Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko pakottaa miehen lapset sukuumme

Vierailija
19.09.2018 |

Eli sisko tapasi miehen jolla on lapsia edellisestä liitosta. Lapset ovat mukavia mutta en ymmärrä yhtä asiaa. Yhtäkkiä kaikki meidän suvun juhlat ym perhetapahtumat on järjestettävä silloin kun miehen lapset ovat heillä. Lapsillahan on jo isänsä ja äitinsä puolen suvut, miksi pakotetaan olemaan osa äitipuolen sukuakin? Älkääkä ymmärtäkö väärin, on ihan kiva että pääsevät osallistumaan mutta outoa käytöstä siskolta odottaa että meidän muidenkin elämä kulkee heidän tapaamis-aikataulunsa mukaisesti. Kaipaisin vähän ajatuksia tähän äitipuolilta ja muilta täti tai setäpuolilta. Siskon kanssahan tästä ei voi puhua , koska kuvittelee heti että lapset eivät ole tervetulleita enkä jaksa sitä draamaa nyt.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, menee vuodessa ohi kun eroavat.

Vierailija
2/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden lasten tarvitse tuntea sinun sukuasi.

En toki kieltäisi tulemasta jos lapset heillä sattuu juhlapäivinä olemaan mutta turhaa ja jonninjoutavaa säätämistä niiden lasten takia jotka eivät sukuun edes kuulu.

Minä olen pienenä ollut tällainen lapsi ja voin sanoa ettei todellakaan edes kiinnostanut ventovieraiden juhlat.

Enemmän oli kyse kulisseista ja siitä kuinka haluttiin leikkiä yhtä suurta perhettä vaikka sellaista minulla ei ollut. Olen aina ollut ainoa lapsi ja tulen olemaankin.

Vierailija
4/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niiden lasten tarvitse tuntea sinun sukuasi.

En toki kieltäisi tulemasta jos lapset heillä sattuu juhlapäivinä olemaan mutta turhaa ja jonninjoutavaa säätämistä niiden lasten takia jotka eivät sukuun edes kuulu.

Minä olen pienenä ollut tällainen lapsi ja voin sanoa ettei todellakaan edes kiinnostanut ventovieraiden juhlat.

Enemmän oli kyse kulisseista ja siitä kuinka haluttiin leikkiä yhtä suurta perhettä vaikka sellaista minulla ei ollut. Olen aina ollut ainoa lapsi ja tulen olemaankin.

Aivan,enpä tosiaan edes hoksannut ajatella asiaa lapsien kannalta. Ja jos on vähänkin etäisemmän sukulaisen juhlat niin sitä tuntematonta äitipuolen sukuakin on enemmän...Onkohan tässä jotain äitipuolen vakuuttelua lähinnä itselleen että ollaa yhtä suurta perhettä?

Vierailija
5/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivinen kontrollifriikki.

Vierailija
6/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uusperheellinen, meillä molemmilla on omia lapsia. Ei tule mieleenikään viedä omia lapsiani miehen sukuun, tai ottaa hänen lapsiaan minun sukuuni. Yhdessä suvussa on jo kestämistä.

Myös eksäni on uusperheellinen, ja hän ajattelee tässä(kin) asiassa toisin. Eli kaikkia lapsia raahataan kaikkialle. En yhtään ymmärrä, miksi minun teinini pitää osallistua äitipuolen sukulaisen 80-vuotisjuhliin???

Vierailija
7/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, kuinka kauan siskosi on ollut miehen kanssa yhdessä ja millainen lasten suhde siskoon itseensä on. Minä kävin pienenä myös isäpuolen ja äitipuolen suvun juhlissa, ja heistä muodostui myös minun sukuni aikaa myöten. Olisi tuntunut hirveän tylyltä, että vain ne "oikeat" sukulaislapset haluttaisiin mukaan. Mutta minulla olikin kaksi kotia, joissa molemmissa asuin viikon kerrallaan. Kaksi perhettä, joihin molempiin kuuluin. Jotkut toiset lapset käyvät kerran kahdessa viikossa nukkumassa vuodesohvalla, ei siinä samalla tavalla muodostu perhettä siitä siellä asuvasta yksiköstä.

Äiti ja isäpuoli ovat nyt eronneet, mutta yhä minut kutsutaan isäpuolen suvun juttuihin, koska olen heille ihan aito lapsenlapsi / veljentyttö. Isäpuoli on minulle edelleen isähahmo mitä suurimassa määrin, ja pitää minua yhtenä omista lapsistaan. Kaikissa perheissä ei toki mene niin.

Vierailija
8/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ja miehensä asuvat yhdessä ja lapset ovat vuoroviikoin heillä. Olemme ottaneet lapset osaksi perhettämme mielestäni hyvin. Vanhempamme jopa ostavat joululahjoja yhtälailla kuin omille lapsenlapsilleen mutta ihmetyttää tuo siskon vaativuus. Ei lapset jotka ovat sukuakaan aina pääse harrastusten tai muiden menojen takia joka juhliin.

Vierailija
9/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä, kuinka kauan siskosi on ollut miehen kanssa yhdessä ja millainen lasten suhde siskoon itseensä on. Minä kävin pienenä myös isäpuolen ja äitipuolen suvun juhlissa, ja heistä muodostui myös minun sukuni aikaa myöten. Olisi tuntunut hirveän tylyltä, että vain ne "oikeat" sukulaislapset haluttaisiin mukaan. Mutta minulla olikin kaksi kotia, joissa molemmissa asuin viikon kerrallaan. Kaksi perhettä, joihin molempiin kuuluin. Jotkut toiset lapset käyvät kerran kahdessa viikossa nukkumassa vuodesohvalla, ei siinä samalla tavalla muodostu perhettä siitä siellä asuvasta yksiköstä.

Äiti ja isäpuoli ovat nyt eronneet, mutta yhä minut kutsutaan isäpuolen suvun juttuihin, koska olen heille ihan aito lapsenlapsi / veljentyttö. Isäpuoli on minulle edelleen isähahmo mitä suurimassa määrin, ja pitää minua yhtenä omista lapsistaan. Kaikissa perheissä ei toki mene niin.

Ei ole kyse siitä ettei lapsia haluttaisi mukaan vaan siitä että siskoni vaatii pitämään juhlia silloin kun lapset ovat heillä. Onko ne tapaamiset oikeasti niin tarkkaan määritelty että silloin tällöin ei voisi lapsia hakea äidiltään juhliin. Sitä en tiedä käyvätkö lasten isän puolen suvun kanssa samanlaista vääntöä juhlien järjestämisestä.

Vierailija
10/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa ole sellainenkin asia että jos juhlat järjestetään aina kun lapset ovat isällään (=siskollasi) niin se vähentää lasten aikaa olla isänsä kanssa. Kas kun ollaan siellä juhlimassa. Juhliin valmistautuminen, siellä oleminen, sieltä tuleminen...riippuu toki juhlasta mutta saattaa hyvin viedä puoli päivää ellei enemmänkin. Oletan että lapset olisivat mielummin rennosti isänsä kanssa kuin juhlimassa äitipuolen sukulaisten juhlassa...

Vierailija
11/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikeen kuulosta oikealta. Eihän mitään suvun juhlia saa järjestettyä niin, että kaikki sukulaiset ovat paikalla.

Outoa, ettei lasten vanhemmat voi joustaa niin, että lapset pääsisivät haluamiinsa juhliin.

Ystäväni joka on uusperheellinen ainakin sujuvasti sopii lapsen isän kanssa joustavasti lasten aikatauluista, samoin tekee ystäväni nykyinen mies oman lapsensa äidin kanssa.

Esim. Jos minä pidän kutsut ja ne sattuu heillä lapsivapaalle he soittavat lastensa toisille vanhemmille ja sopivat "lainaavansa" lapsia sille päivälle, ja tietysti joustoa on myös toiseen suuntaan.

Vierailija
12/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa ole sellainenkin asia että jos juhlat järjestetään aina kun lapset ovat isällään (=siskollasi) niin se vähentää lasten aikaa olla isänsä kanssa. Kas kun ollaan siellä juhlimassa. Juhliin valmistautuminen, siellä oleminen, sieltä tuleminen...riippuu toki juhlasta mutta saattaa hyvin viedä puoli päivää ellei enemmänkin. Oletan että lapset olisivat mielummin rennosti isänsä kanssa kuin juhlimassa äitipuolen sukulaisten juhlassa...

Tämä!

Vierailija
13/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti puolison lapset otetaan osaksi sukua, mutta muiden ei tarvitse elää heidän aikataulujensa mukaan. Juhliin tulevat he jotka pääsevät, muut eivät tule.