Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggaajat eivät osaa editoida

Vierailija
16.09.2018 |

Vaihteeksi taas sunnuntaiaamun laiskottelua olen selaillut muoti-, sisustus- ja lifestyle blogeja.

Ärsyttää kun samasta aiheesta on aina runsaasti melkein samasta kuvakulmasta otettuja kuvia. Ovatko niin ihastuneita ota, että kaikki pitää laittaa esille. Pitäisi osata katsoa ja valita vain ne, jotka oikeasti tuovat asiaan jonkun uuden puolen. Vaikka miten olisi kiva asu tai asetelma.
Verratkaa lehtiin, joissa ammattitaitoiset toimittaja osaavat kiteyttää kuvattujen kohteiden esille tuonti.
Rasittaa pyyhkiä ohi joku kymmenen samannäköistä kuvaa blogeissa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia en niitä selaa. Ihan ajanhaaskausta, en käsitä koko touhua.

Vierailija
2/7 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia on kyllä välillä ihan liikaa, ruokablogeissa samoin, samasta lautasesta 10 kuvaa. 2-3/postaus on sopiva määrä. Mutta jos ei pysty tuottamaan tekstiä, koitetaan hämätä sillä kuvien määrällä, että olisi muka sisältöä. Ruokablogeissa on eri juttu, jos on vaihekuvia, mutta niissäkin on usein aivan liian paljon samankaltaisia kuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta! Esimerkiksi eräässä suositussa luksuslaukkuja ja vaaleaa leijonanharjaa esittelevässä blogissa kuvat ovat kyllä hyviä (ammattikuvaaja), mutta bloggaaja itse, olen ymmärtänyt näin, editoi kuvat ja laittaa useita samanlaisia kuvia pötköön kuvamassaksi. Ehkä eniten häiritsee tämän saman blogin luokattoman huono kieliasu. Oikeinkirjoitus miten sattuu, kuluneita ja kömpelöitä ilmaisuja. Sama juttu on eräällä ei enää kalastavalla Norjaan muuttaneella bloggarilla. Eivätkö lehdet, joiden maksettuina työntekijöinä ainakin nämä kaksi bloggaria toimi, kiinnitä mitään huomiota tällaisiin asioihin.

Vierailija
4/7 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan lukenut mun blogia tänään? Pyydän anteeksi, joskus tulee tosi monta onnistunutta kuvaa ja on vaikea valita. Joskus koko kuvat jää julkaisematta kun ei ole yhtäkään omaa kriittistä silmää miellyttävää kuvaa. Ei ole ihan helppoa aina, kun omia kuvia nettiin kaikkien nähtäväksi laittaa. Ja tekstistä sitten: joskus toistoa tulee ja se vähän tylsyttää terää itselläkin. Siksi tekstit on kiva pitää lyhyinä, jos mitään mullistavaa sanottavaa ei ole. Otan kyllä mielelläni kritiikkiä ja neuvoja sekä parannusehdotuksia vastaan. Mitä esim. asukuvateksteiksi kaipaatte? En halua mainostaa blogissani ja yhteistöiltäkin kieltäydyn, jotta sisältö pysyy mahdollisimman aitona.

Vierailija
5/7 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkohan lukenut mun blogia tänään? Pyydän anteeksi, joskus tulee tosi monta onnistunutta kuvaa ja on vaikea valita. Joskus koko kuvat jää julkaisematta kun ei ole yhtäkään omaa kriittistä silmää miellyttävää kuvaa. Ei ole ihan helppoa aina, kun omia kuvia nettiin kaikkien nähtäväksi laittaa. Ja tekstistä sitten: joskus toistoa tulee ja se vähän tylsyttää terää itselläkin. Siksi tekstit on kiva pitää lyhyinä, jos mitään mullistavaa sanottavaa ei ole. Otan kyllä mielelläni kritiikkiä ja neuvoja sekä parannusehdotuksia vastaan. Mitä esim. asukuvateksteiksi kaipaatte? En halua mainostaa blogissani ja yhteistöiltäkin kieltäydyn, jotta sisältö pysyy mahdollisimman aitona.

Lehdissä on yleensä vain yksi kuva asusta muotijutuissa. Ei nekään ammattilaisen kuvat aina hyviä ole, mutta se valinta parhaasta kuvasta on tehtävä. Opettele toimittamaan paremmin, eli jos blogisi olisi painettu lehti, lukisitko itse sitä? Uudistu ja keksi omaperäistä sisältöä. Kukaan ei jaksa enää katsoa massaketjukledjuja, merkkiasustetta ja valkoisia sisustuksia tai vitivalaistuja tuoteasetelmia.

Vierailija
6/7 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kaksi ongelmakohtaa. 

Jos on hyvä kuva, sen voi julkaista, mutta toinen samanlainen yhtä hyvä kuva ei tuo mitään lisäsisältöä. Kyllä pitää osata valita. 

Ja sitten tämä toinen, jos ei ole mitään mullistavaa sanottavaa, ei pitäisi olla mitään postattavaakaan. Ja mullistavalla tarkoitan sitä, että ensin pitää olla jotain sanottavaa ja sitten siitä tehdään postaus, joka kuvitetaan. Jos mennään perä edellä puuhun, että pitää tehdä postaus, johon on pakko keksiä jotain sanottavaakin ja kun sitäkään ei oikein ole, niin laitetaan 10 samanlaista kuvaa, niin lopputulos on tosiaan tylsä ja turha. 

Vierailija
7/7 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa valita kuvaa/ kuvia ja tehdä tekstiä niin silloin ei osaa.

Huvikseen saa tietysti tehdä mitä haluaa, mutta laadukkaan sisällön tuottaminen vaatii osaamista eli ammattitaitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi