Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies piikittelee laihdutuksesta

Vierailija
27.09.2018 |

En oikein tiedä missä tässä mättää.

Aloitin pari viikkoa sitten elämäntaparemontin. Olen reilusti ylipainoinen ja niin on miehenikin. Olemme paljon yhdessä puhuneet terveellisemmän elämän aloittamisesta, ehkä minä aktiivisemmin ja tuntuu, että minua nämä kilot enemmän haittaavatkin.

Mies ei tosiaan ole tekemässä ainakaan toistaiseksi itselleen mitään. Aiemmin hän on aina puhunut, kuinka minun ei tarvitse laihduttaa ja että hän rakastaa minua tälläisenä. Jos olen käynyt satunnaisesti urheilemassa tai yrittänyt jotain laihdutuskuurin poikasta, hän on aina kannustanut ja tukenut tosi paljon...

... PAITSI NYT. Kun sanon, että lihaksiin särkee (en siis valita vaan mainitsen, enemmän iloisena asiasta), niin mies tuumaa että "se johtuu siitä että jumppaat ihan liian vähän". Hän myöskin tivaa että miten pitkiä lenkkejä teen ja muutenkin tuntuu ottaneen jonkun ihmeellisen ruoskijan roolin. Söin myöskin pari palaa tuliaiseksi saatua suklaata maanantaina, johon mies totesi että kävin salilla siis turhaan ja vesitin kaiken työn tuolla suklaan syönnillä. Myöskin viikonloppuna hän sanoi, että minun pitäisi treenata enemmän käsiä kun olen niin h*lvetin heikko.

En loukkaannu noista miehen sanoista, enemminkin sisuunnun mutta ihmettelen vaan että mistä tämä aivan täysin yhtäkkinen kelkan kääntäminen voisi johtua? Onko hän aina ollut salaa sitä mieltä, että en kelpaa, onko hän kateellinen että teen tätä projektia yksin, mitä ihmettä täällä tapahtuu?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, en tosiaan ole miehelle tyrkyttänyt uutta elämäntapaa millään tavalla tai edes oleta, että hän tekisi itselleen mitään. Rakastan häntä juuri tuollaisena kun hän on. 

Vierailija
2/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono mies jos ei kannusta vaimoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuntuu että olisin lukenut tämän saman jo aiemmin? Tai sitten teillä kahdella on samanlainen mies.

Vierailija
4/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologi vastaa: mies ei ole aiemmin tuntenut tarvetta laihdutukseen, eikä ole halunnut sinunkaan laihduttavan, mutta nyt mäkättää siitä että teet kaiken väärin.

Äijä torpedoi sinun elämäntapamuutoksiasi joko tietoisesti tai ihan tahallaan. Joko se pelkää että sinä onnistut, isket jonkun muun miehen viehättävämmän ulkonäön voimin ja jätät sen, tai se pelkää että onnistuessasi alat vaatia siltäkin toimenpiteitä ja elämäntapojen kohentamiseta. Tällöin ukko joutuisi itsekin näkemään vaivaa ja luopumaan mukavasta elämästään. Ja jos hän ei laihtuisikaan, sinä saattaisit jättää hänet ja vaihtaa parempaan.

Vierailija
5/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä juuri se, että itse ei saa itseään koottua ja alettua sitä terveempää elämää. Ehkä olet hänelle nyt uhka: laihdut, kiinteydyt, olet jotenkin (hänen silmissään ja päässään) parempi kuin hän! Ehkäpä jätät hänet varjoosi kun saat aikaan ja alat tehdä asioille jotain!

Ehkäpä häntä jopa pelottaa että lähdet ja etsit uuden! Siksi hänen pitää nyt epätoivon vimmalla lytätä ja arvostella. Se on pelkoa. 

Vierailija
6/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmettelisin, ei ole tapana yhtäkkiä parisuhteessa alkaa ilkeilemään toiselle, olisin todella ihmeissäni oman mieheni kohdalla. Ja asia nostettaisiin pöydälle mitä pikimmin.

Oma ongelma on kun nytkin olen taas hieman parantanut elintapoja, niin terveelliset ruuat katoaa heti mieheni suuhun, hän alkaa itse kahta kovemman terveyskuurin kun huomaa minun lenkkeilevän, jättävän herkut ja saunaoluet pois :D

Sanoinkin, että mennään viikonloppuna yhdessä kauppaan ja ostetaan riittävästi terveellistä ruokaa kahdelle.

Vierailija
7/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ystäväni kanssa varovaisesti pohdittiin että voisiko tuossa olla takana jotain pelkoa muutoksesta. Häntä tosiaan vaivaa oma ulkonäkönsä ja aina haaveilee laihdutuksesta, mutta ei koskaan saa aikaiseksi. Olen itse ollut aikalailla samanlainen mutta nyt olen päättänyt että en tuhlaa enää elämääni kauempaa tähän huonoon oloon. 

Varmaan aiemmin mies tukenutkin sillä mielellä kun on tiennyt että tämäkin on luultavasti yksi niistä miljoonasta yrityksistä :D Ei minua haittaa vaikka hän ei urheilisi tai laihduttaisi, kaikilla saa olla omat mielenkiinnon kohteet ja olen hänet tuollaisena "huolinut" niin miksei kelpaisi jatkossakin. Miehet on kyllä ihmeellisiä. 

Vierailija
8/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä missä tässä mättää.

Aloitin pari viikkoa sitten elämäntaparemontin. Olen reilusti ylipainoinen ja niin on miehenikin. Olemme paljon yhdessä puhuneet terveellisemmän elämän aloittamisesta, ehkä minä aktiivisemmin ja tuntuu, että minua nämä kilot enemmän haittaavatkin.

Mies ei tosiaan ole tekemässä ainakaan toistaiseksi itselleen mitään. Aiemmin hän on aina puhunut, kuinka minun ei tarvitse laihduttaa ja että hän rakastaa minua tälläisenä. Jos olen käynyt satunnaisesti urheilemassa tai yrittänyt jotain laihdutuskuurin poikasta, hän on aina kannustanut ja tukenut tosi paljon...

... PAITSI NYT. Kun sanon, että lihaksiin särkee (en siis valita vaan mainitsen, enemmän iloisena asiasta), niin mies tuumaa että "se johtuu siitä että jumppaat ihan liian vähän". Hän myöskin tivaa että miten pitkiä lenkkejä teen ja muutenkin tuntuu ottaneen jonkun ihmeellisen ruoskijan roolin. Söin myöskin pari palaa tuliaiseksi saatua suklaata maanantaina, johon mies totesi että kävin salilla siis turhaan ja vesitin kaiken työn tuolla suklaan syönnillä. Myöskin viikonloppuna hän sanoi, että minun pitäisi treenata enemmän käsiä kun olen niin h*lvetin heikko.

En loukkaannu noista miehen sanoista, enemminkin sisuunnun mutta ihmettelen vaan että mistä tämä aivan täysin yhtäkkinen kelkan kääntäminen voisi johtua? Onko hän aina ollut salaa sitä mieltä, että en kelpaa, onko hän kateellinen että teen tätä projektia yksin, mitä ihmettä täällä tapahtuu?

Kateellinen kun ei itse pysty aloittamaan elämäntaparemonttia. On siis heikko ja haluaa purkaa pahaa oloaan sinuun.

Vierailija
9/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihmettelisin, ei ole tapana yhtäkkiä parisuhteessa alkaa ilkeilemään toiselle, olisin todella ihmeissäni oman mieheni kohdalla. Ja asia nostettaisiin pöydälle mitä pikimmin.

Oma ongelma on kun nytkin olen taas hieman parantanut elintapoja, niin terveelliset ruuat katoaa heti mieheni suuhun, hän alkaa itse kahta kovemman terveyskuurin kun huomaa minun lenkkeilevän, jättävän herkut ja saunaoluet pois :D

Sanoinkin, että mennään viikonloppuna yhdessä kauppaan ja ostetaan riittävästi terveellistä ruokaa kahdelle.

Ihana mies! Ja siis ap tässä sekä edellisessä viestissä kirjoittelee.

Vierailija
10/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä harmittaa kun se ei itse pysty samaan. Mun mies on ihan samanlainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän