Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omien teini-ikäisten alkoholinkäyttö, kokemuksia

Vierailija
15.09.2018 |

Aiheesta toivoisin asiallista keskustelua -en jeesustelua tai syyllistämistä- niiltä vanhemmilta, joilla ON KOKEMUSTA aiheesta. Missä iässä teidän lapsilla on ollut päihteidenkäyttöä? Onko ollut yksittäisiä kokeiluja? Onko ollut aidosti huolta nuoren päihteiden käytöstä? Miten tilanne on lauennut? Mitä olette itse tehneet, jos olette olleet huolissanne tai miten suhtautuneet?
Millaisia havaintoja kannabiksen käytöstä nuorilla?

Ajattelin tämän vertaistukikeskusteluksi, koska tosiasia on, että useimmat teinit kuitenkin jossain vaiheessa kokeilee; toiset enempi ja toiset vähempi. Ja vaikka useimmilla on mielipide, niin jättäisin nyt ne ulkopuolelle, joilla ei kokemusta ole, koska täytyy sanoa, että omakin asenne on joutunut monella tavalla muokkautumaan, kun asia on tullut todellisuudessa eteen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani taisi olla 16 ja kaverinsa 15 kun olivat saaneet käsiinsä tuon kaverin äidin varastoista jotain alkoholia, en tiedä mitä. Kumpikaan ei siihen mennessä olleet kiinnostuneet edes tukakasta.

Yhtenä iltana myöhään työstä väsyneenä olin nukahtanut ja heräsin siihen, että poika tuli kovalla rytinällä sisälle ja suoraa vessaan. Hetken päästä kului kova rysäys ja ryntäsin katsomaan mikä hätänä.

Onneksi ovi ei ollut lukossa. Poika makasi sammuneena wc-pöntön ja seinän välissä. Jotenkin sain hänet sieltä sitten omaan sänkyyn. Aamulla puhuimme asiasta, ja pojat oli vähän kokeilleet alkoholin kanssa!

Olivat olleet läheisellä kioskilla, istuneet penkillä ja hauskaa oli ollut. Kaveri oli pudonnut penkiltä eikä enää päässyt ylös, kioskin nainen soittanut poliisit. Koska asuimme lähellä, oma poika sai luvan kävellä kotiin, toisen veivät poliisit autolla omaan kotiinsa.

Meillä ei kotona käytety eikä käytetä alkoholia eikä poika siihen mennessä ollut ollut kiinnostunut asiasta. Eipä kiinnostanut tämän jälkeenkään, ainakaan niin että olisin mitään huomannut. hyvin suoritti koulun ja armeijan. On muuttanut pois kotoa ja on jo oma poika ja avovaimo.

Minulla on myös tyttö, 12 vuotta poikaa nuorempi. Hänellä on aina ollut suuri kaveriporukka mutta koskaan ei minkäänlaista ongelmaa alkoholin kanssa. Kerran hän ja toinen tyttö olivat saaneet käsiinsä hasista ja polttaneet. Joku oli käräyttänyt ja poliisit tuli ovelle hakemaan narkotestiin! Olivat 16-vuotiaita. Totta kai annoin luvan viedä, ja niin noloina sieltä tultiin että sääliksi kävi! Tyttö itkua vääntäen.

Olen kasvattanut nämä molemmat yksin, ja mielestäni onnistunut loistavasti. Meillä on aina ollut avoimet välit ja kaikesta voi ja saa puhua. Sillä periaatteella on menty, ja hyvin toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi