Vierailija

Mietin vain olisiko järkevä perustaa kotipalveluyritys jossa hoitajilla olisi kunnolla aikaa vanhuksille eikä tarvitsisi kiirehtiä heti seuraavan luo?
Vai olisiko vaikea saada asiakkaita?

• ylös 5
  • alas 1

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onhan noita hoivapalveluita. 40 euroa tunti, jos vain seuranpidosta, ulkoilusta, kevyestä siivouksesta, pesuavusta, ruoanlaitosta kyse. Kalliimpaa, jos mukaan tulee lääkejakoa tms. Miniminä 2-3 tuntia kerrallaan.

Vierailija

Itse työskentelen tällaisessa yrityksessä. Mehän mennään vaikka koko päiväksi rupattelemaan, jos pätäkkää löytyy. Meidän asiakkaat ovat erittäin varakkaita vanhuksia. Asiakaskäyntiin kuuluu lääkehoito, mittaukset, verinäytteiden otot ja muu on sitten sitä ylimääräistä, mikä maksaa lisää peruskäynnin päälle.

Vierailija

No jos on jollakin aikaa maksaa siitä.

Ensisijaisesti huolehditaan vanhuksen ravinnosta, selviytymisestä päivittäin ja lääkkeiden jaosta.

Henkistä puolta ja yleistä seurustelua ei palveluun kuulu.

Vierailija

On olemassa erikseen palveluja, jotka hoitavat vanhuksen virkistätymis puolta.

Ja niitä on nykyisin runsaasti.

Käyttävät eri tapaahtumissa, kesäisi vanhuksen mökillä jos sellainen on.

Ja juttelevat, pelaavat lautapellejä, leipovat yhdessä ja mitään vaan keksivät ja vanhus haluaa.

Vierailija

Missä hyvä malli keinutuolista, johon on helppo mennä istumaan? Sellaisen mallin, minkä käsinojista saa hyvin tukea, kun nousee ylös ja mihin on helppo peruuttaa. Ja et ne pehmusteet ei olisi mitään antiikkikäsityötä, vaan voisi kiinnttää tarroilla ja vaihtaa pesuun. Valtio voisi kustantaa kaikille riskiryhmäläisille sellaisen, vaikka mittatilaustyönä, niin ei ole turvallisuusriskiä:-)

Vierailija

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Mikä tahansa yritys järjestää vaikka kymmenen hoitajaa passaamaan vanhusta kellon ympäri. Aika harvalla vaan on varaa maksaa sellaisesta palvelusta. Siksi sitä ei tapahdu. Köyhät joutuu tyytymään siihen, että vaippa vaihdetaan kerran päivässä.

Vierailija

Vanhustyön Keskusliitto ainakin tarjoaa vaikka ympäri vuorokauden hoitoapua. Itse olin todella varakasta

henkilöä auttamassa VTKL:n kautta. Kolmessa vuorossa hoitajat. Rahat kannattaa käyttää elämän

loppuvaiheessa omaan hoitoon!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.