Lapsien isi- ja äiti-vaiheet
Missä iässä lapsellanne on ollut äiti-vaihe, kun vain äiti kelpaa ja sitten isi-vaihe?
Minulla on pian 3-vuotias lapsi, joka nyt viime kuukausina on saanut äiti-vaiheen. Isi ei kelpaa ollenkaan ja jos yritän kaupassa katsoa vaikka jotakin vaatetta ja irrotan käteni hänen kädestään, alkaa hysteerinen huuto, ilmeisesti luulee että äiti on karkaamassa johonkin. Silloin varsinkaan ei isi kelpaa, vaan riuhtoo itsensä irti isänsä kädestä ja juoksee minut kiinni.
Kotona ei haittaa, vaikka en ole näköpiirissä ja viihtyy paljon yksikseen kotona omissa leikeissään.
Kommentit (5)
En tiedä, meillä akka ei ole ikinä pärjännyt lapsen kanssa ja käytännössä olen aina hoitanut lasta ja myös pitänyt kuria/asettanut rajat.
Muija ilmoitti muuttavansa pois ensi kuussa kun saa kämpän, lapselta kysyttäessä haluaa asua äidin kanssa, ilmeisesti se rajaton ja säännötön elämä nenä tabletissa kiinni on sitten houkuttelevampi vaihtoehto.
Jotenkin tuli vaan äärettömän pettynyt olo, ilmeisesti olen sitten se paskapää oikeasti.
M kirjoitti:
En tiedä, meillä akka ei ole ikinä pärjännyt lapsen kanssa ja käytännössä olen aina hoitanut lasta ja myös pitänyt kuria/asettanut rajat.
Muija ilmoitti muuttavansa pois ensi kuussa kun saa kämpän, lapselta kysyttäessä haluaa asua äidin kanssa, ilmeisesti se rajaton ja säännötön elämä nenä tabletissa kiinni on sitten houkuttelevampi vaihtoehto.
Jotenkin tuli vaan äärettömän pettynyt olo, ilmeisesti olen sitten se paskapää oikeasti.
Olen pahoillani tilanteestasi, jos haluat puhua siitä, kannattaisi varmaan varata aika perheneuvolaan. Tai sitten ensiapuna aloittaa keskustelu aiheesta tänne.
Ap
Meillä ei kyllä oikeastaan koskaan tullutkaan mitään isä-vaihetta, kummallakaan. Äiti-vaihe oli kolmeen ikävuoteen mennessä jo ohi.
up