***SYYSQ 04 Viikonloppu***
Kommentit (26)
tänään ihan normaali koti päivä perheen kans...
huomenna 60v juhlat...
Edessä on ihana viikonloppu. Molempina päivinä on tiedossa hyvää seuraa ja aurinkoa. Tänään menen Nöösän kanssa naapuriin kylään mustikkapiiraan kanssa ja huomenna on omaa aikaa ihanan ystävän seurassa messuilla ja syömässä. Piristää huonosti nukuttujen öitten jälkeen.
Nöösällä sujuu hoidossa kivasti. Vanhempia kaipailee ja yöt on tosi levottomia, mutta muuten on pph:n mukaan kotiutuneempi kuin viime viikolla. Nöösä on löytänyt isompien tyttöjen kanssa yhteisiä leikkejä: asettelee heidät jonoon seinän viereen ja sitten yksitellen kädestä pitäen vie huoneen toiselle puolelle. Hän myös silittelee sun muuta tyttöjä vuorotellen. Mukavaa, kun tytöt jaksavat leikkiä välillä Nöösän leikkejä ja hassutella hänen kanssa.
Itsellä töissä sujuu mukavasti. Paljon olen oppinut uutta, myös ihmisistä. Sijaisena saan työyhteisön plussista nauttia. On seuraa, mutta ei tarvitse olla mitenkään mukana yhteisön pikku kärhämissä. Lapset ovat tosi ihania. Ensimmäinen uskontokasvatushetkenikin on takana ja oli mukavaa toteuttaa ideoitaan ja käyttää koulutuksesta saamiaan tietoja. Pian vain tulee kesäkuun loppu ja tuo jobi loppuu. Uutta pitäisi taas katsella.
Pinot olen iltaisin pikaisesti selannut. Illat on mennyt tehokkaasti pikku neitokaisen kanssa, kun vanhempien seuraa on ikävä. Ajatuksissa olette olleet paljon.
Lila: jaksua ja voimia äitisi sairauden kanssa jaksamiseen.
Aavis: Kurjaa ja hurjaa, kun teiltä löytyi hometta. Kiva, että asiat kuitenkin rullaa eteenpäin. Voimia!
Tiivii: jaksua! Vitaquell merkkinen riisimaito on ilmeisesti ns. puhdasta.
Saamuska on jo lähtenyt, mutta olen mielessäni lähetellyt hyvän matkan toivotukset.
Toivottavasti Sakemannipennosen perheessä elämä on tasaantunut.
Mustikkapiirakka valmistui. Nyt pitäisi suihkuun, että ehdin käydä apteekissa ennen kyläilyä. Siitepölyt kaiketi kutittaa iholla ihan kauheesti. Kuinkas se menikään¿lapsen allergiat ja sairaudet on kyllä listalla ykkösenä ja hoidossa, mutta omat sairaudet listalla vikana ja unohduksissa. Hmm, ja sitten ihmetellään, miten lapsi on näin allerginen. Ehhehee¿
Aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille! =)
-Mimmuli ja Nöösä
..ja tänään oli juuri sellainen aamu. Heräsin pirteäni ihastelemaan kaunista aamua. Ajatuksissa pian ulos.. Rosa heräili ja aamupesuilla lorotteli pissat minun ja vaatteidensa päälle. :-D Aamupalallani halusi olla sylissä ja kun uloslähdön aika tuli ja sain fleesevaatteet hälle niskaan, niin kuului kovaääninen Prööt! Niskaa myöten sinapissa, päällysvaattetkin.. :-/ No vaihtamaan. Sitten Rosa kantokoppaan ja itselle kenkiä jalkaan. Kuuluu Yök ja neiti on oksentanut koppansa ja vaatteensa... :-( Kiteytettynä, aika eriteaamu. Olin aika turhautunut, mutta no tuleepahan nyt kasvatettua pinoa kun en viitsi enää puoleksi tunniksi ulos mennä, kun täytyy hetken kuluttua lähteä vyöhyketerapeutille Rosaa kuskaamaan. Onneksi Sini pääsi heti aamusta miehen kanssa pihaleikkeihin. Toivottavasti pääsen minäkin iltapäivästä pihahommiin.
Mummolakuulumiset jäivät eilen hieman kesken. Sini tosiaan pääsi ensimmäistä kertaa hevosen selkään. Vanhempani kertoivat Sinin olleen selässä suu tötteröllä. Aina kun on jotakin jännää, niin suu jää hänellä aina O-ho asentoon. :-) Nyt kun häneltä kysyy että kuinka Sini ratsasti, niin hän siirtää jalat haara-asentoon ja nytkyttää itseään ylös-alas. :-D Minun päätelmäni Sinin käytöksestä; hän tarvitsee oman ponin. Ja ponia ei voi laumaeläimenä pitää yksin, niin täytyy ostaa suomenhevonen ponille kaveriksi.. Mitenkähän mieheni ei ollut lainkaan innostunut ajatuksesta???
Mukavaa oli nähdä myös kavereita ja tyhjäpääsiskonkin kanssa meni elo ihan sopuisasti. Ihme! Hän ratkaisi minua pitkään askarruttaneen ongelman, en tiennyt mikä on bär (utan bär). Hei, nyt minäkin sen ymmärsin! Hups, kello rientää, nyt pakkelia pikaisesti naamaan ettei lapset pelkää...
Lila75
Mulla alkoi eilen loma!!! Tai no on mulla 22.5 rästissä yksi kurja tentti, mutta muuten mulla on nyt L-O-M-A-! Ihana ilmakin on, mutta missä on kaikki mun kesävaatteet? mulla ei ole oikeastaan mitään, en arvannu et tulee lämmintä jo nyt.
Ida on kuumeessa, raukka on nyt tosi kipeä. Kuumetta on reilu 39, mutta Ida ei jaksa tehdä yhtään mitään. Herättiin seitsemältä, yhdeksältä Ida nukahti uudestaan, heräsi klo 11 ja nyt nukkuu taas. Voi pientä, tuolla on pikkuinen takamus pystyssä meidän sängyssä, nenä vaan tuhisee kun on ihan räkäinen.
Mies lähti kauppaan, ajattelin ite yrittää jos iltapäivällä lähtisin kaupungille ostamaan jotain vaatetta itselleni. Näin niin kuin kevätlukukauden päättymisen kunniaksi.
Pinoja en oo ehtiny viime aikoina kauheasti lukea, mut sen ainakin tiedän että minä se varas EN ole.
Idasta on tullut papukaija, toistaa ihan kaiken mitä sanon. Suloinen, pari kk sitten Ida osasi ehkä 30 sanaa, nyt niitä sanoja on varmaan 90 :) koko ajan selittää, vaikkakin vielä yksittäisiä sanoja mutta kuitenkin. Niin, ja osaa näyttää että Ida on yksi vuotta vanha.
No mutta pyykit kuivumaan nyt kun vielä on rauhallista.
Petra ja Ida 1v8kk! hui miten vanha!
KöhKöh. Olen yrittänyt koko päivän tehdä pihahommia, ensin Motin kanssa aamulla ja nyt päikkäriaikaan, mutta pakko oli tulla sisälle, olen aivan tukossa. Samoin viime yönä oli tosi hankala olo, potkikaa joku mut sinne lääkäriin!
Lisää hyviä uutisia, vakuutusyhtiöltä tuli jo eilen tieto, että maksavat koko lystin, siis ne tarvittavat korjaushommat. Hyvä! Tosin minä haluaisin samalla vaihtaa kaikki keittiönkaapit, mies pitää ylipuhua. Edelleenkinhän tämä on anopin omistuksessa tämä talo, mutta tuskinpa se mun vaatimuksesta alkaa tänne keittiönkaappeja uusimaan. En tiedä, pitäisikö vaan ostaa tämä talo ja anoppi saisi ostaa tuon omansa takaisin. katsottaisiin sitten mitä tehtäisiin. En usko, että kuunaan tuohon tilalla olevaan taloon muutetaan. On se niin julmetun iso ja huonossa kunnossa.
Miestä ei ole juuri näkynyt. Psyykkaan itseäni taas sopeutumaan tilanteeseen, ettei tarvitse turhaan tapella. Tätähän se on, kylvöt alkavat päivänä minä hyvänsä. Yritän ajatella, että miehen työt mahdollistavat minun kotona olon, joten paraneeko tässä kauheasti valittaa:) Kun vain saisin itseni liikeelle Motin kanssa kahdestaan. Olen ajatellut, että nyt kun en ole töissä ja MOtti on jo reipas matkakumppani, aika kannattaisi käyttää hyödykseen ja vähän reissailla. Silti en tunnu saavan sitä itsestäni irti. Aloittaisinko syysmamma ja lapsi tapaamisesta?;)
Ynis: " Tukka hyvin ja kello näkyvissä" , tapaa äitini sanoa hyvän olon lähtökohdiksi. Pitänee jokseenkin paikkansa. Ja hyvä kampaaja on kaiken a ja o. Mulla on viimeinen kerta parin viikon päästä omalla ihanalla kampaajalla ja sitten olenkin kymysysmerkki. Kuinkas ollakaan kampaajan lopettaa allergioiden vuoksi:( Vainoaakohan allergiat jotenkin elämääni?
Lila: Voi noita pieniä vauvoja, tuollaiset olinkin jo unohtanut. Ja ei kyllä kosteusmittaaja minkäänlaisia kiksejä aiheuttanut, taisi olla eri tyyppi, en usko että sinäkään tuosta olisit hurmaantunut;) Tosin Motti tykkäsi, pyysi lopulta lukemaan kirjaa ja antoi nallensa lainaan:) Ihanasti mies otti Motin mukaan mittauksiin.
Tomeralle nautinnollista lomaa ja Idalle pikaista paranemista!
Lärpätilärpäti.
Kahville ja suihkuun, illaksi kavereilla grillaamaan. Social life on kummasti vilkastunut kevään myötä:)
Aavis ja Motti
Täälläkin taas kerkeän hetken pyörähtämään.
Ihanaa kun kesä tulee! Korvatulehdukset on Axulla helpottaneet ja leikkaus siirtyy näillä näkymin syksyn puolelle! Hetken helpotus. Poika muutenkin alkanut olla taas virkeämpi ja hyväntuulisempi, jopa ruoka maistuu taas!
Itse olen alkanut nyt pikkuhiljaa taas kaivata työelämään. Harmittaa vaan kun tämä on niin kausiluontoista ja heti kun saisin työpaikan haluankin taas olla vaan kotona! Kun poika on vielä niin vauva kuitenkin! Tarvii varmaan aloittaa ihan rauhassa, muutama päivä viikossa ja siitä sitten lisätä päiviä oman olon mukaan! Jossain kohtaa sitä kuitenkin tarvii töihin palata! Onko muuten moni vielä täysin kotona? Siis niistä joilla ei nyt syysvauvan jälkeen ole uutta syntynyt.
Meillä on varmaan jonkunnäköinen 1,5v neuvolapino jossain!?! Voisiko joku ystävällisesti vaikka linkittää sen tähän tai nostaa ylös. Yksi päivä sitä koitin etsiä mutten löytänyt! Nyt en kerkeä katsoa. Tahdon vähän tietää minkä pituisia muut syystaaperot on kun tuntuu että meidän pikkumies kasvaa aivan liian huimaa vauhtia! 1v ja 1,5v neuvoloiden välillä oli tullut painoa vain 60g mutta pituutta huimat 9cm ja rapiat! Nyt herra on jo lähes 90cm! Pikkujättiläinenkö vai ihan normaalin pituinen?
Nyt täytyy taas kiitää. Siivousrumba kesken!
Sittis & Axelmus
Ollaan oltu, Lilli ja minä, kyläilemässä koko päivä ja ai että oli kiva tavata mukavia ihmisiä! Ulkoiltiin ja herkuteltiin ja nautittiin auringosta ja kesän ensimmäisestä hellepäivästä! Onneksi laitoin aurinkorasvaa itselleni aamulla, muuten olisi rumaa jälkeä... Nyt ei enää viitsi hirveästi ulkoilla tänään ettei nahka pala.
Pojat pelaa tuossa kääntöpaikalla naapurin lasten kanssa sählyä, sortsit ja sandaalit ja T-paidat vaan päällä. Kyllä lapsetkin nyt nauttii kun ei tarvii hirveästi vaatteita! Mies oli kaivanut maata tulevan terassin alta, nyt on meidän piha entistäkin epäviihtyisämpi. Mutta muistetaan se mantra, että kyllä siitä vielä hyvä tulee...
Voi Lila, en voinut olla hymyilemättä kun luin aamustanne - tuotahan se pikkuisten kanssa on. Koita kestää, kyllä se menee ohi kunhan Rosa kasvaa.
Olipa kiva kuulla pitkästä aikaa Sittiksestä ja Tomerasta!
Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Äsken kirjoitin jo viestiä mutta lähti jonnekin ennen aikojaan. Pöh.
Minä olen täällä yksinäni. Mies lähti varpajaisiin ja tyttö nukkuu. Koko päivä taas ollut touhua täynnä. Ensin kummipojan synttäri-juhlat ja sitten ulkona peuhaamista, ei tarvinnut kauan nukkumattia odotella. Mitähän mä tekisin tämän illan ...
Toivottavasti Yniksellä ja Tealla on hauskat hääjuhlat! Olettekohan samoissa juhlissa :) Yniksen kampaaja-ongelmaan en osaa mitään sanoa koska saman ongelman kanssa painin myös minä. Mutta luulen, että tällä alueella (pk-seutu) hyvä (ja trendikäs) kampaaja ei ole halpa tai edes kohtuuhintainen :( Viimeksi kun olin kampaajalla meinasin pyörtyä kun pyysi maksun leikkauksesta ja värjäyksestä. Menin tuttavani suosituksesta eräälle Hgin keskustan hyväksi kehutulle kampaajalle. Ei minusta kyllä ollut NIIN hyvä kuin mainostetaan ja sitäpaitsi sikakallista. Että eipä kulje aina käsi kädessä tuo maine + hinta - siis yritän tässä selittää hinta/laatusuhde. En mene uudestaan.
Aavis, hyvä että asiat etenevät :) Ja kiva kun ongelma ei ollutkaan niin suuri kuin pelkäsitte. Olon paranemista toivottelen sulle ja Motille! Minäkin olen, muuten, tänä keväänä saanut lieviä oireita siitepölystä. Minulle on ilmaantunut pitkästä aikaa nokkosihottumaa. En yleensä oireile mutta tänä keväänä ilmeisesti nämä siitepölyt ovat todellinen ongelma.
Mimmulille edelleen tsemppiä työrintamalla ja kiva kuulla että Nöösällä mukavaa hoidossa :) Ihania nuo isommat lapset kun ottavat noin huomioon pikku-Nöösänkin. Suloista :)
Ankksi, minäkin hoen mantraa " hyvä tästä vielä tulee" . Että samassa veneessä seilataan puutarhan osalta!
Sittis, minä olen vielä kotosalla. Välillä myös kaipaan työhöni koska pidän siitä todella paljon ja koen sen riittävän haasteelliseksi. Lisäksi siellä menossa niin paljon mielenkiintoista kehittämis, yms. projektia että halua mukaan! No, toisaalta taas en haluaisi lähteä kotoa pois ja viedä tyttöä hoitoon. Että todella ristiriitainen tunne on. Mutta syyskuun 4. menen töihin takaisin ja tyttö aloittaa päiväkodissa.
Olenkohan jotenkin outo koska tuo Lordin (euo)viisu kuulostaa kerta kerralta paremmalta :/ Vai kaipaanko vain niin nuoruuttani :) En kai sentään. Ehkäpä se vain tuo mieleeni 80-luvun hevirockin ja oman nuoruuteni .. Ja nostalgia nostaa päätään. Että silleen.
Minäkin siirryn tästä höpöttämästä turhia.
Ai niin, hyvää lomaa, Tomera!!
Kesäillan jatkoja vain kaikille :)
Alli
Tai ainakin se viisu. Minä tykkään siitä ja on soittoäänenä puhelimessakin. Kyllä tuolla ainakin huomiota saa, jos ei muuta.
Sittis, olipas kiva kun pistäydyit. Sitä 1,5v nlapinoa ei varmaan ole mutta olin itse just ajatellut, että olisi kiva pysyttää sellainen. Meillä on tuo neuvola vasta ensi viikolla, kun Onni on jo yli 1v7kk.
Tänään on ollut helle. Ja pihalla koko päivä. Mutta mutta. Iltanukutus kesti TUNNIN!!! Lähtee järki. Mä en enää käsitä. PItääkö päikyt jättää pois tai ainakin lyhentää? Vai pitääkö illat kuitenkin olla sisällä ja rauhoittua kun ulkona varsinkin tänään oli meininkiä kun Onnin serkku oli täällä. Pojat kovin sopuisasti leikki ja kävelivät ihanasti käsikädessä pitkän tovin kunnes Onni sanoi " anna pois" ja otti oman kätensä irti:) Tosi suloisen näköistä.
Mikä ihme noissa nukutuksissa nyt mättää. Ensin mies oli reilun puoli tuntia ja sitten olin jo menossa hätiin kun ne oli tulossa alakertaan. Äitiä halusi. Sitten Onni oli tosi rauhaton sängyssä, sylissäkään ei hyvä, raapi jalkoja, laitoin varalta kortisonia. Mikään ei auta. Lopulta Onni itkeskeli sängyssä seisaaltaan nalle kainalossa ja taas kun sanoin vähän napakammin, että nyt laitat nukkumaan, sitten se auttoi. Mä en oikeesti jaksa näitä. Kun ei pinna tahdo kestää sitä temppuilua ja sitten tulee sanottua tuolleen vähän topakammin. Muuten poika vaan hölöttää/itkee/pyörii.
Argh. Tuo ahdistaa oikeesti.
Kiva, että Nöösällä menee hoidossa hyvin. Mä monesti aina mietin, että kunpa teidänkin allergiat selviäis äkkiä. Tulee mieleen meidän ajat joskus kun annettiin kaikkea ruokaa eikä tiedetty allergioista ja Onni oli rauhaton ja itki öisin. Tietysti siis toivon muidenkin allergisten olojen helpottumista.
Nyt ei muuta. Toivottavasti Yniksellä ja Tealla on hauskaa häissä - samoissa tai erissä:)
T-P
Juuri tultiin kotiin. Todettiin autossa, että nämä ystävämme saavat aina tuntemaan olomme paremmaksi. Ovat jotenkin niin suvaitsevaisia ja ymmärtäväisiä, eivätkä arvostele tai koko ajan ihmettele elämämme ratkaisuja. Joillekin kavereillemme kun ei kaikki asiat tästä Meidän Elämästämme mene ymmärrykseen. Arvostellaan koko ajan jotenkin...äh, en osaa selittää, mutta monesti pahoitan mieleni.
Motti ei vaan viihtynyt ja kiljui ja huusi suurimman osa ajasta:( Motilla on ripuli, on ilmeisen kipeä masu ja kun ei ollut muita lapsia. Tuli mieleen, että joskus voisi illan istua niinkin, että sylissä ei koko ajan riippuisi pieni taapero ja ruokailun aikana ei tarvitsisi juosta 20 kertaa pelastamassa kukkaruukkuja, pöytäliinaa ja ylipäänsä itse lasta jostain pinteestä. Ei olla kertaakaan Motin syntymän jälkeen sellaista tehty, siis ystävien kanssa rauhassa istuttu ja parannettu maailmaa. Jokohan olisi aika?:D
Tipi: Meillä auttoi nukutusongelmaan tosi säännöllinen rytmi, tarpeeksi pitkät valvomisajat(6h), tarpeeksi ulkoilua ja aktiivinen iltarauhoitus. Tyyliin ei telkkaria, pimennetään huoneet, pesut, ruokailut ja sitten kirjojen lukua vanhempien sylissä. Pyritään aina olemaan kummatkin paikalla. Ja iltarauhoituksen pitää tapahtua ajoissa ja lapsen olla ajoissa sängyssä. Pari viikkoa tätä jatkettiin ja tepsi. Heti huomaan, että jos ei pidä tästä kiinni, on lapsi levoton. Mutta nyt Motilla on ainakin ollut hiki, eikä sen vuoksi ole nukahtanut niin helposti. Päikkäreitä en jättäisi kyllä pois vielä tän ikäiseltä. Niin, ja kyllä silti mun mielestä on ihan jees nukuttaa lasta vieressä maaten sen puolituntia(meillä kuitenkin vieläkin yleistä), tunti oli itselleni liikaa. Mutta kukin tavallaan!
Tulisi jo se mies. Tahtoo nukkumaan, tiedossa masukipeän pojan kanssa tod.näk. huono yö.
Aavis ja Motti
Tikris, pongasin huhuilusi, lämmitti mieltä kuten mahtava sääkin tänään! uskomatonta että oli +23 varjossa. Arvatkaapas kuka sai 11 aikaa raahata lapset samantien sisälle, kun oli pukenut reppanoille huopakumpparit (sentään ilman villasukkia), paksut collegepuvut ja välihousut plus välikausipuvut, ohuet kinttaat ja pipot! Tuli kiirus otta itseltä myös välttärit ja lähtee penkomaan kesälakkeja, verkkapukuja ja lenkkareita. Onneksi sain yhet lenkkarit nyttyselle työkamulta eka hätään eilen, täytynee ostaa kuiteskin toiset vai onko se turhaa saivartelua. Pojat oli ihmeissään kun ei tarvii kinttaita eikä kumppareita. Itse koitin hieman haravoida muka tuulipuku päällä, vaan lähti sekin avihtoon äkkiä kun liisteröityi reisiin.
Oon ihan ulapalla, netissä roikkuminen on suuntautunut laihdutukseen, kokeilen erästä ohjelmaan viikon, katsotaan sitten minkä valitsen. Harmi kun toinen ohjelma ei anna kokeilla ilmaiseksi. Ois helpompaa päättää :) *vink vink* eräälle ;)
Päätimme siis työkamun kanssa liittyä johonkin klubiin ja päästä myös tavoitteisiin tällä kertaa. Voi olla että kovin joutuu rehkiin kesän jos grillimakkarat tahtoo polttaa :)
Pitänee vissiin tuosta Nyttysestäkin. Puhua pälpättää kuin papupata, kaiken toistaa ja matkii kuin apina isoveljeään. Jos veli kaatuu, hänkin muksahtaa muka kumoon, jos toinen ottaa lakin posi tämä apina tekee saman. Tänään mummo kertoi Nyttysen sanoneen sen s-sanan eka kertaa kun jotain oli leikinyt. Ja kun mummo kertoi mulle tämän niin polleana tuumasi taas " s-tana" . Voi jemankekka. Hienosti on lapset opetettu, taisi olla veikka samanikäinen kun alkoi äidin sanavarasto tarttua :/ Nyttynen on aivan ihana vauveli nykyään. Jotenkin nautin hänestä paljon enempi ja paijaan ja pusin aina kun mahdollista, ja minusta kaiken takana on se että hän osaa kommunikoida ja minä ymmräärn mitä hän tahtoo. Se on niin mahtavaa, kun ei tarvii miettiä ja ihmetellä mikä taas kiukuttaa tai itkettää. Melkoinen persoona on myös hän. On sellainen lutunen mutta pinna alla on melkoine isäntämies. Pistää isoveljenkin välillä itkemään. Alkaa olla se joka enempi toista ärsyttää ja villitsee, oiekin vasiten. Painiminen ois kivointa veljen kanssa, mutta äiti tyhmä tulee liian pian väliin. Kyllä mä rakastan noita poikakultia niin paljon! Ehkäpä töissäoleminen on vaan hyvästä, tajuu arjen ja laseten merkityksen ja jaksaa ja kehtaa panostaa siihen mitä vapa-ajalla tehdään. Huomenna ois tarkoitus mennä Nyttysen kanssa eka kertaa uimahalliin, isoveikka on kyl käynyt mutta molempien kaa en oo käynyt. saa nähdä mitä tuumaa.
Harmittaa kun en ole muka joutanut ees Saamuskalle hyvää matkaa toivottaa! Mielessä olet kyllä ollut! Minäkin pääsen syksyllä sentään reissuun, ehkä pari pvää Ruotsissa kollegoja tapaamassa. Hienoa! Pitäisi alkaa tosissaan tuota uuden työn englantia pänttäämään, kun ei ooikein oo laskennan sanasto hallinnassa, muutenhan sitä on ihan uunona sielläpäässä. Ruotsia en kuiteskaan meinaa viljellä :) Ehkä jotain pientä, jos sikseen tulee.
Eilen oli pitkä päivä 8-22. Mutta seillä kuittasin sen ettei tarvinnut tänään mennä. Onneksi meitä oli usemapi, ettei tarvinnut yksin olla. Jotenkin kammoa olla isossa rakennuksessa ihan yksin ja miettiä että onkohan se vartija joka kolistelee vai mielikuvitus.
Tälleesti täällä pohjoisessa, muutamia lumipläjäyksiä on vielä sulamatta mutta harvavointiakin on sentään voinut jo harrastaa. Täytyy malttaa odottaa pohjois osan ja talon lähistöjen nurmikoiden kuivumista vielä. Ihanaa kesä tulee ja kääk, uusi vuosikymmenkin pyörähtää kuukauen päästä, pitäisi niitä juhliakin miettiä, hui!
Ihanaa aikaa teille mussukoittennne kanssa ja paranemista tarvitseville!
Tuttis kera ihanien mussukoiden
Oltii KOrkeasaaressa päivä,typylle kaikki eläimet oli lintuja,hauvoja tai kaloja ;-) kiva perhe päivä!!
Just tässä yks päivä mietin Sittistä..että mihin hävis ahkera pinoilija!!Kiva ku kävit :-)))Tulethan taas!!!!!
Toivottavasti Teukalla ja Yniksellä oli kivat juhlat!!!Ainaki upea sää!!!!!
Olitteko samoissa?????
Nukumatti on kutsunut jo!!!Aamulla vika sunnuntai jumppa :-(
jatu
Piti vaan sanoa, että tosi kivat juhlat oli, mutta ei samat Teukkiksen kanssa. Tai sitten Teukkis ilmestyi niin oudon näköisenä kemuihin, etten tuntenut:) Mutta mielettömän hyvät häät oli kirkosta lähtien. Rentoa menoa ja hyvin viihdyttiin. Kaivolla kävästiin, mutta ehkä tunnin päästä lähdettiin jonottamaan taksia.
Öitä. Toivottavasti nukun puoleen päivään (turha toivo), kun lapset on mummolassa)
T: Ynis
Kyllä on niin kesäiset ilmat, että on kyllä tottuminen jos ja kun tulee kylmempää. Mutta nautitaan nyt tästä.
Eilen neiti keskimmäinen täytti 4-v. Perjantai ja eilinen aamupv meni pitkälti siivotessa ja juhlia järjestäessä ja iltaan asti juhliessa. Lahjaksi tuli parikin prinsessa-asua ja lisäksi pari muuta mekkoa, että kyllä nyt saa olla hienoa neitiä ja prinsessaa. Pyöräilykypärässäkin oli prinsessojen kuvat. Tylsä äiti kyllä heti mietti, että mites tuo sitten Pekalle menee, kun päät kasvaa. Tai meneehän se toki, mutta... No poika kyllä pitää kovasti myös prinsessajutuista ja laittelee helmiä kaulaan ym, kun ne on niin hienoja.
T-P:lle lähetän kärsivällisyyttä. Varmasti nukuttamiset alkaa taas sujumaan, kun jaksat jonkin aikaa pinnistellä. Missään nimessä en jättäisi näin pieneltä päikkäreitä pois. Unet on tosi tärkeitä kasvaville lapsille, nimenomaan etää saa kasvurauhan ja aivot saa levätä/ sulatella kaikkea opittua ja koettua. Toki lapset on yksilöitä tässäkin asiassa. Meillähän esikoinen nukkui päikkärit 5v asti ja vieläkin saattaa joskus ottaa " pikku tirsat" ja neidille unet on tärkeitä, vaikka nukahtaminen joskus vaikeaa.
Ynis. Kiva, että viihdyitte häissä! Muista kuitenkin soittaa aikanaan se lääkäriaika.
Kiva oli lukea Sittiksen, Tomeran ja Tuttiksenkin kuulumisia. Toki kaikki kuulumiset on kiva lukea.
Aavis. Tervetuloa vaan :)
Ajatukset karkas, joten siirryn kohta puuron syöntiin ja palaan ehkä myöhemmin.
Aurinkoa kaikkien päivään :)
T@hti ja p6v3kk, t4v, Pekka 1v8kk tasan ja rv 30
Syysmammatapaaminen Helsingin Lauttasaaressa Lahnalahden puistossa tiistaina 6. 6!
S-postissa on asiasta ollu puhetta ja aikaakin yritin ehdotella, mutta liekö ko viesti lähtenyt ollenkaan, kun vastauksia ei oo tullu.
Eli meidän perhe saapuu paikalle ja ihan mukavasti näyttäis pääsevän muitakin.
Käykö väelle, että nähtäis klo 10 alkaen ja sitten toki voi tulla myöhemmin, jos tuo aika on liian aikainen. Vai onko teidän mielestä joku muu aika parempi?
T@hti
ps. Korjatkaa, jos laitoin tiedot väärin
Kuten arvata saattoi, heräsin klo 8 enkä ole saanut sen jälkeen nukuttua. Mutta kyllä on hiljainen kämppä meillä! Ihanaa:) Taidan mennä vielä sänkyyn köllöttelemään, kun kerrankin se on mahdollista...
Meillä oli myös Otson synttäripäivä eilen. Onnea T@hden tytölle! Eilen oli sukulaisjuhlat anppilassa. Onneksi sillä vietän yh-aikaa, kun miehellä menossa työprojektin loppurutistus ja on vaan käynyt kääntymässä kotona/mummolassa. Eilen sujui hyvin: kiitos appivanhempien, leipomon, ison talon ja pihan ja iki-ihanan auringon!! Tänään luvassa lastenjuhlat täällä kotona. Saas nähdä miten sujuu. Meillä kun ei ole sitä pihaa, minne laittaa lapset riehumaan. Helpolla ajattelin tänäänkin päästä: hodareita, jäätelöä, mehua ja keksejä. Valmista ja lapseille mieluisaa. Saatan mä kahvitkin keittää. Niin, ja illaksi on jääkaapissa siideri - varmuuden vuoksi :).
Otso oli viime yön kummeillaan. Ja oli herännyt jo klo 6. Aamupäivällä tulin ulkona väsyitkuraivari. Nyt tais jo nukahtaa sohvalla. On se rankkaa. Valma pötköttelee saman peiton alla veljen kanssa
Ulkona on tosiaan keli. Aurinko on tosi polttava. Mutta ihanaa.
Omaa napaa vaan. Teidän jutut kommentoin jo lukiessa.
Pile
Onnea Pilen pojalle ja T@hden tytölle! Mukavia synnärijuhlia.
Minä vietän laatupäivää yksinäni. Mies lähti vanhemmillaan käymään ja otti tytön mukaansa. Viettävät siellä koko päivän ja mikä ihaninta, miehen vanhempien naapuritilalla laiduntaa hevosia :)
Eli täällä olen saanut laitettua terassimme siihen kuntoon että siellä voipi nyt istua ja nautiskella lämpimästä kesäpäivästä. Tiedossa minulla nyt loppupäivän osalta löhöilyä aurinkotuolissa kirjan ja kylmän siiderin kera. Iltapäivällä lähden kaverin kanssa leffaan katsomaan sen MI 3 - ei ehkä ihan mun lempparityyliä mutta kaveri kovasti haluaa sen nähdä ja mikäpä sitä kerran kokeilemaan jotakin muutakin kuin omaa tyyliä.
Illalla vielä tiedossa hyvää grilliruokaa kun korkkaamme miehen kanssa terassimme käyttöön :)
Kiva Ynis, että oli mukavat hääjuhlat :)
Alli
Ai miksikö kahvitaukoa vietetään sisällä - no koska piha muistuttaa lähinnä perunapeltoa, siellä ei ole yhtään sellaista kohtaa mihin saisi tuolin laitettua :-/. No joo, mutta kyllä siitä vielä hyvä tulee. Vai mitä Alli? ;-)
Otsolle ja T@hden tyttöselle lämpimät onnittelut!
Lilli nauttii paljain varpain juoksentelusta. Pojat pelaavat ilman paitaa, pelkissä sortseissa katusählyä naapuritalojen lasten kanssa. (Täytyy vahtia etteivät pala!) Kesä on sitten ihanaa!
Lapion varteen -
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7184283&p=1&tmode=1&smode…
Pitääköhän ruveta harrastamaan viikkopinoja, kun aurinko vie ihmiset vaan ulos:)
Tea, ollaankohan samoissa häissä tänään? :)
Mun täytyy kyllä sanoa, että ei vois vähempää kiinnostaa koko häät. Ajatelkaa, että keskellä yötä kävin vessassa, näin itseni peilissä ja sain lähes paniikin aikaseksi hiuksistani. Kävin viikolla siis kampaajalla ja viimeisetkin kiharat lähti ja hiukset on aivan järkyttävän kauheat! Tulee lähinnä mieleen joku ala-asteikäinen lyhyttukkainen poikatyttö. Naisellisuus on tästä mammasta kaukana ja nää hiukset on oikeasti karmeat. On ahdistanut jo puistoon meno tän kuontalon kanssa, joten miten sitten jonnekin hääjuhliin:(
Kysymys siis teille. Tietääkö kukaan hyvää, trendikästä kampaajaa pk-seudulta? Mielellään tietty kohtuuhintainen. Minä suorastaan inhoan käydä kampaajalla, kun en ole löytänyt sitä hyvää kampaajaa. Nykyinen on ollut ok, mutta vain ok. Ihan surkeana ei ole tarvinut kotiin lähteä, mutta nyt tuntuu, että veti ihan pohjat. Tuntuu, että mulle riitti. Olen uskotellut kampaajan olevan hyvä ja koittanut luottaa, mutta en jaksais enää, kun en koskaan edes nauti siellä käynneistä. S-postia voi laittaa, jos ei halua täällä mainostaa.
Tää petolinnun perse lähtee nyt syömään...