Mitä niistä teiniäidin lapsista sitten tulee? No tässä yksi esimerkki
Päättötodistuksen keskiarvo 9 luokkaa. Nyt lukiossa ja aikoo jatkaa yliopistoon. Kiinnostuksen aiheita matematiikka ja fysiikka.
On ainakin omena pudonnut todella kauaksi puusta. Äitinsä (minä) olin tuonikäisenä jo hänen äitinsä.
16-vuotiaana äidiksi tullut
Kommentit (17)
No sittenhän kaikkien kannattaisi tulla raskaaksi ennen peruskoulusta pääsyä! Selvästi karhunpalvelus lapselle odottaa, että koulut on käyty ja vakaa parisuhde.
Lisäksi 16-vuotiaasta ei voi vielä sanoa mitään, tiedä vaikka jää kokonaan lapsettomaksi huonojen lapsuudenkokemusten vuoksi...
Olet oikeassa. Suomessa kaikilla on tasapuoliset mahdollisuudet menestyä ja menestyminen on paljon omasta itsestään kiinni.
APsta tuli teiniäiti, etkö lukenut? Tytär sai hyvän esikuvan ja motivaattorin, joksi ei kannata tulla :)
Siis aikoo jatkaa, mutta ei kaikesta päätellen ole ihan varma. Meidän vanhusäitien lapset tietävät lukion alusta alkaen menevänsä yliopistoon.
Minäkin olen teiniäidin lapsi. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 9.5.
Minusta tuli...
..... teiniäiti.
Sillä erotuksella, että omat lapseni (ensimmäinen syntyi kuukautta ennen 18-vuotispäivääni, toisen syntyessä olin 20) olivat suunniteltuja ja toivottuja.
Oma äitini valmistui ylioppilaaksi luokkansa mukana, ja on sittemmin suorittanut 3 eri korkeakoulututkintoa.
Minä jätin koulun "väliaikaisesti" kesken jo ensimmäisen lapsen odotusaikana, koska muutin mieheni mukana ulkomaille (josta hän sai opiskelu- ja työpaikan). Toinen lapsemme vammautui hoitovirheestä johtuen vakavasti synnytyksessä, eli lopulta päädyin jäämään kotiäidiksi, koska se oli silloisessa (ja nykyisessä) asuinmaassamme käytännöllisin vaihtoehto.
Omista lapsistani ei tullut teiniäitejä. Vanhempi valmistui lukiosta parhain mahdollisin arvosanoin, ja opiskelee tällä hetkellä yliopistossa. Nuorempi täytti juuri 20, ja opiskelee lukiossa (kevään keskiarvo oli 9, vammastaan huolimatta).
Kyllä on taas ahdasmielistä...jokainen äiti voisi ikään katsomatta miettiä onko onnistunut luomaan hyvät välit lapsiinsa ja antanut lapselleen tarpeeksi eväitä elää onnellista omannäköistä elämäänsä. Mutta koulutushan on tärkeintä ja se että tehdään kaikki asiat sen rajoissa mitä "yleinen mielipide" sallii.
Hmmmh itse taas tunnen sarjan teiniäitejä joista vanhin tuli isomummoksi nelivitosena. Eli tämä isomummo sai oman tyttärensä 15-vuotiaana ja samoin ovat tyttäret alenevassa polvessa. Päätä periaatteessa olisi kaikilla ollut, mutta jostain syystä kyvyt ovat jääneet käyttämättä. Tämä nuorin äidiksi tullut on yh ja elää yhteiskunnan tuella, ei pysty elämään oman äitinsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli...
..... teiniäiti.
Sillä erotuksella, että omat lapseni (ensimmäinen syntyi kuukautta ennen 18-vuotispäivääni, toisen syntyessä olin 20) olivat suunniteltuja ja toivottuja.Oma äitini valmistui ylioppilaaksi luokkansa mukana, ja on sittemmin suorittanut 3 eri korkeakoulututkintoa.
Minä jätin koulun "väliaikaisesti" kesken jo ensimmäisen lapsen odotusaikana, koska muutin mieheni mukana ulkomaille (josta hän sai opiskelu- ja työpaikan). Toinen lapsemme vammautui hoitovirheestä johtuen vakavasti synnytyksessä, eli lopulta päädyin jäämään kotiäidiksi, koska se oli silloisessa (ja nykyisessä) asuinmaassamme käytännöllisin vaihtoehto.
Omista lapsistani ei tullut teiniäitejä. Vanhempi valmistui lukiosta parhain mahdollisin arvosanoin, ja opiskelee tällä hetkellä yliopistossa. Nuorempi täytti juuri 20, ja opiskelee lukiossa (kevään keskiarvo oli 9, vammastaan huolimatta).
Eli teiniäidin tyttärellä ei ole mitään koulutusta.
Anoppini oli teiniäiti. Hänen lapsensa ovat diplomi-insinööri, opettaja ja autonasentaja, heistä yksi on myös teiniäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli...
..... teiniäiti.
Sillä erotuksella, että omat lapseni (ensimmäinen syntyi kuukautta ennen 18-vuotispäivääni, toisen syntyessä olin 20) olivat suunniteltuja ja toivottuja.Oma äitini valmistui ylioppilaaksi luokkansa mukana, ja on sittemmin suorittanut 3 eri korkeakoulututkintoa.
Eli teiniäidin tyttärellä ei ole mitään koulutusta.
Ei, minulla ei ole. Omilla tyttärilläni, jotka ovat myös teiniäidin tyttäriä, on ja tulee olemaan.
Olen teiniäidin tytär, itsekin teiniäiti. Molemmat olemme akateemisia ja hyvin tienaavia. Molemmat olemme edelleen ensimmäisissä avioliitoissamme lastemme isien kanssa. Ei se teinivanhemmuus kenestäkään tyhmää tee, jos ei sitä ennestään ole. Minulle, sen enempää kuin äidillenikään, teinivanhemmuus ei ollut mikään este, enintään hidaste.
Oma äitini oli teiniäiti,akateeminen. Valmistui toki myöhemmällä iällä kuin muut ikäluokastaan, mutta ei se teiniäitiys hänestä syrjäytynyttä luuseria tehnyt. Itse olen teiniäiti myös,opiskelen korkeakoulututkintoa. Lapseni on fiksu ja lahjakas,pärjännyt aina hyvin koulussa. Eihän teiniäitiys fiksua ole eikä siinä ole itsessään mitään ihailtavaa, mutta kuten joku edellä sanoi, ei se tyhmäksikään tee jos ei sitä ennestään ole. Teiniäitejä mahtuu kyllä eri yhteiskuntaluokkiin ja erilaisiin perheisiin.
Siitä tuli lukiolainen. Onneksi olkoon, melkoinen saavutus!
Vierailija kirjoitti:
Siitä tuli lukiolainen. Onneksi olkoon, melkoinen saavutus!
Tää on kyllä aika väsyttävä asenne. On ihan ok,jos nelikymppisen vanhemman lapsesta tulee ihan tavallinen ihminen joka mahdollisesti käy lukion ja jatkaa yliopistoon/amkiin/ammattikouluun,tekee töitä ja elättää itsensä. Kun taas on teiniäidistä tai hänen lapsestaan kyse, mikään määrä menestystä ei riitä saavuttamaan heille ihmisarvoa näiden ilkkujien mielessä. He ovat ikuisesti pohjasakkaa ja kaikki tulevat vastoinkäymiset tai epäonnistumiset johtuvat vain ja ainoastaan teiniäitiydestä.
Oo onnellinen, ettei lapses halua olla samanlainen luuseri.