Halu poistaa/blokata muutama ihminen facebookista
En ole enää teini, vaan päälle 30v. Olen 10 vuoden säteellä poistanut/blokannut pari eksää, ikäviä työkavereita ja joitakin uskon fanaatikkoja tai ääriateisteja tai sitten ihan puhtaasti hyvin neutraaleja, mutta täysin tuntemattomia ihmisiä, jotka oon joskus tavannu, mutta keitten kaa ei varmaan edes kaduilla moikattais koska ei tunnistettais toisiamme, eikä oo mitään yhtymäpintaa elämässä. Ei oo vaan jaksanu miettiä tai alkaa rajoittaa liikaa mitä postailee tai alkaa rakentelee listoja ja erotella ihmisiä, kun niitä on yli 700 facessa.
Nyt sitten on tullut pitkän mietinnän jälkeen ajatuksia, että on yksi entinen sydänystävä, jonka kanssa meni sukset niin lopullisesti ristiin, että ei vaan kertakaikkiaan enää olla oltu tekemisissä. Jotenkin kokisin helpoimpana poistaa hänet tai ihan blokata, koska hänellä on tapana puhua ihmisistä ja juoruilla ja se olikin yksi vahvin syy, miksi sukset meni ristiin. Nyt hän saa infoa profiilistani ja voi jatkaa juoruilua halutessaan. Hänet tekisi mieli poistaa.
Toinen ihminen on sukulaiseni, kuka ärsyttää minua kovin. En pidä hänen tavastaan poissulkea ja arvostella. Mietin, että koska minulla on hyvät välit muuhun sukuun, viitsinkö poistaa hänet. Ehkä ei kannata. Kuitenkin koen, että en halua joutua hänen manipuloitavakseen. En osaa selittää tarkemmin.
Muutama työtyyppi myös mietityttää, en tule olemaan työpaikassa kuin vähän aikaa enää, ennenkuin jään äitiyslomalle, ehkä poistelem heidät sitten.
Eniten ärsyttää se, että koen tällä hetkellä, että rajoitan kirjoituksiani näiden ihmisten takia. Sitä en halua tehdä. Haluaisin olla onnellinen ja vapaa ja tuntea itseni vapaaksi, ilman mitään kateutta tai valtapeliä tms.
Kommentit (4)
Ei kuule kerään kiinnosta blokkailusi - eivät edes huomaa. Ihmisillä on kuitenkin yleensä elämä somen ulkopuolella.
Ihmiset eivät a)huomaa tai reagoi jokaikiseen postaukseesi ja b)huomaa tai välitä hittojakaan, jos poistat heidät. Joten anna mennä!
Niin, ehkä oon liian herkkä. Tää entinen ystävä on siis herkkyyskaliiberissa 1000 ja esim.yhdesti nosti 1.5 vuotta vanhan tilanteen esille. En edes muistanut sitä. Olin kuulemma sanonut väärällä äänensävyllä tms jotain. Hän ei kykene näkemään omassa toiminnassa väärää.
Sekin yksi syy miksi ei olla enää ystäviä.
Elämästä on halutessaan helppo tehdä hyvinkin hankalaa, ilmeisesti ihan vaikka sen naamakirjan avulla.