Mitä mieltä ootte bloggareiden lahjonnasta?
Eli saavat blogi näkyvyyttä vastaan tuotteita useiden satojen ja jopa tuhansien edestä, uusimpana Jo Malone lahjojina. Alexa Dagmar oli saanut hyvän kriittisen kommentin uusimpaan postaukseensa.
Olen itse köyhä eikä juurikaan ole varaa bloggareiden mainostamiin tuotteisiin, en koe olevani kovinkaan kateellinen, mutta välillä kyllä närästää ja paljon kun ovat muutenkin hyvätuloisia ja saavat lisää mammonaa ilmaiseksi, jonka ehkä myyvät tai antavat eteenpäin jos eivät pidä.
Kommentit (5)
Mua ärsyttää se tosi paljon!😩 hyvät tulot muutenkin blogin kirjoittamisella ja sitten saa ilmaista (kallista) tavaraa kun vähän vinkkaat lukijoille. Otti todella päähän kun esim xenialla oli instassa lyhyen ajan sisään kaksi daniel wellington yhteistyöjulkaisua. Siis hän sai ainakin kaksi kelloa valita ihan itse ja vieläpä ilmaiseski, ei tarvinnut kuin pari kuvaa lisätä instaan alekoodin kera. Vaikka olisi varmasti varaa ostaa niitä itsekkin. Saavat yllätyspaketteja firmoilta ja kaikkia mahdollisia tuotteita testattavaksi. Kyllä tässä kateelliseksi väkisin tulee ja alkaa hieman ärsyttää... 😐
Ärsyttää eniten lukijat jotka ostavat jotain bloggaajien innoittamina ja juuri siksi tämä ilmiö jatkuu. Jokainen voisi oikeasti olla ilman niitä tuotteita.
Musta esim. Home via Laura ollut aiemmin maltillinen blogi mainonnassaan, mutta tuntuu että nykyään jokainen insta tai blogi julkaisu on mainontaa, joka kannustaa osta osta, saan lisää itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se tosi paljon!😩 hyvät tulot muutenkin blogin kirjoittamisella ja sitten saa ilmaista (kallista) tavaraa kun vähän vinkkaat lukijoille. Otti todella päähän kun esim xenialla oli instassa lyhyen ajan sisään kaksi daniel wellington yhteistyöjulkaisua. Siis hän sai ainakin kaksi kelloa valita ihan itse ja vieläpä ilmaiseski, ei tarvinnut kuin pari kuvaa lisätä instaan alekoodin kera. Vaikka olisi varmasti varaa ostaa niitä itsekkin. Saavat yllätyspaketteja firmoilta ja kaikkia mahdollisia tuotteita testattavaksi. Kyllä tässä kateelliseksi väkisin tulee ja alkaa hieman ärsyttää... 😐
No ei se siinä mielessä mitenkään ilmaiseksi tule, koska ainoa SYY tuohon on suosittu blogi, jonka rakentamiseen menee päivätyönverran aikaa. Se on työ näille ihmisille, jolla he maksavat asumisensa, ruuan ja muut kulut. Ilman tätä työtä, he eivät saisi näitä tuotteita. Jotenkin typerää olla kateellinen, kertoo, ettet ynmmärrä yhtään, ettei niiden saaminen ole mitenkään erityisen ilmaista.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Lifestyle- ja muotiblogien ristiriita on mielestäni juuri se, että bloggaajien elämä näyttää todella helpolta ja glamoröösiltä, koska he pääasiassa jakavat elämästään vain nämä positiiviset ja tyylikkäät asiat. Sitten kun blogiin ilmestyy taas postaus, jossa on saatu lahjana jotain tai tehty yhteistyössä jonkun kanssa, niin koko meno alkaa vaikuttaa niin epäaidolta, että mihin sitä edes voisi uskoa.
Kaikki bloggaajat eivät onneksi ole näin pahoja, mutta helposti bloggaajat mieltää yhdeksi joukoksi. Ja uskoisin, että blogimainonnan kääntyminen itseään vastaan on oikeasti jonkunasteinen ongelma - mutta varmaan sitten edelleen muutamien boikotti ei näy lisääntyneen myynnin joukossa.
Pisteet Alexalle asiallisesta ja asian tosissaan ottavasta vastauksesta!