Saikkua vai töihin - flunssa-asiaa
3 pv ollu järkky flunssa, henki kulkee vaan suun kautta ja koko ajan pitää niistää. Ei kuumetta. Tänään iltapäivällä alko vesiripuli, ja päänsärky. Edelleen tukkoinen olo mutta ei kuumetta. Menisittekö huomenna töihin jos ripuli rauhoittunut aamuun mennessä vai hakisitteko saikkua?
Kommentit (17)
Menisin töihin koska en jaksa hakea saikkua jos en ole todella sairaana
Aika monessa paikassa on niin, että ilman kuumetta ei saa saikkua.
Jäisin vielä parantelemaan flunssaa ja ripulia.
No en todellakaan menisi, ihan oman itseni vuoksi mutta myös muiden vuoksi, en halua tartuttaa ihmisiä. Itsekäs olet jos menet.
40 hengen avokonttorissa olen töissä. En ole siis ollut vielä saikulla vaan töissä eilen ja tänään. Töissä on sanottu tiukasti että sairaana ei saa tulla ettei tartuta muita. Siksi mietin että onkohan tää ripulin takia nyt jotain tarttuvaa.
Ap
Onko sulla kurrku kipeä. Mulla oli ekana päivä kuumetta ja vatsa sekaisin, sit vain järkky kurkkukipu ja yskää. Olin päivän pous, sitten loppuviikon töissä. Kävin terkkarilla, ja ei ollut tulehdusarvot kovin korkealla. Sit hävisi ääni tyyten, ja yskä oli kamala. Sit seuraava viikolla oli tulehdusarvot jo yli 60, ja keuhkoputkentulehdus ja järkky yskä, ja oln sairauslomalla sit koko viikon ja popsin antibiootteja. Kuumetta ei ollut. Olisi ollut fiksumpaa olla jo alkuun levossa kunnolla.
Saikkua tietty, ihan törkeetä olis mennä tartuttamaan muita.
No tätä just mietin mitä 7 kirjoitti. Kun ei näistä aina tiedä ja varmuuden vuoksi ei haluais olla pois mutta joskus pitäisi tajuta olla pois heti alkuun. Kurkku ei ole kipeä. Ainakaan vielä.
Ap
Ehkä jään kotiin, epäilen itekin nyt tarttuvuutta ripulin takia.
Ap
Mulla sama tauti. Makaan kotona peiton alla. Toki yrittäjänä se on vaan näin lyhyessä palkatonta. Olo on aika kamala, vaikkei ole kuumetta.
Olo on melkein kuin jyrän alle jäänyt ja peiton alla mäkin... tsemppiä ja paranemisia!
Ap
Menisin töihin, vaikka kannattaisi jäädä kotiin.
Ripuli voi johtua kipulääkkeestä, jos olet sellaista syönyt. Mutta, jos voit olla saikulla ilmoittamalla, niin olisin saikulla.
Vierailija kirjoitti:
40 hengen avokonttorissa olen töissä. En ole siis ollut vielä saikulla vaan töissä eilen ja tänään. Töissä on sanottu tiukasti että sairaana ei saa tulla ettei tartuta muita. Siksi mietin että onkohan tää ripulin takia nyt jotain tarttuvaa.
Ap
Onko sulla töissä jotain pakollista/pystytkö tekemään etänä? Jos ei oo pakollista tai pystyt tekemään eräänä, niin sitten et mene.
Ei oo mitään pakollista. Buranaa olen ottanut pari päivästä (kyllä, olen joutunut eilen ja tänään ottamaan Buranan aamulla että olen pystynyt lähtemään töihin) mutta duactia ja nasolinia olen käyttänyt PALJON koska henki ei ilman kulje nenän kautta yhtään ja jopa puhuminen vaikeaa sen takia. Puhun 90 % päivästä puhelimessa ja hankalaa on näin tukkoisena tehdä töitä. Ajattelin että duact ja nasolin jotenkin pisti vatsan sekasin mutta nyt ripuloi jo lapsikin...
Ap
Hakisin saikkua ja mikäli olisi joku sääntö ettei kuumeetta saa saikkua niin valehtelisin. Sanoisin siis ottaneeni särkylääkettä kuumeeseen..
Riippuu tietenkin työstä ja siitä, mitä on edessä huomenna.