Ulkomaailta tilatut viinakset.
Olen monta kertaa tilannut oluita ulkomailta, en mitään bulkkia mitä voi hakea Tallinasta vaan käsityöoluita. Koskaan eivät ole tulliin jääneet. Onko kenelläkään jäänyt lasti tullin.
Kommentit (7)
Ei voi jäädä, ei saa jäädä. Lippulappusia voivat paketin täytteeksi laittaa. Niillä voi sytytellä vaikka takkaa näin syksyn aikaan. Tulli ja Verottaja ovat yhteistuumin saaneet peloteltua monen verkkokaupan lopettamaan toimitukset Suomeen. Toivon todella, että tämä jälkipyykki vielä pestään huolella EU-tuomioistuimessa.
Luulen että tulli pelkää ennakko tapausta. Voi käydä niinkuin sille Mersulle josta käräjöitiin kaikki oikeusasteet läpi, ja päättyi niin että kaikille auton tuoneille piti maksaa rahaa takaisin.
Niin, siinäkin tuli EU-oikeuden päätös, että Suomi on menetellyt päin persettä ja takautuvat vahingonkorvaukset täytyy maksaa. Verottaja ilmoitti yks’kantaan, ettei muuten maksa. Perusteluna se, että aikaa oli mukamas kulunut niin pitkään.
Näin toimii suomalainen oikeusvaltio.
Saksasta suoraan viinitilalta tilannut monta kertaa, ei ole kertaakaan jäänyt tulliin.
Oon vuosia tilannut viinejä ja väkeviä kotiin kanmettuna. Joskus ollu jotkut tullin laput laatikossa, ei muuta.