Auttaako 20min pilates vatsatreeni laihduttamaan vatsaani?
Olen hoikka ja normaalipainoinen muuten paitsi että navan kohdalla on iso pallo.
Painan 52-53kg ja olen 157cm pitkä.
Auttaisiko tällainen treeni päivittäin pääsemään tuosta pallosta eroon?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Muutama kilo painoa pois niin pallo lähtee.
ajattelin laihduttaa tuonne 49kg-50kg , mutta vaikea uskoa että tuo pallo lähtisi muutamalla kilolla pois. On sen verta iso verrattuna muuhun vartalooni.
Syön yleensä n.1500kcal-1800kcal. Aiemmin laihdutin 58-kiloisesta tähän painoon 52kiloon ja söin n.1300kcal päivässä siltikin pallo jäi, vaikka muutama sentti hävisikin kun mittailin.
Luulen, että pallossi johtuu ruuasta mitä syöt. Eli ruokavalio kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Käytän paljon täysjyvätuotteita. Esim tänään olen syönyt täysjyväpaahtoleivän voilla 17% juustolla ja kurkulla. Sitten söin linssikastiketta täysjyväriisillä. Illemmalla saa nähdä mitä vielä menee.. ehkä 1-2leipää ja lisää samaa ruokaa. Yleensä saatan syödä kyllä mamanuudelin, mikä on paheeni..
Mutta tosian, täysjyvätuotteiden luulisi käyvän. Herkkuja en syö, paitsi yleensä viikonloppuna yhtenä päivänä. Silloinkin esim karkkipussista vain n.1/3 osaa , tai yksi popcornipussi.
Kuulostaa siltä, että saatat olla ns. laiha läski, ja lihasmassaa lisäämällä saisit kroppaan löysän tilalle ryhdikkyyttä. Ylipainoa sinulla ei ole, mutta todennäköisesti olet lihakseton ja keskivartalosi lihakset eivät ole kunnossa. Syö normaalia terveellistä ruokaa, paljon kasviksia ja tuota treeniä mieluummin menisit salille tai muualle, jossa voit lisäpainoilla treenata koko kroppaan vähän lihasta.
Kuulostat syövän sen verran vähän, että itse neuvoisin ennemmin syötävän enemmän proteiinia kuin että vähentäisi täysjyvätuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Kalori on kalori. Ruuan määrä ratkaisee enemmän kuin laatu.
En nyt tsekannut tuota videota, mutta pilates nimenomaan auttaa vatsapömppöön, mikä voi laihallakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että saatat olla ns. laiha läski, ja lihasmassaa lisäämällä saisit kroppaan löysän tilalle ryhdikkyyttä. Ylipainoa sinulla ei ole, mutta todennäköisesti olet lihakseton ja keskivartalosi lihakset eivät ole kunnossa. Syö normaalia terveellistä ruokaa, paljon kasviksia ja tuota treeniä mieluummin menisit salille tai muualle, jossa voit lisäpainoilla treenata koko kroppaan vähän lihasta.
Pilateksella saa kyllä koko kropan lihakset kuntoon. Tärkeintä on valita itselle mieluisa laji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilateksella saa kyllä koko kropan lihakset kuntoon. Tärkeintä on valita itselle mieluisa laji.
Juu, tuttu laji, mutta tuo lihaskestävyyttä eikä lihasmassaa ja perusvoimaa. Ilman lisäpainoja ei saa lihasmassaa ja uskaltaisin väittää, että keskiverto vähän päälle 50 kg aikuinen on lihakseton.
Mulla on ollut samanlaista ongelmaa ja olen mitoiltani melkein sama. Painoa ei tarvinnut pudottaa, mutta pilates teki terää. Kun vatsalihakset on huonossa kunnossa, ne eivät jaksa pitää vatsaa litteänä vaan repsahtavat pömpöttämään. Kannattaa pilateksen lisäksi karsia turvottavat jutut ruokavaliosta pois (mulla vaaleat leivät ja maitotuotteet) ja keskittyä pitämään ryhti hyvänä ja vatsa tiukkana ihan normaalissa arjessakin. Nyt pysyy jo mullakin vatsa litteänä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut samanlaista ongelmaa ja olen mitoiltani melkein sama. Painoa ei tarvinnut pudottaa, mutta pilates teki terää. Kun vatsalihakset on huonossa kunnossa, ne eivät jaksa pitää vatsaa litteänä vaan repsahtavat pömpöttämään. Kannattaa pilateksen lisäksi karsia turvottavat jutut ruokavaliosta pois (mulla vaaleat leivät ja maitotuotteet) ja keskittyä pitämään ryhti hyvänä ja vatsa tiukkana ihan normaalissa arjessakin. Nyt pysyy jo mullakin vatsa litteänä.
Hienoa! Mä taas en kykene jättämään maitoa pois, tuntuu todella haastavalta. Useimmiten syön juurikin täysjyvätuotteita, mutta vaaleeta hiilaria menee nuudelin muodossa melkein päivittäin. Omaan pahan koukun niihin! Katsotaan miten etenee nyt kun teen säännöllisesti päivittäin tuon pilates treenin. :)
Muutama kilo painoa pois niin pallo lähtee.