Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alatko automaattisesti vältellä syömästä paikassa, josta kaverisi kertoo saaneensa ruokamyrkytyksen?

Vierailija
29.09.2018 |

?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ruokamyrkytyksen kun voi teoriassa saada ihan missä tahansa ravintolassa, erehdyksiä sattuu, kun ihmisistä on kyse.

Tosin siinä tapauksessa, että joku on saanut useampaan kertaan ruokamyrkytyksen samasta paikasta, todennäköisesti välttäisin itsekin ko. paikkaa.

Vierailija
2/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, koska ylipäätään on vaikea erottaa onko ruokamyrkytys vai muualta tarttunut vatsatauti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska sitä voi sattua kenelle vain, missä vain. Sitä paitsi minulla on ilmeisesti keskivertoa sietävämpi vatsa, koska sen kanssa ei ol koskaan ollut ongelmia. Ei riupulia eikä oksua.

Vierailija
4/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä, ei nimittäin ole aina ihan yksiseltteistä mistä sen ruokamyrkytyksen on saanut. Itämisaikahan voi vaihdella tunneista päiviinkin ja listerioossissa voi olla jopa yli viikon.

Vierailija
5/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen itse käynyt ko. paikassa syömässä aiemmin ilman ongelmia niin en. Jos taas paikka on mulle ihan vieras ja uusi niin luultavasti vaikuttaisi mielikuviin niin että valitsen mieluummin jonkun muun paikan. 

Mulla onkin niin, että eräs ystäväni saa aina Ikeasta "ruokamyrkytyksen". Siis aina Ikeassa syömisen jälkeen hänellä on vatsa kuralla pari päivää, aina. Mulla ei ole ikinä käynyt noin, vaikka monesti olen Ikeassa syönyt. Ehkä hän ei siedä jotain heikäläisten maustetta tms. 

Toinen kaverini kertoo saaneensa ruokamyrkytyksen yhdestä meidän läheisestä hampurilaispaikasta, missä ollaan myös monesti syöty ongelmitta. 

En ole siis noita paikkoja alkanut välttää. 

Mutta jos menisin vaikka vieraaseen kaupunkiin ja joku kertoisi että "Pitsapaikka XY on tosi epähygieninen ja me saatiin sieltä ruokamyrkytys" niin ei varmastikaan tulisi mentyä Pitsapaikka XY:hyn ihan jo siksi että alkumielikuva siitä muodostuisi niin kuvottavaksi että ruokahalu menisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi