Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivooko kukaan alle 3-kiloista vauvaa?

Vierailija
05.05.2006 |

vai olenko mä ainoa? Toivon, että vauva painaisi max. 3kg. Olenko ilkeä/itsekäs/hullu?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yli 3 kg on toivottavaa! ja samalla sen punnertaa kun sen pienemmänkin!

Vierailija
2/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan vajaassa neljässä tunnissa ja sain vain pienen repeämän. Tuntuu etten tuollaisia alle kolmen kiloisia osaisi edes käsitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa on mun mielestä isoa vauvaa käsitellä ja nukkuvat (kuulemma) paremmin? Synnytykset molemmilla kerroilla yhtä helvettiä.

Hullu tai en mutta ymmärrän hyvin että joku toivoo pienikokoista vauvaa...

Vierailija
4/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut mitä vaan jos ois painanut sen 3kg tai vaikka 5kg.

Vierailija
5/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestänne 3 kg vauva pienikokoinen? Mulla jostain syystä kaikki lapset (4 kpl) ovat painaneet melkein tasan 3 kg syntyessään, jostain syystä ne vaan tuppaa syntymään silloin. En ikinä ole kuitenkaan ajatellut, että ne olisivat olleet pienikokoisia. Pieninä pidän alle 2,5 kg painavia...

Vierailija
6/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelu tämä on? Minä toivoin, että lapseni olisi terve ja normaalisti kehittynyt. Ei tullut mieleenkään toivoa, että voikun olis alipainoinen...

Vierailija
7/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mielestänne 3 kg vauva pienikokoinen? Mulla jostain syystä kaikki lapset (4 kpl) ovat painaneet melkein tasan 3 kg syntyessään, jostain syystä ne vaan tuppaa syntymään silloin. En ikinä ole kuitenkaan ajatellut, että ne olisivat olleet pienikokoisia. Pieninä pidän alle 2,5 kg painavia...

Vierailija
8/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan toivo SGA-vauvaa. 3 kg vauva ihan OK siinä missä nelikiloinenkin.

Vierailija
9/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. keltaisuutta, alilämpöä, alhaista verensokeria jne. Turha siis erikseen TOIVOA alle 3 kg:n painoista vauvaa.

Vierailija
10/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa, kun vastasyntynyt viedään lastenosastolle ja itse ilman vauvaa synnyttäneiden osastolle.

Vierailija:

esim. keltaisuutta, alilämpöä, alhaista verensokeria jne. Turha siis erikseen TOIVOA alle 3 kg:n painoista vauvaa.

Vierailija
11/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SGA = small for gestational age, eli pienikokoinen suhteessa siihen, millä raskausviikolla syntyi. Eli alle 2,5 kg ei välttämättä ole SGA-vauva jos on syntynyt esim. rv 36-37. Eri raskausviikoille on ihan omat pituus/painokäyrät.

Vierailija
12/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 7

Vierailija
13/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee ainoa olla synnytyksen vaikeuden pelko? Paikkojen venyminen? En kyllä muuta syytä keksi, ja silloin se ON itsekästä ja lapsellista toivoa noin.

Omat lapseni olivat hiukan yli 4 kiloisia. Esikoinen syntyi 3h30min, 30 minuutin ponnistus, pari tikkiä. Kuopus syntyi 3 h ja 1 minuutin ponnistus, ei tikkejä.

Isommat vauvat on helpompia hoitaa, ovat jäntevämpiä ja yleensä nukkuvat paremmin.

Ystäväni sai 3 kg vauvan samaan aikaan kuin minä esikoiseni, ja ihan yhtä isot " sotavammat" meillä oli molemmilla. Kudostyypistä ja synnytyksen kulusta nuo enemmän johtuvat kuin vauvan koosta...näköjään.

Vierailija
14/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä repesin silti 5 tikin verran. Kaveri sai nelikiloisen eikä tullut kuin 1 vaivainen tikki. Et tosiaankin kudostyypistä kiinni.

Vierailija
15/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso vauva todellakin keskimäärin jaksaa (mm. nukkuu!) pidempään syömättä.

Vierailija
16/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,7 kiloa. Musta se oli täydellinen paino, en itsekään painanut enempää vauvana. Tästä toisesta toivon samaa. Nyt on viikkoja kasassa 27.

En halua niin suuria raskausarpia ja muita venymisiöä.

Nykypäivänä vaan vauvat ovat niin ylisuuria. Normaali vauva painaa mitä tahansa 2.5 ja neljän kilon välillä.

Vierailija
17/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat repineet revaansa ihan kunnolla. On pötypuhetta, että iso vauva olisi helpompi tai söisi harvemmin.

Totuus on, että vauvat ovat yksilöitä, ei se riipu siitä kuinka painavia ne, miten ne nukkuu tai kasvaa tai syö.

Uskomatonta kokomyyttiä pidetään yllä. YÖK!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi