kuinka paljon. Palvelut ja muut ovat lähellä.

Vierailija
11/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Etenkin pienille lapsille saasteinen paikka.

Tuttavaperheen molemmilla lapsilla oli astma, Helsingin keskustassa asuivat. Muuttivat 40 km päähän maaseutumaiseen paikkaan, ja lapset parantuivat astmasta lähes kokonaan.

Tiedän myös autistilapsen joka parani ja alkoi kommunikoimaan normaaliin tapaan kun pääsi pois Helsingin keskustasta ja asumaan sellaiseen paikkaan jossa pystyivät pitää muutamia kotieläimiä. Lapsi sai niistä eläimistä jonkinlaista tukea ja turvaa, sekä siitä vapaammin pihalla liikkumisesta, ja on kuin eri lapsi tänä päivänä sillä häntä voisi luulla ihan normaaliksi.

Vierailija
12/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen molemmilla lapsilla oli astma, Helsingin keskustassa asuivat. Muuttivat 40 km päähän maaseutumaiseen paikkaan, ja lapset parantuivat astmasta lähes kokonaan.

Tiedän myös autistilapsen joka parani ja alkoi kommunikoimaan normaaliin tapaan kun pääsi pois Helsingin keskustasta ja asumaan sellaiseen paikkaan jossa pystyivät pitää muutamia kotieläimiä. Lapsi sai niistä eläimistä jonkinlaista tukea ja turvaa, sekä siitä vapaammin pihalla liikkumisesta, ja on kuin eri lapsi tänä päivänä sillä häntä voisi luulla ihan normaaliksi.

No jopas! Maalla ei ole astmaa eikä autismia. Lääketiedettä ei tarvita enää mihinkään😁

Vierailija
13/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas! Maalla ei ole astmaa eikä autismia. Lääketiedettä ei tarvita enää mihinkään😁

Epätoivoseksi käy köyhien selitykset..

Eliitti asuu Helsingin keskustassa, joka on muuten kaunista ja puistomaista aluetta. Meren rantaviiva ja vanhat rakennukset.

Vierailija
14/14 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Helsingin Punavuoressa.

Meidän taloyhtiössä on paljon lapsiperheitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi