Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä isästä, joka on aina antanut mennä elatusapumaksun perintään?

Vierailija
10.10.2018 |

Ja ei, kyseessä ei ole "huijattu mies", vaan nainen. Mies halusi lapsella sitouttaa naisen häneen ja lupasi jo raskausaikana tehdä naisen elämästä helvettiä. Näin on tehnytkin tehtaillen oikeusjuttuja milloin mistäkin saadessaan ilmaista oikeusapua kertoen olevansa lapsensa menettänyt uhri-isä. Lapsi ei häntä kuitenkaan kiinnosta, ei ihmisenä eikä hyvinvointinsa puolesta. Ahdistelu on ollut niin vakavaa, ettei äiti ole pystynyt itse työllistämään koulutustaan vastaavasti. Mies on myös estänyt muuton työn perässä.

Tämä ei ole lompakkolois-äidin avaus, vaan yritys selvitellä mitä ihmiset ylipäätään ajattelevat oikeuksistaan JA velvollisuuksistaan vanhempina.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kyllä pysty estämään sun muuttamistasi työn perässä mitenkään, vaikka niin väittäisi. Itselläni ex-mies ilmoitti että hän hakee yksinhuoltajuutta saman tien jos edes harkitsen lähteväni työn perässä muualle, otin yhteyttä lastenvalvojaan ja hän onneksi kertoi miten asia todellisuudessa on.

Toivottavasti olet ottanut itse yhteyttä lastenvalvojaan, jos et niin tee se. Ja tee se myös kirjallisesti niin sinullekin jää tieto siitä mitä olet kertonut. Itse ainakin sekavimpina eron alkuaikoina unohdin mitä olin sanonut kun oli vaan tarve purkaa asia pois sydämeltä. 

Mies käyttää sinuun valtaa (olettaen siis että ap on tämä nainen) ja se vallankäyttö ei lopu niin kauan kuin sen antaa jatkua. Ja kun sitä vastaan puolustatuu, siihen tulee uusia piirteitä joita ei osaa odottaa, mutta se kannattaa. 

Jokainen yhteydenotto vain tekstiviestein tai sähköpostilla tuon miehen kanssa. Yhteenkään puheluun älä vastaa. Parasta oikeastaan olisi jos pystyt hankkimaan uuden puhelinnumeron mutta et ilmoita sitä tuolle miehelle, eli käytät uutta numeroa kaikkien muitten ihmisten kanssa ja pyydät heitä olemaan antamatta uutta numeroasi miehelle. Miehen kanssa kommunikoit vain vanhalla numerolla. Sama sähköpostin kanssa. 

Tuolla tavalla sinä pystyt itse kontrolloimaan koska hän voi kanssasi viestiä.  Se on ensimmäinen askel.

Vanhemmuudestahan tuolla miehellä ei ole mitään käsitystä ja minä saattaisin hakea yksinhuoltajuutta koska oman kokemuksen mukaan se ei tule helpottumaan.

Vierailija
2/6 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla ap, mutta mulle tuli väkisinkin tunne, että ihan kuin tästä tarinasta puuttuisi jotain. Siis ensin mies jotenkin huijasi ja halusi lapsella sitouttaa naisen itseensä (miten?), sitten lupasi tehdä elämästä helvettiä ja sitten ei kiinnosta lapsi. Tässä ei tunnu kaikki nyt natsaavan. Mitä noiden välissä oikein tapahtui, että tilanne meni tuohon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä on hyvät suhteet oikeusaputoimistoon ja hän käyttää niitä. Hän hakee yksinhuoltajuutta mikäli edes harkitsen muuttoa ja muistuttaa siitä jatkuvasti. Lapsikin tietää, että isä tekee ja saa mitä haluaa, joten en ole uskaltanut edes yrittää. Usko lastenvalvojiin, lastensuojeluun ja oikeuslaitokseenkin on mennyt. Mies toteuttaa sitä mitä aikanaan lupasi.

Vierailija
4/6 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla ap, mutta mulle tuli väkisinkin tunne, että ihan kuin tästä tarinasta puuttuisi jotain. Siis ensin mies jotenkin huijasi ja halusi lapsella sitouttaa naisen itseensä (miten?), sitten lupasi tehdä elämästä helvettiä ja sitten ei kiinnosta lapsi. Tässä ei tunnu kaikki nyt natsaavan. Mitä noiden välissä oikein tapahtui, että tilanne meni tuohon?

Positiivinen raskaustesti. Sen jälkeen mies muuttui/todellisuus alkoi paljastua. Kun äiti yritti työntää väkivaltaisen miehen lopulta pois heidän elämästään, ei se onnistunutkaan. Lapsen varjolla kaikki on hyväksyttyä, mutta kukaan ei tahdo nähdä sitä, ettei lapsi isää kiinnosta lainkaan.

Vierailija
5/6 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isällä on hyvät suhteet oikeusaputoimistoon ja hän käyttää niitä. Hän hakee yksinhuoltajuutta mikäli edes harkitsen muuttoa ja muistuttaa siitä jatkuvasti. Lapsikin tietää, että isä tekee ja saa mitä haluaa, joten en ole uskaltanut edes yrittää. Usko lastenvalvojiin, lastensuojeluun ja oikeuslaitokseenkin on mennyt. Mies toteuttaa sitä mitä aikanaan lupasi.

Hän voi sitä hakea, siitä vaan, mutta se saako sitä ei ole mitenkään kirkossa kuulutettua vaikka hän niin uhkaileekin. Sinulla on näyttää että elareita ei maksa itse, eli ei myöskään pystyisi elättämään lasta, ei tapaa lastaan ja muutenkin käyttää henkistä väkivaltaa sen kun ehtii. Ja lapsi asuu sinun luonasi ettekä ilmeisesti ole sosiaalihuollon tarkkailussa lapsen kaltoinkohtelun takia. Eli sinä olet hyvä äiti vaikka mies mitä tahansa muuta väittää. Kynnys siihen että lapsi otetaan lähihuoltajalta pois tuollaisessa tilanteessa on korkea.

Sinullakin on oikeus oikeusaputoimiston palveluihin. Valitettavasti sun luultavasti täytyy etsiä seuraava lähin oikeusaputoimisto (selviää soittamalla pitääkö, onko oikeusaputoimisto jäävi ottamaan sinut asiakkaakseen), sinulla on oikeus, ja oikeastaan lapsen takia velvollisuuskin, puolustaa itseäsi. 

Varmasti olet totaalisen väsynyt tuohon kaikkeen, mutta siinä se koukku onkin. Sinä tiedät mitä odottaa mieheltä kun teet jonkun asian/päätöksen. Kun teet asian x, se saa aikaan sen että mies ottaa tuonne-ja-tuonne yhteyttä. Se että et tiedä mitä tapahtuu kun lopetat yhteydenpidon miehen kanssa, on yhtä helvettiä. Se on uusi helvetti jonka tanssiaskelia et tiedä, mutta se kannattaa silti. 

Mä olen itse käynyt läpi hyvin pitkälti samankaltaisen dialogin lasteni isän kanssa.

Selvää on että mies käyttää väkivaltaa sinuun. Henkinen väkivalta on pahempaa kuin fyysinen koska se jatkuu myös eron jälkeen kuten sun tapauksessasi ja sitä on ulkopuolisten vaikea ymmärtää.

Kerro läheisillesi mitä tapahtuu,  mitä mies tekee, millä uhkailee. Älä vastaa puheluihin ja jos vastaat niin vain niin että joku muu on paikalla kuulemassa myös.

Sinulla on oikeus saada apua. 

Vierailija
6/6 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tyhmä isä sillä itse maksan 0 e elatusmaksuja kahdesta lapsesta.

ps olen kyllä työelämässä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme