"Kapselipukeutuja", lukaisin jutun ja
täytyy sanoa, että kyllä ihmisillä on nykyään aikaa tehdä pukeutumisestakin ihme juttuja. Ei ole elämässä haasteita, niin voi väkertää vaatteiden kanssa..
Kommentit (24)
Koska se asuste on kalliilla hankittu. Jossain sitä vielä kutsutaan lapseksi.
Olen enemmänkin "vaatehuone oksensi päälleni" -pukeutuja. Voinko nyt olla erityinen ja lehtijutun arvoinen?
Vierailija kirjoitti:
täytyy sanoa, että kyllä ihmisillä on nykyään aikaa tehdä pukeutumisestakin ihme juttuja. Ei ole elämässä haasteita, niin voi väkertää vaatteiden kanssa..
Olen samaa mieltä. Tätä "väkertämistä" nykyään monessa muussakin asiassa.
Vanhalle idealle on vain keksitty uusi nimi, jotta saataisiin ihmiset klikkaamaan juttuja. Ei muutamien vaatekappaleen yhdistelyssä ole mitään uutta, se vain unohtui tämän massapaskamuodin ja jatkuvan vaateostohysterian takia.
Mitä sillä väliä, laitatko vaatteet hyllylle päällekkäin vai laatikkoot pystyyn? Molemmista näen, mitä puseroita ja housuja minulla on. Meillä ei kyllä kapselipukeutuminen (😂 naurattaa tuo sana) onnistuisi lasten kanssa. Tytöt pukee itse mitä haluaa, ihan sama sopiiko se paita ja housut äidin mielestä hyvin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen enemmänkin "vaatehuone oksensi päälleni" -pukeutuja. Voinko nyt olla erityinen ja lehtijutun arvoinen?
😀😀😀
Vierailija kirjoitti:
Vanhalle idealle on vain keksitty uusi nimi, jotta saataisiin ihmiset klikkaamaan juttuja. Ei muutamien vaatekappaleen yhdistelyssä ole mitään uutta, se vain unohtui tämän massapaskamuodin ja jatkuvan vaateostohysterian takia.
Ei ole keksitty mitään uutta nimeä. Capsule wardrobe on ollut yleisesti käytössä jo 70-luvulta lähtien. Se, ettet sinä sitä tiennyt, ei tarkoita, etteikö termi olisi ollut jo olemassa.
Mä en ymmärtänyt, mitä kapselipukeutuminen tarkoittaa. Voisiko joku suomentaa, kiitos. Vai onko taas jollekin noemaalille toiminnalle keksitty joku "hieno" nimi..
Minä kuulun liikaa vaatteita mutta ei kuitenkaan ole kivaa päällepantavaa pukeutuviin.
Ei helv...! Kaikesta sitä jotkut keksivät puuhaa itselleen. No, ei tuo varmaan ketään vahingoitakaan, vaikka onkin melkoista hömppää.
Mulla on kaikki vaatteet mustia niin se on ihan yksi lysti miten päin ne on siellä hyllyllä.. On taas joku osannut käyttää aikansa luovasti, vmp.
En ymmärrä miten tuo pystyviikkaus auttaisi itseäni. Suuri osa vaatteistani on mustia. Jos pystyviikkaan ne tuolla tavalla, en mitenkään näe siitä pienestä kaistaleesta mikä vaate on kyseessä, vaan se on kuitenkin otettava esiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärtänyt, mitä kapselipukeutuminen tarkoittaa. Voisiko joku suomentaa, kiitos. Vai onko taas jollekin noemaalille toiminnalle keksitty joku "hieno" nimi..
Vanha nimi ja vanha käytäntö. Yksinkertaistaen tarkoittaa sitä, että mietit mitä ostat. Pyrit luomaan sellaisen vaatekaapin, jossa vaatekappaleita voi yhdistellä monipuolisesti. Kun ostat jotakin uutta, niin mietit, että se sopii edellisiin vaatteisiisi ja se on sellainen vaatekappale, jolle tulee oikeasti käyttöä. Pyritään siis vähentämään turhia ja käyttämättömiä vaatekappaleita. Jos on hyvin suunniteltu vaatekaappi, niin pienelläkin vaatemäärällä saa paljon erilaisia asukokonaisuuksia ja pärjäät niillä erilaisissa tilanteissa. Pyritään ostamaan vaatteita, jotka ovat ns. ajattomia, eli niillä on pitempi käyttöikä. Eli kuluttamisen vähentämiseen tähtäävä tapa järjestää vaatekaappi.
Minulla on vaatteet, joita pidän vain töissä. Ne ovat erillisellä tangolla vaatekaapissa. Kaikki vaatteet ovat myös keskenään yhteensopivia, joten niistä saa monta yhdistelmää. Onko tämä sitä kapselointia? En tiennytkään että sille on jokin hieno nimitys. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha nimi ja vanha käytäntö. Yksinkertaistaen tarkoittaa sitä, että mietit mitä ostat. Pyrit luomaan sellaisen vaatekaapin, jossa vaatekappaleita voi yhdistellä monipuolisesti. Kun ostat jotakin uutta, niin mietit, että se sopii edellisiin vaatteisiisi ja se on sellainen vaatekappale, jolle tulee oikeasti käyttöä. Pyritään siis vähentämään turhia ja käyttämättömiä vaatekappaleita. Jos on hyvin suunniteltu vaatekaappi, niin pienelläkin vaatemäärällä saa paljon erilaisia asukokonaisuuksia ja pärjäät niillä erilaisissa tilanteissa. Pyritään ostamaan vaatteita, jotka ovat ns. ajattomia, eli niillä on pitempi käyttöikä. Eli kuluttamisen vähentämiseen tähtäävä tapa järjestää vaatekaappi.
Mä olen harratanut tätä lähes aina, mulla on vähän vaaatteita, mutta toimivia kokonaisuuksia. Tosin en ole koskaan viikkannut noin hassusti, vaan ihan tavalliseen tapaan, kyllä mä siitä näen erittäin hyvin, että mikä paita kyseessä. Mun vaatekaapissa ei siis ole liikoja värejä :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä väliä, laitatko vaatteet hyllylle päällekkäin vai laatikkoot pystyyn? Molemmista näen, mitä puseroita ja housuja minulla on. Meillä ei kyllä kapselipukeutuminen (😂 naurattaa tuo sana) onnistuisi lasten kanssa. Tytöt pukee itse mitä haluaa, ihan sama sopiiko se paita ja housut äidin mielestä hyvin yhteen.
Meilläkin tyttö pukee tasan ne mitä haluaa päälleen. Ostovaiheessa voi vielä vaikuttaa siihen, että sopiiko uudet vaatteet vanhoihin, mutta aamuisin ei kyllä jaksa kiinnostaa, kunhan ovat säänmukaiset.
Omista vaatteista osaan itse kyllä valita aamuisin yhteensopivat vaatteet minuutissa eikä kapseloinnista olisi minulle apua. Ehkä siitä on apua niille, joilla ei ole itsellään mitään silmää väreille ja ovat jo alunperin ostaneet kaappiinsa ihan mitä sattuu.
Sitä en ymmärrä, että miksi pitäisi vaihtaa ”kapseli” kolmen kuukauden välein. Osaan ilman kapseleitakin laittaa kesävaatteet pois, kun tulee syksy. Joitain vaatteita käytän vuodenajasta huolimatta vain eri tavoin asustaen.
Miten HM, Cubus, BikBok, Vero Moda ja toisaalta kaikki kalliimmatkin vaatepuodit voivat pysyä pystyssä Helsingin kalleimmilla liikepaikoilla jos kerran kukaan ei tunnusta koskaan ostavansa kuin järkevää, yhteensopivaa, laadukasta ja ehdottomaan tarpeeseen miettien myös ostoksen yhteensopivuutta vanhan puvuston kanssa? Ettei vaan joku nyt huijaisi vähän. Vai onko ne ostelijat aina muita kuin av-mammoja?
”– Olen minimoinut keskenään sotivien vaatteiden riskin sillä, että Eikalla on pelkästään yksivärisiä housuja.”
No huh, onpa hyvä että on löytynyt keino minimoida tällainen vakava riski!
Eino 2 v varmaan vielä pukee mitä äiti sanoo, mutta mites sitten kun muutaman vuoden päästä ei enää puekaan vaan haluaa itse päättää. Menee elämä ihan sekaisin ja riskit toteutuvat.
Tulisin hulluksi jos itsellä olisi vain kapselivaatteet