Tokaluokkalaisen jättäminen muille hoitoon, että voi painaa hommia 7-8:asti? Eli lapselle koti leikkiaikaa yksin 6-7h?
Kommentit (6)
Sitten ihmetellään miksi ahdistaa vanhempana, kun on saanut aikuistua 1-2. luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Muille hoitoon ja yksin kotone ei ole ihan sama asia, joten väliin ei sovi sana "eli" vaan siihen tulee "vai".
Käytännössä luotetaan siihen, että lapsi löytää "kavereita" ja voi hillua muilla tai olla kotona, kun itse vanhemmat painaa työssä tukka putkella.
Luotetaanko nykyään liikaa yhteiskuntaan ja kouluun, kun vanhemmat eivät halua/jaksa omaa lastaan hoitaa, kun on niin kiiren saada siihen toiseen audiin hienommat vanteet??
Järki hoi äly älä jätä kirjoitti:
Sitten ihmetellään miksi ahdistaa vanhempana, kun on saanut aikuistua 1-2. luokalla.
No, omat vanhempani olivat vuorotöissä, ja olin tokaluokkalaisesta eteenpäin osan arki-illoista yksin kotona hyvinkin myöhään (siis reippaasti yli kahdeksaan) eikä siitä mitään traumoja jäänyt, päinvastoin. Kotona yksin oleminen lähti omasta toiveestani (halusin tehdä omia juttujani sen sijaan että olisin mennyt mummolaan, missä oli myös huomattavasti nuoremmat serkkuni hoidossa), sitä ensin kokeiltiin ja koska homma toimi hyvin sitä jatkettiin. Toki paljon on kiinni lapsen temperamentista, joten en sitä ihan kaikille suosittelisi. Varmaan vanhemmat itse tuntevat oman jälkikasvunsa että osaavat arvioida miten hyvin lapsi pärjäisi.
Muille hoitoon ja yksin kotone ei ole ihan sama asia, joten väliin ei sovi sana "eli" vaan siihen tulee "vai".