Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsalihasten palautuminen sektion jälkeen. Jännesaumasta..

04.05.2006 |

Onko muilla millaisia kokemuksia vatsalihasten palautumisesta sektion (pystyviilto) jälkeen? Mulle annettiin sairaalasta ohjelappunen, jossa luki ettei vatsalihaksia saisi harjoittaa ennen kuin mahan keskellä oleva jännesauma on umpeutunut. Sitä voi kokeilla itse makuulla sormin navan ylä-tai alapuolelta päätä kohottaen. Ainakaan minulla se sauma ei ole umpeutunut, kun sektiosta on nyt 3 kk.

Milloinkahan se sauma umpeutuu ja milloin voi turvallisin mielin aloittaa vatsalihasten harjoittelun? Tuntuu, että vatsalihaksiakin tarvittais jo selänkin kestämisen vuoksi. Kuulemma mahaan jää ikuinen kumpu, jos vatsalihaksia alkaa liian aikaisin harjoittaa.

Greenapple ja ihanat kullannuput

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta on vielä lyhyt aika kaksosraskauden jälkeen, voi mennä vielä muutama kuukausi hyvinkin.

Ja kun aloitat treenin, muista, että syvät vatsalihakset ovat ne tärkeimmät. Eli ei siis kannata tehdä niinkään perinteisiä ylösnosto-liikkeitä, vaan treenata syviä vatsalihaksia ja selkää. Ei niistä ulompien lihasten harjoitteista ole oikeastaan hyötyäkään, jos sisimmät ei ole kunnossa.

Kannattaa pyytää esim. neuvolassa, jos voisit saada fysioterapeutilta ohjeita jumppaan. Mun mielestä sellaiset pitäisi antaa automaattisesti kaikille kaksoset synnyttäneille... (*jupinaa*)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi