HS: Mieshormoni aiheuttaa finnejä ja lisää seksihaluja
Sekä miehillä että naisilla. Koska hormonin määrä on suuri teineillä, heillä on paljon aknea. Mieshormoni lisää myös kiinnostusta seksiin. Naishormoni estrogeeni kumoaa mieshormonin vaikutusta. Ehkäisypillereitä käytetään hoitona, koska ne kumoavat mieshormonien vaikutuksen.
-> miehet, jos haluatte oilein viriilin tyttöystävän, niin iskekää sellaisia, joilla on paha akne ja välttäkää sellaisia, joilla näyttää olevan paljon naishormonia. Käyttäkää ehkäisynä komdomia, ei ehkäisypillereitä.
Kommentit (18)
No ei se akne nyt ihan suoraan noinkaan korreloi :D Itselläni puhkesi paha akne e-pillereiden lopetuksesta, vaikka ennen niitä oli hyvä iho ja syyksi paljastui pcos, mutta seksihalut mulla on kai aika normaalit, toisinaan kyllä jopa huonot.
Mulla on ollut hyvä iho, tosi naiselliset piirteet ja paljon estrogeenia ja sen seurauksena paha endometrioosi. Olen ollut lähes aseksuaali. Vasta vaihdevuosissa naishormoni väheni ja mieshormoni pääsi esiin ja aloin haluta seksiä. Tuli finnejä. Sitten piti alkaa käyttää hormonikorvaushoitona estrogeeniä ja se on taas vähentänyt haluja. Iho on kyllä upesssa kunnossa, ei finnejä.
Minulla taas halut on vähäiset runsaasta testosteronista huolimatta. Mistähän johtuu? Estrogeeniä taas luultavasti on liian vähän.
Olen usein ihmetellyt, että miksei tuo väittämä päde muhun. Näytän lähes mieheltä, muotoja ei ole, paitsi miehinen kaljamaha (ei johdu kaljasta), karvaa kasvaa, aataminomenakin näkyy. Halut niin huonot, että olen yhä neitsyt, vaikka lähestyn jo kolmeakymppiä.
Mun mies kehuu mua tosi seksuaaliseksi ja aknesta olen kärsinyt 15-vuotiaasta aina näihin päiviin asti. Olen nyt nelikymppinen! Vihdoin tuo akne on onneksi alkanut rauhoittua (edelleen vaatii säntillistä ihonhoitoa että pysyy poissa, aiemmin ei sekään auttanut). Seksihalut kyllä mielestäni pysyneet samalla tasolla kuin ennenkin.
Minulla ei ole aknea, mutta finnejä on lähes koko ajan ja arpia löytyy. Seksuaaliset halut ovat olleet aina tosi korkealla. Joskus mietin, että olisi jees olla aseksuaali, kun panetus iskee esim. koulussa.
Mulla ei ollut kuin yhteensä 5 finniä koko teini-iässä, mutta menkat alkoi vasta 16 v, että kehityinkö sitten niin hitaasti, ettei ollut sitä testosteroniakaan. Anyways miehellä on aina ollut paljon finnejä ja siis on omatkin halut olleet aina kunnossa :D Olen nyt puolessa välissä raskautta ja on ollut pari finniä? Mitä se kertoo vauvasta, onko sitten poika tulossa? Toisaalta olen kuullut, että juuri poikaraskauksissa iho on kauneimmillaan... no kohta se selviää :)
Minä olen supernaisellinen. Estrogeeniä taitaa olla liikaakin ja mieshormonia ei ehkä lainkaan.
Olen sellainen tosi muodokas enkä koskaan ole kärsinyt iho-ongelmista. Teini-iässä oli alle 5 finniä ja niistä pääsi helposti eroon.
Hiukset kasvaa hyvin, mutta muuten karvankasvu on aivan olematonta. Omat lapsetkin naureskelee käsivasieni millin mittaisille untuvaisille karvoilleni. Sanovat ettei kellään ole noin olemattomia karvoja.
Eikä ole häpykarvojakaan isommin kasvanut. Eipä ole koskaan tarvinnut sheivata niitä muutamaa hassua pientä karvaa.
Seksi ei kiinnosta kuin ehkä ovulaation aikaan heikosti.
Nyt keski-iässä on vyötärölle alkanut kertymään ylimääräistä, mutta siitä huolimatta vyötärönympärykseni on vieläkin ainakin 20 cm pienempi kuin lantionympärys tai rinnanympärys.
Jännityksellä odotan miten vaihdevuodet tulevat näkymään kehossani.
Testosteroni on yksi niistä aineista joiden tiedetään varmasti lisäävän seksuaalisia haluja mutta niitä on muitakin ja tutkijat ovat yksimielisiä siitä etteivät tunne läheskään kaikkia halujen syntymiseen tai katoamiseen vaikuttavia mekanismeja. Toisin sanottuna voi hyvin panettaa aamusta iltaan vaikka testostroni olisi ihan alarajalla.
Pelkkä koholla oleva testosteroni ei yksinään takaa sitä että halut olisivat myös tapissa mutta periaatteessa testosteronin lisääminen (ruiskeena) kaiken muun pysyessä vakiona nostaa yleensä haluja. Elimistö tahtoo vaan kompensoida automaattisesti ylimääräistä testosteronia lopettamalla oman tuotannon tai lisäämällä estrogeenia joten ei tuokaan ole välttämättä ihmelääke.
Itsellä näpyt ilmestyy lähinnä ennen kuukautisten alkua ja loput kuussa iho on melko virheetön. Halut kuitenkin todella kovat ympäri kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole aknea, mutta finnejä on lähes koko ajan ja arpia löytyy. Seksuaaliset halut ovat olleet aina tosi korkealla. Joskus mietin, että olisi jees olla aseksuaali, kun panetus iskee esim. koulussa.
Oletko tyttö vai poika?
Ei koskaan finnejä, vaan todella hyvä iho. Testosteroni näkyy vain seksihaluissa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä näpyt ilmestyy lähinnä ennen kuukautisten alkua ja loput kuussa iho on melko virheetön. Halut kuitenkin todella kovat ympäri kuukauden.
Eli sulla on finnejä joka kuukausi. Minulla on ollut viimeksi ehkä 3 vuotta sitten yksi finni.
T. Vähätestosteroninen runsasestrogeeninen aseksuaalinainen
Mulla PCO ja paljon testosteronia. Iho karvoittuu ja rasvottuu helposti, ja olen todella seksuaalinen. Tosin nyt raskauden aikana huomaa sitten, että hormonitasot ovat aivan erilaiset. Ihmeellinen itkuherkkyys koko ajan päällä ja seksi suorastaan ujostuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on finnejä joka kuukausi. Minulla on ollut viimeksi ehkä 3 vuotta sitten yksi finni.
T. Vähätestosteroninen runsasestrogeeninen aseksuaalinainen
On kyllä. Mutta aknesta tuskin voi puhua kun kuitenkin suurimman osan ajasta oikein hyvä iho. Ennen kuukautisia naisen estrogeeni sekä testosteronitasot laskevat ja keltarauhaushormonin tuotanto lisääntyy. Keltarauhashormoni lisää taas talin tuotantoa ja estrogeenien ollessa matalalla tasolla finniä pukkaa. Onnittelut siitä että 3 vuodessa sinulla on vain yksi finni. En kyllä ymmärrä mikä oli kommenttisi tarkoitus.
Pitäiskö käydä testauttaan testoarvot? Mullakin on pcos, finnejä ja paljon seksihaluja.
.