Jos menettäisit nyt työkykysi nykyisen ammattisi suhteen, mihin ryhtyisit?
Kommentit (11)
Ei sitä niin vain ryhdytä näin 55-vuotiaana enää. Tai siis voisin toki opiskella melkein ammatin kuin ammatin, mutta kun en nytkään pari ammattia osaavana työllisty, niin auttaisiko yksi ammatti lisää enää mitään?
Pitäisi myös tietää, miten se kyky tehdä nykyistä ammattia menisi. Jos vaikka sokeutuisin, en pystyisi nykyiseen ammattiini, mutta tuskinpa minusta olisi hitsaajaksikaan, mitä muuten voisin ihan ajatella.
Jos en voisi tehdä nykyistä työtäni niin pyrkisin alan kouluttajaksi/opastajaksi tai perustaisin yrityksen. Olen 55v eikä aikomustakaan eläkkeelle.
Näyttöpäätetyön tilalle on hankala keksiä vähemmän kuormittavaa työtä, jota terveys kestäisi. Ellei sitten työkyvyn menetys ole henkistä laatua. Sitten varmaan joku vähemmän stressaava työ (vaikka stressaavaa ei ole nykyinenkään).
Olen työtön ja koulutukseni on vanhentunut, joten en menettäisi mitään. Tekisin sen, minkä joudun tekemään joka tapauksessa, eli lähtisin opiskelemaan uutta ammattia. Työkykyni on jo nyt rajoittunut, joten ihan mihin tahansa ammattiin en voi lähteä opiskelemaan.
Minulla tämä on ajankohtaista kun on ammattia suuresti hankaloittava rajoite. Valitettavasti rajoittaa montaa muutakin miettimääni ammattia joten raahaudun erityisjärjestelyjen turvin eteenpäin. tunnen olevani umpikujassa :(
En oikein tiedä. Pääsisinköhän ilman koulutusta vaikka päiväkotiin apulaishoitajaksi tai kassalle? Tai saisinkohan jonkun paremman idean/ uuden koulutuksen aikaiseksi. Riippuu toki siitä työkyvyttömyyden laadustakin.
Tätäpä mietin itsekin, entisiin hommiin ei ole enää asiaa, joten on pakko miettiä uutta ammattia ja uutta alaa. Tosi hankalaa keksiä ns mielekästä ammattia, johon voisi kohtuu helpolla työllistyä. Selkä on mun murheenkryyni, eli istuminen ei enää suju. Ei myöskään äyttömän fyysinen työ.
Jos ideoita, niin kertokaa toki!
Jos menettäisin työkykyni nykyiseen hommaan, tuskin pystyisin tekemään muutakaan. Koska olisin sitten joko sokea tai kädetön.
Olen kohta viidenkymmenen ja jos menettäisin työkykyni, venkoilisin ensin niin pitkään kuin mahdollista. Jos kaikki tuet lakkautettaisiin, olen aikuisiällä opiskellut toisen ammatin, jota pystyisin tekemään huonompikuntoisenakin. Jos sen sitäkään, niin sitten varmaan pääsisin sairaseläkkeelle.
Eläkettä on kertynyt 1300€/kk, mutta ehdin varmaankin periä vanhempani ennen eläkeikää. Tämän 15 vuotta välistä eläisin hätätilanteessa omaisuutta myymällä. Se tosin romuttaisi tulevaisuuden haaveeni, mutta elämä on...