Pieni vauva ja alkoholi
Meillä 2 viikon ikäinen vauva. Hänen isänsä on juonut 1-2 alkoholiannosta nyt joka päivä viikon ajan. Ja eilen illalla joi itsensä humalaan. Kun kerroin etten tykkää että juo kotona kun meillä niin pieni vauva, ( oletti siis että minä hoidan, vaikka tarjosi kyllä juomiaan myös minulle??), totesi ettei hänellä ole nyt ongelmaa. Vaan ongelma on minussa jos teen tästä asiasta numeron.
Minulla on elämässä ollut alkoholisteja ja olen ollut tarkka ettei lasten aikana juoda humalaa. Mieheni mielestä voi lasten aikana juoda itsensä humalaan. Onko tämä ongelma nyt minulla ja minä nipotan, vai näkeekö joku muukin ongelmana jos toisella on tarve juoda itsensä humalaan lapsen läsnäollessa?
Kommentit (6)
Mitään dokua ei kannata katsella. Eri asia juoda joskus vähän kun se, että joka päivä pitää saada ja usein juoda humalaan saakka.
Ja vauvaahan ei sitten saa ottaa teidän sänkyyn jos siellä on myös alkoholia nauttinut mies. Vauva voi kuolla.
Laitoinkin miehen nukkumaan muualle. Mikä oli ilmeisesti myös minun ylireagointiani.
Ap
Olet lisääntynyt liian aikaisin ja vastoin miehen tahtoa. Sitä paitsi luulisi alkoholismin jo näkevän seurusteluaikana ennen sikiämistä. Joten tuskin aivan yllätyksenäkää tuli. onko ikä yli 30 vai alle?
Ikää on jo yli 40 että luulisi olevan iän puolesta aikuinen. Alkoholia on aina ottanut kohtuudella, mutta välillä tulee näitä että juo ykskaks itsensä humalaan. Myös arkisin. Nämä on aina johtaneet siihen lopputulemaan, että ongelma on itse asiassa minussa. Ja tunnen kyllä mieheni yleisesti. Alholismihan ei aina ole niin yksiselitteinen asia, joten ei voi ensimmäisten kuukausien aikana selvitä. Jokin riippuvuus minusta miehelläni alkoholiin on, koska sitä yksin täytyy juoda. Hänen mielestään minulla vain turhia pelkoja. Niin ja ollaan siis tunnettu useampi vuosi. Tämä meidän ensimmäinen yhteinen lapsi.
Olisi minullekkin ongelma. En halua, että lapseni joutuu kodissaan katselemaan humalaista. Ei minua haittaa jos mies joskus juo pari olutta, kun lapset ovat nukkumassa. En itsekkään pidä humalaisista ja sellaista en kotiini halua.