Mitä tuliaiseksi ystävälle Saksaan?
Niin, mitäs veisin mun saksalaiselle ystävälle ja hänen äidilleen Suomesta? Jotai sellaista mitä ei ois Saksassa.
Kommentit (15)
Suomalaista hunajaa arvostetaan Saksassa.
Vielää video saksasta ennen paholoisten hyökkäystä
Tiedätkö, onko heillä saunaa? Suomalainen saunakori, missä olisi vihta/vasta, löylytuoksuja ja esim saippuaa tai turvetta.
Tällaisesta korista mieheni saksalaine. äiti ilahtui.
Saksassa on samanlainen mahtava ja monipuolinen leipäkulttuuri kuin Suomessa. Itseltäni Saksan suunnalta toivotaan AINA suomalaista leipää; reikäleipää, ruisleipää, juuresleipää, siemenleipää, erikoisempia leipiä esim. Fazerilla on karpalo-cashew-leipää jne.
Suosittelisin siis ihan ruisleipää. Voi viedä halutessaan läntisen reikäleivän ja itäisen ruisleivän, ja selittää paikan päällä leipien eron.
Mikä ihmeen ero on läntisellä ja itäisellä ruisleivälla 😂?
Itse veisin karkkeja, kun kaikki eivät leipää syö. Jos joulukarkit on jo kaupassa, niin valikoima niitä. Fazerin suklaa tuskin muille kelpaa, ei ole suomen ulkopuolella kovin arvostettua...
Kotimaisia tuotteita: suklaata, hapankorppuja, ruisleipää/ saaristolaisleipää, lakuja, salmiakkia, ruissipsejä, karkkipusseja (TuttiFrutti, Marianne, Geisha, Pihlaajanmarja, jne.)
Vie Lumenen tuotteita ja lakkalikööriä.
Aito, suomalainen puukko.
Havin kynttilöitä ja sinivalkoisia Suomi kynttilöitä, ei valu.
Suomalaista käsityötä villasukat, lapaset, pipo, huivi ja torkkupeitto.
Fiskars juustohöylä. Olen asunutkin saksassa ja muualla euroopassa eikä kodeissa ole juustohöyliä. Ja vaikka marimekon keittiöpyyhe.
Kunhan et kahvia! Sitä suomalaista sukanpesuvettä ei juo erkkikään.
Itse olen vienyt karhunlihaa, salmiakkia ja tietenkin kossua.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vienyt karhunlihaa, salmiakkia ja tietenkin kossua.
Saako lihaa viedä? Olen ymmärtänyt, ettei liha-, kana- ja kalatuotteita saa viedä ulkomaille, vai oliko se niin, ettei niitä saa viedä Pohjois Amerikkaan ja Ausseihin?
Fazerin sinistä ja ruisleipää olemme vieneet usein saksan sukulaisillemme.