Miksi hoitoalasta uutisoidaan aina vain negatiiviseen sävyyn?
Olen hoitoalan opiskelija, löytyy lähihoitajan tutkinto ja nyt opiskelen AMK:ssa hoitoalaa. Harjoitteluja onkin kertynyt jo oikein mukavasti tässä vuosien saatossa ja olen ollut aivan mielettömissä harkkapaikoissa! Kokemusta on niin julkiselta kuin yksityiseltäkin. Ikinä ei ole kohdeltu huonosti yhtään missään vaan aina otettu kaikkeen mukaan ihan täysin ja kohdeltu tosi hyvin. Kiitosta olen myös saanut ihan valtavasti aina pitkin harjoitteluani. Minua on ohjanneet niin miespuoliset kuin naispuolisetkin ja nuorin ohjaajani on ollut ehkä n. 20-23v nainen ja vanhimmat jotain 50v+, aika yhtä hyvä kohtelu iästä tai sukupuolesta riippumatta. Ihan kaikista huipuimmat ohjaajani ovat olleet kaksi 50v+ sairaanhoitajaa, heidän kanssaan synkkasi aivan erityisen hyvin. Mutta tosiaan siis silti kaikkkien kanssa mennyt aina tosi hyvin.
Ystävistäni viisi läheistä ystävää on hoitoalalla, äitini on hoitoalalla, hänen kaksi tosi hyvää ystävää on hoitoalalla ja suvussa on vielä muutama hoitoalan ihminen. Lisäksi miehen puolella on hoitoalan ihmisiä. Mikä meitä ihan jokaista yhdistää? Se että me ihan oikeasti TYKÄTÄÄN tosi paljon tästä alasta ja tästä työstä!
Ihan jatkuvasti uutisoidaan pelkkiä huonoja asioita hoitoalasta.. ei varmaan IKINÄ mitään hyvää missään! Oikeasti sitä hyvää löytyy vaikka kuinka paljon.... Median mukaan hoitoalalla on ihan kaikki hirveän huonosti.
Kommentit (14)
Positiivista pyrkimyksistä huolimatta melko negatiivinen kirjoitus. Miksi et KOSKAAN huomaa positiivisia uutisia? Mitkä sinulle olisi positiivisia?
En suosittele kenellekkään hoitoalaa.
Riippuu tosi paljo työpaikasta niinku kaikilla aloilla. Toiset paikat on suoraan sanottuna p*skoja ja toiset paikat on huippuja! Esimiehellä on suuri osansa tässä asiassa.