Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastuullisen omistajan kissa ulkoilee vain valvotusti

Vierailija
22.09.2018 |

”Kissan valvottu ulkoilu antaa viestin omistajastaan: omistaja välittää kissastaan liian paljon antaakseen sen kuolla yksin auton alle. Kissan pitäminen valvonnassa on huomaavaista muita ihmisiä ja ympäristöä kohtaan. Valveutunut kissanomistaja ymmärtää myös riskin, joka liittyy kissan villiintymiseen, ei-toivottuihin pentueisiin ja kissan saalistuspotentiaaliin tuhoisana vieraslajina luonnossa.”

Lähde: eläintieto.fi

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse en kestäisi sitä, etten tietäisi missä se katti menee, onko edes hengissä

Vierailija
2/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläimestään välittää, pyrkii myös huolehtimaan ettei kuole nimenomaan auton alle tai jonkun kusipään kidutukseen. Todellakin ulkoilu valvotusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mun kissin täytyy päästä toteuttamaan luontoaan! Mitäpä naapureitten paskotuista ja kustuista

puutarhakalusteista, tapetuista linnuista ym- mun kissi haluaa olla vapaana!

Vierailija
4/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kissan pitäis saada olla ulkona vapaana, ei koiratkaan ole....

Vierailija
5/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin ikävästi kävisi niin eipä sille sitten mitään mahda. Pitää hankkia uusi kissa.

Vierailija
6/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks kissan pitäis saada olla ulkona vapaana, ei koiratkaan ole....

Kyllä meidän koira juoksee pihalla vapaana. Miksi ei?

Vierailija
7/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten hyvinvointikeskuksen Facebook-sivuilta:

"Jos aiot päästää kissan yksin ulos, lue sille ensin järjestyslain 14 § ja varmista, että kissa on ymmärtänyt kuulemansa. Muussa tapauksessa laita kissa valjaisiin ja lähde ulkoilemaan yhdessä sen kanssa, tai rakenna kissavarma ulkotarha lemmikkisi iloksi."

Vierailija
8/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinänsä ymmärrän jos jossain ihan korvessa kissa on yksinään vapaana, mutta muuten en. Itse en kyllä antaisi olla yksinään vapaana edes maalla, koska pelkäisin ettei se joku kerta tulekaan takaisin, enkä ikinä voisi antaa itselleni anteeksi jos rakas lemmikki vaan häviäisi eikä tietäisi onko joku hullu kiduttanut sen kuoliaaksi vai mitä.

Vierailija
9/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin ikävästi kävisi niin eipä sille sitten mitään mahda. Pitää hankkia uusi kissa.

Otsikkoon pitäisi lisätä vastuullisen kaveriks empaattinen. Sitä sä et ainakaan ole.

Vierailija
10/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo kissan luonnollista käyttäytymistä?

Vierailija
11/11 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläimestään välittää, pyrkii myös huolehtimaan ettei kuole nimenomaan auton alle tai jonkun kusipään kidutukseen. Todellakin ulkoilu valvotusti

Mutta lapset vaan hullujen autoilijoiden sekaan liikenteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä