Panetteleva ex-mies
Hain eron miehestäni henkisen väkivallan vuoksi. Ero helpotti montaa asiaa, mutta yhtä asiaa se ei ole poistanut.
Mies panettelee minua todella törkeästi edelleen, vaikka muutimme erillemme jo 15 kk sitten.
Hän lähettelee minulle WhatsApp viestejä joissa on aivan absurdeja, hirveitä syytöksiä, joissa ei ole minkäänlaista perää. Hän muuntelee totuutta ja kaivelee menneisyydestä asioita joilla yrittää tökkiä. Nuo toki ovat muunneltuja nekin, todellisudessa olin noissa tilanteissa itse todella pahasti kiusattu ja alakynnessä.
Näillä jutuilla hän ilmeisesti oikeuttaa raivonsa.
En tiedä uskooko hän niihin itse, monet ovat ihan selkeitä todistettavia asioita.
Nyt on tullut todisteita myös siitä, että hän panettelee minua muille ihmisille. Esittelee minua sairaana ihmisenä joka saa kohtauksia ja puhuu minusta ihan suoranaisia valheita.
Todellisuudessa olen ollut häntä kohtaan erittäin reilu. Hankkinut töitä, antanut anteeksi, tukenut, auttanut. En kiukuttele tai saa kohtauksia, puhun hyvin asiallisesti hänelle, olen monesti empaattinen ja tukenut häntä. Antanut tilaa ja mahdollisuutta sille, että saataisiin asialliset välit.
Toisin päin toiminta on juurikin rajatonta raivoamista, kohtauksia, draaman kehittämistä, töiden sabotoinnissa, työvälineiden pimittämistä, uhkailuja. Hirveän julmaa ja tuhoavaa käytöstä. Joskus hän on joitakin aikoja ihan normaali, mutta aloittaa taas ilman että mitään olisi edes tapahtunut.
Mistä tällaisessa on tai voi olla kyse? Olen aivan neuvoton. En onnistu hänelle rajoja pitämään. Pakko on olla yhteyksissä lähinnä lasten ja töiden vuoksi, mutta altistun siinä todella pahasti väkivallalle.
Olen hyvin ahdistunut näistä hänen hyökkäyksistä kun niitä tulee. Vievät yöunet ja haittaa tosiaankin arkea.
Onko jollain muulla ollut vastaavaa? Mistä tällaisessa voi olla kyse?
Kommentit (8)
Eksäsi on persoonallisuushäiriöinen.
Luin ensin paneskeleva...
Mutta vaikea tilanne jos haluat lasten olevan isänsä kanssa tekemisissä. Tosin onko tietoa kuinka hän heille puhuu sinusta?
Asiallisiin väleihin en jaksa uskoa kuvatun perusteella, mutta olenkin toivoton kyynikko.
-mies
Miehesi on henkisesti sairas narsisti. Onkohan hänen seuransa edes lapsille hyväksi? Itse hakisin jo lähestymiskieltoa. Hän piinaa sinua edelleen, henkistä väkivaltaahan tuollainen on.
I feel you. Mun ex on tosin ihan hoidossa paranoian vuoksi ja hänen olosuhteidensa vuoksi lapsista on tehty ls-ilmoja, mutta eipä näytä hoito tehoavan, päinvastoin. Hänen mielestään minä olen henkisesti väkivaltainen narsisti, joka on pilannut hänen elämänsä.
Viimeksi tänään sain viesteillä panettelua ja uhkauksia lastensuojelusta. Ilman lapsia olisin jo katkaissut välit, mutta täytyy kai alkaa suunnittelemaan muuttoa ja välien katkaisua.
Ja kyllä, tämä ihminen on MUUTTUNUT sairastumisen myötä. Aikoinani tein lapset ja rakastuin ihan eri tyyppiin.
Sun ex ja mun exä sopis hyvin yhteen. Olis täydellinen pari oikeasti.
Otin böönasta eron melkein samojen asioiden takia. Kun otin sen eron sitten, niin se ilmotti pokkana et kadun sitä. Ei kiinnostanu sen mussutukset. Yhtäkkii mulle alko tulee puheluita, että miksi olen hakannu sitä. Olin mitä vttua, en ole todellakaan ja en todellakaan ole. Alko tulee viestei ja estin sen kaikkialta. Se hullu haki noita prepaid liittymiä ja lähetteli viestejä ja lässyti ihan ihme juttuja. Siinä se alko näyttää vasta todellisen luonteen ja tajusin et se on sellanen jolle ei sanota ei. Pimahti totaalisesti. Se sai mut omien kavereiden silmissä näyttämään täydelliseltä kusipäältä ja varsinkin naispuolisten frendien. Siinä oli kiva yrittää selittää, kun tietenkin ne usko mun uhriutunutta exää. Sit mun pinna meni lopullisesti sen touhuin. Mä näytin frendeille sit ne viestit eri numeroista, kun sillä oli niitä pre-liittymiä 12 kpl. Sit alko ihmiset heräämään että mä en ole tehnyt mitään. Nyt mun luurissa on vaan sallitut numerot. Muistin sit yhtäkkii sen, että se sano et mä kadun kun otan eron. Yks muija kysy siltä sit, että mikä tää hakkaus oli, niin se sano pokkana sille, että kunhan rupesin llevittää huhua et sai jätkä mitä ansaitsi.
Onneks se ei saa mua mitenkää kiinni enää.
Vierailija kirjoitti:
Luin ensin paneskeleva...
Mutta vaikea tilanne jos haluat lasten olevan isänsä kanssa tekemisissä. Tosin onko tietoa kuinka hän heille puhuu sinusta?
Asiallisiin väleihin en jaksa uskoa kuvatun perusteella, mutta olenkin toivoton kyynikko.
-mies
Isä on lasten kuullen nimitellyt minua ja vanhinta lasta pienten lasten kuullen toistuvasti, mutta puolustelee tätä että meillä oli riita ja minä mukamas ensin. Vaikka olen ollut tilanteessa ihan hiljaa.
Samoin jos lapselle sattuu jotain, käy kimppuun kuin hyeena. Minun syytä on se, jos lapsi on itkee siitä että unohti itselleen tärkeän asian. Koska hän on ”arvaa” että minä olen aiheuttanut tilanteen purkamalla lapseen aggressioita.
Mitä muuten en laisinkaan tee, en lasten enkä edes provosoivan eksän suhteen.
Muuten olen ymmärtänyt olevani ihminen, josta hän ei puhu lapsille.
Mies on riitaisasta avioeroperheestä lähtöisin. Ex-appiukko kertoi hirveästä avioliitostaan ylivaativan ex-mieheni äidin kanssa, minkä uskon näkemäni perusteella pitävän paikkansa. Mutta myös appiukko on kunnostautunut tekaistujen syytöksien keksimisessä ja niissä tiukasti pysymisessä, samoin jopa omien lastensa nimittelyssä.
Ex-mies aikoinaan oli ottanut pesäeron vanhempiensa tapoihin, mutta viimeisinä vuosina nämä tismalleen samat piirteet ovat nousseet aika kirkkaasti hänessä. Mitä en olisi voinut ikinä uskoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
I feel you. Mun ex on tosin ihan hoidossa paranoian vuoksi ja hänen olosuhteidensa vuoksi lapsista on tehty ls-ilmoja, mutta eipä näytä hoito tehoavan, päinvastoin. Hänen mielestään minä olen henkisesti väkivaltainen narsisti, joka on pilannut hänen elämänsä.
Viimeksi tänään sain viesteillä panettelua ja uhkauksia lastensuojelusta. Ilman lapsia olisin jo katkaissut välit, mutta täytyy kai alkaa suunnittelemaan muuttoa ja välien katkaisua.
Ja kyllä, tämä ihminen on MUUTTUNUT sairastumisen myötä. Aikoinani tein lapset ja rakastuin ihan eri tyyppiin.
Kuulostaapa ikävän tutulta. Olen kanssa miettinyt, olisiko eksä vain sairastunut. Jutut ovat niin mielipuolisia ja hän vaikuttaa vilpittömästi uskovan niihin.
Sain torstaina eksältä kuvaviestin jossa näytti, miten oli kavereidensa FB-Messenger-ryhmssä kutsunut minua narsistiksi ja panetellut.
No narsisti en todellakaan ole, vaan todella herkkä ja empaattinen ihminen.
Torstaina mies lähetti minulle viestin, miten retosteli murtaneensa kaverinsa mielen ja nimitteli tätä minulle todella halventavilla nimityksillä.
Jäi fiilis, että onko eksä jotenkin koukussa raivon tunteeseen ja haluaa vain sotia jotakin vastaan.
Ap
En tainnut osata tehdä oikein hyvää otsikkoa, kun tämä painui.
Miksi ihminen tekee pahaa? Hämmentää, kiusaa? Eikä kadu eikä pyydä anteeksi.
Syyllistää uhrinsa siitä mitä on itse tehnyt.