Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko aikuiset useinkin avuttomia omassa liikkumisessa?

Vierailija
30.09.2018 |

Alan olla totaalisen uupunut lähipiirin avuttomuuteen. Eli meillä on vaimon kanssa yhteinen auto ja asutaan kaupungissa jossa on toimiva joukkoliikenne. Kaupungin sisällä pääsee melkein minne vaan ja kaupungin ulkopuolellekin melko kätevästi. Kaikkialle on muutenkin lähestulkoon kävely tai pyörämatka.
Välillä viikonloppuisin kun käytän autoa omiin harrastuksiin tms. niin tiedän että vaimo muuttuu liikuntakyvyttömäksi. Hän on omien sanojensa mukaan kotinsa vankina. Sitten jos hän sattuu olemaan jossain autolla niin minä en koe noin millään tavalla.
Minulla on myös kaveri, aikuinen mies jolla kaksi lasta. Hänen olisi pitänyt päästä 10 km päähän la iltana. Soitti mulle ja pyysi kyytiä. En voinut heittää kun olin juonut pari olutta. Sanoin että pyöräile asemalle ja hyppää junaan. Olet puolen tunnin päästä perillä. Toinen vaikeroi kuin pieni lapsi toisessa päässä.
Miten aikuiset voivat olla noin avuttomia??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestäpä uuvut...

Vierailija
2/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto tuhoaa jalat. Olin just yhdessä tapahtumassa naapurieni kanssa, ja siellä me liikuttiin autolla aina sellainen alle kilometrin matka. Mutta toisaalta, en mä itsekään tykkää kauheasti ajaa tuota 10 km matkaa keskustaan, koska ainoa tie on mutkainen eikä ole erillistä kevyen liikenteen väylää. Voin kyllä ajaa sitä sulan aikaan, mutta silloinkin pimeällä ajaminen pelottaa aika paljon. Talvella tie kapenee lumen ja on sen verran liukaskin, että en uskalla ottaa riskiä, vaikka mielelläni talvipyöräilisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuskysymys. Näitä on varmaan lapsena autolla heitetty paikasta toiseen

Vierailija
4/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kaveri olisi voinut taksinkin soittaa.

Vierailija
5/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto tuhoaa jalat. Olin just yhdessä tapahtumassa naapurieni kanssa, ja siellä me liikuttiin autolla aina sellainen alle kilometrin matka. Mutta toisaalta, en mä itsekään tykkää kauheasti ajaa tuota 10 km matkaa keskustaan, koska ainoa tie on mutkainen eikä ole erillistä kevyen liikenteen väylää. Voin kyllä ajaa sitä sulan aikaan, mutta silloinkin pimeällä ajaminen pelottaa aika paljon. Talvella tie kapenee lumen ja on sen verran liukaskin, että en uskalla ottaa riskiä, vaikka mielelläni talvipyöräilisinkin.

Kiva kirjoitus mutta nämä minun liikuntakyvyttömät ihmiset asuvat kaupungin keskustassa, eikä kyse ole mistään 10 km kävely tai pyörälenkeistä. He eivät pääse minnekään ilman sitä omaa autoa. Eivätkä ymmärrä että julkisilla pääsee jos ei halua kävellä. Ap

Vierailija
6/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuija kirjoitti:

Pienestäpä uuvut...

Usko tai älä mutta on uuvuttavaa jakaa arki terveen ihmisen kanssa joka tekeytyy liikuntakyvyttömäksi. Ap

Vierailija
7/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatuskysymys. Näitä on varmaan lapsena autolla heitetty paikasta toiseen

Kuinka paljon lapsia pitäisi muiden mielestä opettaa omatoimiseen liikkumiseen?

Vierailija
8/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa Fressin sivuilla... En tiedä miksi..

Kesäisin naurattaa, kun hyvä keli ulkona ja ihmiset on sisällä "lenkkeilemässä" juoksumatolla..

Nyt on sitten ulkona tapahtuvat ryhmäliikuntatunnit peruttu, kun on niin huono sää..

Joku siellä itkee, miten on sitten niin hankalaa päivätöissä käyvälle, kun ne ohjatut tunnit on siirretty hänelle hankalaan ajankohtaan..

Eihän tälle voi kun nauraa. Kesällä "liikutaan" sisällä ja syksyllä ei voi mennä ulos, kun on niin "huono" sää jne..

AIVAN NAURETTAVAA TOUHUA.

Vierailija
9/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kirjoitus mutta nämä minun liikuntakyvyttömät ihmiset asuvat kaupungin keskustassa, eikä kyse ole mistään 10 km kävely tai pyörälenkeistä. He eivät pääse minnekään ilman sitä omaa autoa. Eivätkä ymmärrä että julkisilla pääsee jos ei halua kävellä. Ap

Ei taida olla hääppöinen kaupunki, jos pitää keskustassa autoa. Kaikki mun tuntemat keskusta-asujat käyttävät sporaa

eri

Vierailija
10/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen työkaveri, espoolainen yksityisautoilija. Se ei suostu menemään mihinkään kävellen tai julkisilla, vaikka muuten jopa harrastaa liikuntaa. Periaatekysymys siis. Sitten se valittaa, kun on ruuhkia ja missään ei saa peltilehmää ilmaiseksi seisottaa.

Vierailija
11/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla hääppöinen kaupunki, jos pitää keskustassa autoa. Kaikki mun tuntemat keskusta-asujat käyttävät sporaa

eri

En halua olla ilkeä mutta täytyy olla todella tietämätön jos ei ymmärrä tämän keskustelun pointtia. Aloittaja ei asu Helsingissä. Sinä asut mutta et silti ymmärrä että 90 % suomalaisista ei asu siellä. Ja lähestulkoon jokaisessa suomalaisessa kaupungissa kahden työssäkäyvän aikuisen taloudessa on yleensä aina vähintään yksi auto asuivat he kaupungin keskustassa tai eivät.

Vierailija
12/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta huvittunut kirjoitti:

Minulla on samanlainen työkaveri, espoolainen yksityisautoilija. Se ei suostu menemään mihinkään kävellen tai julkisilla, vaikka muuten jopa harrastaa liikuntaa. Periaatekysymys siis. Sitten se valittaa, kun on ruuhkia ja missään ei saa peltilehmää ilmaiseksi seisottaa.

Harmillinen asenne, mutta täytyy muistaa että espoossa oikeasti suurimmaksi osaksi se auto on oikeasti paras ja kätevin vaihtoehto. Mutta tuskin sielläkään kukaan jää kotinsa vangiksi jos oma auto on muualla. Esim Nuuksiokin on kaukana kaikesta mahdollisesta mutta jatkuvana virtana bussit kulkevat sinne edestakaisin. Nykyihmiset ovat todella avuttomia.

Vierailija
13/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan et monellakohan meni aamukahvit väärään kurkkuun tätä lukiessa XD

Vierailija
14/14 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn kaveri olisi voinut taksinkin soittaa.

Olen huomannut kuinka oma rotunsa ovat sellaiset ihmiset jotka eivät mistään hinnasta voi käyttää ikinä milloinkaan taksia. Minusta se on outoa. Kyllähän vuodessa voi aina pari taksimatkaa tehdä, helpottaa siinä tilanteessa elämää kummasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi