Tradenomi-opinnoista tietäviä
Kuinkahan paljon siellä voi tutkinnossa sisällyttää aiempia opintoja? Esim kielet tai viestintä.
Paljon on ns työharjoittelua?
Kommentit (3)
Opiskelin vuosina 2008-2012 ja sain hyväksiluettua nuorena TKK:lla suoritetun työharjoittelun. Työharjoitteluja on kaksi, 3kk + 3kk ja jälkimmäisen pitää olla ammattiharjoittelua, ekaan käy mikä vaan.
Tuntui hassulta, että joskus vuonna 1991 suoritettu työharjoittelu kelpasi, olin ollut silloin kesätöissä hammastahnatehtaassa. Mutta ilman tuota hyväksyntää en olisi voinut valmistua tradenomiksi, kun en päässyt muuallekaan töihin. Osa-aikatyössä, jota tein opintojen aikana, kertyi juuri ja juuri 3kk työtä niin että sain sen ammatillisen harjoittelun suoritettua.
Oman kokemukseni mukaan pelkällä tutkinnolla ei pääse töihin. Ei auta vaikka valmistuisit kurssin priimuksena 4,8 keskiarvolla. Työkokemusta pitää olla, sinne kesätöihin ja opintojen loppuvaiheessa osa-aikaiseen työhön pitää päästä vaikka väkisin.
Olin valmistumisen jälkeen pitkään työttömänä ja lopulta pääsin töihin pysäköinninvalvojaksi. Meillä on töissä toinenkin tradenomi, hän on it-puolelta (mutta ei osaa koodata). Minä opiskelin rahoitusta, mutta tutkinnosta on ollut hyötyä vain omien sijoitusten hoitamisessa.
Olen töissä. Haluaisin opintovapaalle ja opiskella jotain järkevää. Työkokemusta on paljon ja yksi yutkinto on ennestään.
Ap
Tällä palstalla vihataan tradenomeja, joten tämä on väärä paikka kysyä asiaa.