Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko ottaa lapsen tililtä rahaa?

Vierailija
08.10.2018 |

Olen yhden 11v pojan äiti. Ex-mieheni kanssa minulla on virallisesti yhteishuoltajuus, mutta mies muutti yhdessä lapsen kanssa isompaan kaupunkiin työn perässä, ja poika asuu lähinnä hänen luonaan. Itselläni alkaa rahasta tehdä tiukkaa kun en ole saanut töitä ja erilaisia asunto- ja opinto-lainoja on vielä maksamatta. Lapsella on siis tili, jonne minulla on käyttöoikeus ja sinne olemme kummatkin vanhemmat säästäneet rahaa. Toimeentulotukea en juurikaan saa koska tuolla tilillä on melko lailla rahaa.

Voinko siis lainata sieltä pieniä summia kun itse olen sinne alunperin sitä rahaa pistänyt? Tietysti yrittäisin maksaa takaisin myöhemmin ja yritän saada rahat takaisin kun lapsi täyttää 18.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapselta, älä meiltä.

Vierailija
2/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi asuu isällään, niin hänen tilinsä ei vaikuta sun tttukeen.

Vierailija
4/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta en nostaisi lapsen tililtä rahaa.

Vierailija
5/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy lapselta, älä meiltä.

no en mä nyt semmosta kehtaa kysyä, exältä muutenkin oon jo saanut jonkin verran kun on parempituloinen.

Vierailija
6/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla asuvan lapsesi rahat eivät vaikuta sinun toimeentulotukeesi. Et saa käyttää niitä omiin menoihisi. Muuten tulee toteen näytetyksi, että olet piilottanut varallisuuttasi saadaksesi toimeentulotukea.

Vierailija
7/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole oikeutettu lapsesi rahoihin.

Vierailija
8/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla asuvan lapsesi rahat eivät vaikuta sinun toimeentulotukeesi. Et saa käyttää niitä omiin menoihisi. Muuten tulee toteen näytetyksi, että olet piilottanut varallisuuttasi saadaksesi toimeentulotukea.

Kyllä näin kelasta sanottiin, oisko mun pitäny valittaa päätöksestä?

Vierailija
9/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitys: kysyin just isältä tästä asiasta ja ilmeisesti lapsi asuukin virallisesti mun luon yhä!?

Vierailija
10/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla käyttöoikeus siihen on niin mikäs sen sitten estää? Tuon ikäiseltä kyllä itse kysyisin.

Vierailija
11/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen säästöt vaikuttavat toimeentulotukeen vain sen osalta, mikä katsotaan lapsen menoiksi toimeentulotuessa. Lapsi ei ole velvollinen elättämään vanhempiaan ja niitä lapsen rahoja EI siis oteta omiin menoihin, tällainen toiminta on ihan yksiselitteisesti kavallus ja näistä on tullut tuomioita. 

Jos vanhempi joutuu hakemaan toimeentulotukea, silloin katsotaan että lapsi pystyy elättämään itsensä omilla säästöillään. Tällöin lapsi ikään kuin putoaa pois toimeentulolaskelmista ja tuloja ja menoja tarkastellaan pelkästään vanhemman osalta. 

Jos et halua käräjille, niin pidät näppisi erossa niistä lapsen rahoista. Se, että osa rahoista on sinun lahjoittamiasi, ei vaikuta asiaan mitenkään. Olet luopunut omistusoikeudesta peruuttamattomasti niihin rahoihin silloin kun olet lahjoittanut ne lapsellesi (=siirtänyt lapsen tilille).

Vierailija
12/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas onneton äiti, jos ei edes tiedä missä lapsi virallisesti asuu.

Vierailija
13/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä edes ajatusta käydä kiinni lapsen rahoihin!

Hyi hitto, kaikenlaiset roskat sitä saavatkin lisääntyä.

Vierailija
14/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhden 11v pojan äiti. Ex-mieheni kanssa minulla on virallisesti yhteishuoltajuus, mutta mies muutti yhdessä lapsen kanssa isompaan kaupunkiin työn perässä, ja poika asuu lähinnä hänen luonaan. Itselläni alkaa rahasta tehdä tiukkaa kun en ole saanut töitä ja erilaisia asunto- ja opinto-lainoja on vielä maksamatta. Lapsella on siis tili, jonne minulla on käyttöoikeus ja sinne olemme kummatkin vanhemmat säästäneet rahaa. Toimeentulotukea en juurikaan saa koska tuolla tilillä on melko lailla rahaa.

Voinko siis lainata sieltä pieniä summia kun itse olen sinne alunperin sitä rahaa pistänyt? Tietysti yrittäisin maksaa takaisin myöhemmin ja yritän saada rahat takaisin kun lapsi täyttää 18.

Valehtelet. Jos sinulla on valituskelpoinen päätös että näin olisi käynyt niin silloin teet valituksen. Sinä et saa toimeentulotukea siksi kun puolet lapsesi menoista katsotaan isälle kuuluvaksi, Kumpi saa lapsilisät?

Vierailija
15/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin kelasta sanottiin, oisko mun pitäny valittaa päätöksestä?

Sinä valitat siitä kirjallisesta päätöksestä, jossa viimeisellä sivulla on valitusosoitus vai oikaisuako siitä pitää vaatia.

Vierailija
16/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pois. Ei noin pieni poika vielä rahaa tarvitse.

Vierailija
17/17 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ottaa, kunhan tietää että pystyy maksamaan takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi