Miksi hoitoalasta uutisoidaan aina vain negatiiviseen sävyyn?
Olen hoitoalan opiskelija, löytyy lähihoitajan tutkinto ja nyt opiskelen AMK:ssa hoitoalaa. Harjoitteluja onkin kertynyt jo oikein mukavasti tässä vuosien saatossa ja olen ollut aivan mielettömissä harkkapaikoissa! Kokemusta on niin julkiselta kuin yksityiseltäkin. Ikinä ei ole kohdeltu huonosti yhtään missään vaan aina otettu kaikkeen mukaan ihan täysin ja kohdeltu tosi hyvin. Kiitosta olen myös saanut ihan valtavasti aina pitkin harjoitteluani. Minua on ohjanneet niin miespuoliset kuin naispuolisetkin ja nuorin ohjaajani on ollut ehkä n. 20-23v nainen ja vanhimmat jotain 50v+, aika yhtä hyvä kohtelu iästä tai sukupuolesta riippumatta. Ihan kaikista huipuimmat ohjaajani ovat olleet kaksi 50v+ sairaanhoitajaa, heidän kanssaan synkkasi aivan erityisen hyvin. Mutta tosiaan siis silti kaikkkien kanssa mennyt aina tosi hyvin.
Ystävistäni viisi läheistä ystävää on hoitoalalla, äitini on hoitoalalla, hänen kaksi tosi hyvää ystävää on hoitoalalla ja suvussa on vielä muutama hoitoalan ihminen. Lisäksi miehen puolella on hoitoalan ihmisiä. Mikä meitä ihan jokaista yhdistää? Se että me ihan oikeasti TYKÄTÄÄN tosi paljon tästä alasta ja tästä työstä!
Ihan jatkuvasti uutisoidaan pelkkiä huonoja asioita hoitoalasta.. ei varmaan IKINÄ mitään hyvää missään! Oikeasti sitä hyvää löytyy vaikka kuinka paljon.... Median mukaan hoitoalalla on ihan kaikki hirveän huonosti.
Kommentit (14)
Positiivista pyrkimyksistä huolimatta melko negatiivinen kirjoitus. Miksi et KOSKAAN huomaa positiivisia uutisia? Mitkä sinulle olisi positiivisia?
En suosittele kenellekkään hoitoalaa.
Riippuu tosi paljo työpaikasta niinku kaikilla aloilla. Toiset paikat on suoraan sanottuna p*skoja ja toiset paikat on huippuja! Esimiehellä on suuri osansa tässä asiassa.
Positiivinen asenne ja halu tehdä voi ainakin aluksi olla niinkuin itselläkin, sitten kun kohtaat ne katkeroituneet vuosia työskennelleet haahkat jotka haluaa negatiivisuudellaan myrkyttää kaiken into loppuu nopeasti.
- mies 28-
En viihtynyt lähihoitajana lainkaan... Vanhukset olivat aivan ihania suurin osa, mutta kollegat ihan p e r s e e s t ä eivätkä kohdelleet vanhuksia todellakaan hyvin! Kun itse taas halusi kohdella hyvin. Tuntui niin pahalta.
Sitten opiskelin sairaanhoitajaksi ja nyt olen löytänyt tosi hyvän työpaikan. Työkaverit on sairaanhoitajia ja lääkäreitä. Täällä kaikkia potilaita kohdellaan todella hyvin ja saamme jatkuvasti positiivista palautetta meillä hoidossa olleilta ihmisiltä. Se antaa voimaa ja ohjaa toimintaamme eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Positiivinen asenne ja halu tehdä voi ainakin aluksi olla niinkuin itselläkin, sitten kun kohtaat ne katkeroituneet vuosia työskennelleet haahkat jotka haluaa negatiivisuudellaan myrkyttää kaiken into loppuu nopeasti.
- mies 28-
on se toisaalta ihan kivaakin, lisäyksenä
Vierailija kirjoitti:
En viihtynyt lähihoitajana lainkaan... Vanhukset olivat aivan ihania suurin osa, mutta kollegat ihan p e r s e e s t ä eivätkä kohdelleet vanhuksia todellakaan hyvin! Kun itse taas halusi kohdella hyvin. Tuntui niin pahalta.
Sitten opiskelin sairaanhoitajaksi ja nyt olen löytänyt tosi hyvän työpaikan. Työkaverit on sairaanhoitajia ja lääkäreitä. Täällä kaikkia potilaita kohdellaan todella hyvin ja saamme jatkuvasti positiivista palautetta meillä hoidossa olleilta ihmisiltä. Se antaa voimaa ja ohjaa toimintaamme eteenpäin.
❤️
Onko sairaanhoitajina nykyään paljon miehiä? Opiskelen liiketaloutta mutta meidän koulussa tuntuu olevan paljon miespuolisia sairaanhoitajaopiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Onko sairaanhoitajina nykyään paljon miehiä? Opiskelen liiketaloutta mutta meidän koulussa tuntuu olevan paljon miespuolisia sairaanhoitajaopiskelijoita.
Kyllä on, yllättävän paljon. Sairaanhoitaja on todella hyvä ammatti myös miehille. Lisäksi jos esim. Ensihoitajaksi haluaa muttei pääse niin fiksua opiskella sairaanhoitajaksi, koska sh ja eh on monta vuotta samaa opiskelua.
Hoitajat ovat riitapukareita.
T. Laitoshuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat ovat riitapukareita.
T. Laitoshuoltaja
Älä jaksa provota. On hyviä ja huonoja työyhteisöjä, ja paikkaa voi vaihtaa, kunnes löytää hyvän.
Toinen laitoshuoltaja
Aina ne ruikuttaa ja valittaa. Eiköhä negat lähde niistä itsestä.
Vaihda äkkiä alaa. Joudut siivoamaan.
Samaa mieltä vaikken alalla ole. Niin laaja ala kyseessä, että eiköhän siellä löydy paljon tyytyväisiäkin tekijöitä. Itse olen myös kuullut, että moni hoitaja tekee vielä eläkkeeltäkin keikkaa.... Eli ei mikään hirveä kiire pois työelämästä... :)