Muutin maalta Helsinkiin en viihdy täällä
Jouduin työni takia muuttamaan maalta Helsinkiin mutta olen huomannut jo melko pian että en viihdy täällä.
Kaipaan sitä että maalla saa kävellä nurmikolla paljain jaloin pelkäämättä,että astuisi lasinsiruun.
Kaipaan myös kalastusta järvellä ja rauhaa.
Helsingissä päivittäin joku turisti saattaa lähestyä kysyäkseen neuvoa.
Julkisilla paikoilla näkee surullisia kohtaloita ihmisiä jotka ovat vetäneet aineita ja ovat sekavia.
Hurstin ruokajono on surullisen pitkä.
Muuttaisin täältä pois saisin maalta töitä.
Kommentit (7)
Muuta johonkin pientalolähiöön Espooseen tai Vantaalle tai pidemmälle Kirkkonummi, Nurmijärvi, Sipoo jne. Ero on ihan merkittävä. Olen asunut koko ikäni pk-seudun pienissä lähiöissä eikä minua saisi mitenkään muuttamaan kaupunkimaisemaan.
Minä muutin jo 26 vuotta sitten ja olen viihtynyt mainiosti. Aiemmin asuin taajama-alueen ulkopuolella pikkukaupungissa. Kaikkialle oli pitkä matka eikä julkisia kulkuneuvoja ollut. Helsingissä tästä ei ole ongelmaa. En välitä kalastamisestakaan. Minusta on ihanaa kun elämä on helppoa. Töihin pääsee vartissa ja kulkuvälinen tuo ovelta ovelle. Kauppa on alakerrassa ja harrastuksia on valittavaksi asti koko perheelle. Lapsellakin on kavereita, itse sain kasvaa aika lailla yksin, koska muut ikäiseni asuivat keskustassa.
Sipoossa, Nurmijärvellä ja Tuusulassa, jopa Espoossakin on aivan maaseutumaisia paikkoja ja aitoa, oikeaa maaseutua (peltoja, metsää ja lehmiä jne.). Kannattaa muuttaa sellaiseen paikkaan ja autolla tai junalla ym. sitten kulkea töihin.
Mikset tykkää hesasta?
Saanko arvata liikaa ruskeita ihmisiä eikä täällä kaikki oo jotain persu juntteja niinkuin jossain satakunnassa.
Olen pahoilani että täällä helsingissä välitetään ihmisistä eikä jostain talvisodan muistelusta.
Ai niin, huomaan, että hetkellinenkin käyminen keskustassa ahdistaa. Kannattaa hakea töitä jostain ihan muualta siis. Esim. siis pikkukaupungeista tai Tampereelta tai Turusta jne. Joku Hyvinkäällä töissä - Tuusulassa tai Nurmijärvellä koti -kombo on rauhaisa ja yleinen vaihtoehto Uudellamaallakin. Hyvinkää on pikkuinen ja siellä ei näy isomman kaupungin varjopuolia. Se myös vetoaa heihin, jotka eivät missään nimessä halua muuttaa Helsinkiin, vaikka Helsinki olisikin ihan lähellä.
T. Edellinen
Muutin kanssa pääkaupunkiseudulle, mutta en Helsinkiin juuri tuosta syystä. Oma nurmikko löytyy jossa on hyvä kävellä. Helsingissä joutuu käymään usein, mutta puolessa tunnissa sieltä sieluttomasta venäläisten rakentamasta keskustasta pääsee onneksi poiskin.