Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveitä määriä lastenvaatteita ihmisillä. 15 housut ja 20 paitaa!!??

Vierailija
15.09.2018 |

OLen parissakin yhteydessä lukenut ihmisten kommentteja lastenvaatteidensa määrästä. Ihan järkevätkin, ei siis mitkään lastenvaatefriikit, kommentoivat, että alle kouluikänen tarvitsee 15 housut ja 20 paitaa? Mitä hittoa? Meillä on kolme lasta, eikä kukaan ole tarvinnut noin paljon vaatteita kerralla. Kone on pyörinyt kuitenkin vähintään kerran viikossa, joten max puolet tuosta määrästä on riittänyt hyvin. Meillä taisi olla yleensä 6 paitaa ja saman verran housuja / hameita. Ei ihme, että maailma tuhoutuu jätteeseen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tarvii että voi joka kerta ovesta ulos astuttaessa olla eri asu päällä.

Vierailija
2/13 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone pyörii vähintään kerran viikossa kertoo sen, että teillä ei vaihdeta ehkä vaatetta jokaisesta yksittäisestä tahrasta. En itse seuraa kuinka monta vaatetta lasten kavereilla on , mutta tahraiset vaatteet kyllä huomaa helposti. Meillä vaatteita sopivasti, kulahtaneet ja rikkinäiset kierrätän tekstiilijätteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelu on rakkain harrastukseni, joten täytyy myöntää, että niitä vaatteita on liikaa. Lapset 3 ja 4.

Vierailija
4/13 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahran voi poistaa ilman että pesee koko vaatetta. Ja ihmettelen millaisia suttupyttyjä lapsenne ovat.

Vierailija
5/13 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahran voi poistaa ilman että pesee koko vaatetta. Ja ihmettelen millaisia suttupyttyjä lapsenne ovat.

Mä haluun nähdä kun sä poistat esim ketsuppitahraa pesemättä koko paitaa 😂

Tai jonkun rasvatahran...

Varsinkin jostain pienestää vaatteesta....

Jos vaatteita pitää monta påivåä putkeen niin kyllä ne rupee haisen ihan pienilläkin lapsilla..

Saati sit aikuisella

Hyh, haisuleita

Vierailija
6/13 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut paljon meillä on kutakin lajia mutta paljon. Mulla on kaksoset ja sotkua tulee vaikka ja kuinka, enkä todellakaan ehdi koko aikaa pyykkäämään kuten olisi tarve. Enkä halua toisaalta et muksut kulkee likaisissa vaatteissa joten on niitä vaan oltava!

Vierailija
7/13 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo laskenu lasten vaatteita , mutta isommilla lapsilla on varmaan 5-8 ja pienemmillä n. 10 ja tuntuu että sais olla pikkusen enempi kun pesukone pyörii päivittäin ja ihan pienimmällä saa vaihtaa vaatteet kerran päivään vähintään, isommilla vähän sen mukaan miten on likaisia, puhtaissa vaatteissa meillä lapset kulkee.

Vierailija
8/13 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tytöllä vaatteita jo omastakin mielestä ihan liiikaa. Paitoja reilusti yli 50 ja housuja samaa luokkaa. Mutta itse en ole ostanut oikeestaan mitään. Tutut aina antaa meille ja samalla tavalla laitan vaatteet sitten eteenpäin, mitä ei keritä käyttää tai mitkä on jääneet pieneks.

Vierailija
9/13 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikeaa ajatella että 6 paitaa ja 6 hametta/housua riittäisi. Pojallamme onnyleensä päällä 2 paitaa. Siis t-paita ja huppari (kylmä tulisi vain ohuella paidalla). Sitten on kauluspaitoja, pikeepaitoja ja neuleita juhlia ja muita siistejä tilaisuuksia varten. Urheilua varten urheilupaitoja. Talvella fleece.

On muutamat farkut ja verkkarit. Shotseja siistiä mallia ja urheilushortseja. Mustat juhlahousut, chinot. Fleecehousut kovia pakkasia varten.

Vierailija
10/13 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi? Miksi meidän pitäisi pihistellä lasten vaatteissa, kun kerran on rahaa, tilaa ja tarvetta? Eilen juuri siivosin omankin vaatehuoneeni ja laskeskelin, että minulla on paljon käyttämiäni ohuita pitkähihaisia paitoja 32 kappaletta ja niistä yli 20 on jatkuvassa pyörityksessä + tietenkin aika läjäys muita paitoja erilaisiin ilmoihin ja käyttötarkoituksiin.

Meillä on kolme lasta, yksi 12 vuotias ja kaksi teiniä, ja heillä on hyvin vaatteita myös. Housujakin on aika paljon jo senkin takia, että on mm. sisä- ja ulkoliikuntaan sopivia, farkkuja erilaisia ja värisiä, sisälököhousuja ja myös juhlavampia housuja parit erilaiset. Likaisissa ei tarvitse olla.

Vierailija
11/13 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmet housut molemmilla lapsilla. Paitoja on saatu paljon käytettynä ja niitä onkin sitten isot pinot kummallakin. Samat vaatteet menee yleensä 2 päivää, eli kolmet housut riittää arkiviikoksi helposti. Kuitenkin pyykkiäkin pestään useempi kerta viikossa.

Vierailija
12/13 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa. Toki ulkohousuja, pitkiä kalsareita ja juhlahousut on myös, mut ihan arkikäyttöhousuja ne kolmet.

Vierailija
13/13 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolmet housut molemmilla lapsilla. Paitoja on saatu paljon käytettynä ja niitä onkin sitten isot pinot kummallakin. Samat vaatteet menee yleensä 2 päivää, eli kolmet housut riittää arkiviikoksi helposti. Kuitenkin pyykkiäkin pestään useempi kerta viikossa.

Meneekö se lapsi niillä samoilla 3 housuilla kouluun/päikkyyn, hautajaisiin, 60 v juhliin ja kaverisynttärrille? Kesät ja talvet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän