Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkkakysymys, jos joku tietäis...

04.05.2006 |

Mitäs tää nyt on?

Mä syön kolmatta e-pillerilätkääni (Meliane) lapsen saannin jälkeen (laps 9 kk ja sektio) ja yhtäkkiä alkoi vuoto, kuin menkat, kivutkin on samanlaiset (vähäiset)! Lätkä on puolessa välissä eikä siis pitäisi mitään tulla!

Unohdin yhden pillerin tässsä aannoin ja ohjeiden mukaisesti otin sitten kaksi pilleriä, kun huomasin unohduksen. Voiko tämä nyt näin pahasti sekoittaa systeemin?

Söin samoja pillereitä ennen raskautta, eikä ikinä ole mitään tällaista ollut!

Miten pitäissi suhtautua? Kattella ensin pari päivää ja jos ei lopu, lähteä lääkäriin. Vai heti?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vähän sekoittaa kiertoa. Kävin tänään juuri ehkäisyneuvolassa hakemassa pillerit.. terveydenhoitaja sanoi että jos unohtaa ottaa sen 12h sisään niin voi tulla jonkinlaista välivuotoa ja muutenkin on suurempi todennäköisyys että tulee välivuotoa jos on paljon heittoa pillerin ottamis ajassa.. itse rupean syömään minipillereitä, mutta tuon unohtamisjutun terkkari kyllä sanoi ihan yleisesti.. kannattaa katsella asiaa, mutta jos häiritsee niin soita lääkärille..

Vierailija
2/3 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imettäny enään jotenka, noin 3kk synnytyksen (alakautta) jälkeen aloitin pillerit Mercilon (ja tätä samaa merkkiä olin syöny jo ennen raskautta).

Aluks menkat tuli ihan normaalisti pillereiden välitauolla ja jne...

Mut sit jossain vaiheessa unohdin ottaa pilsun aamulla ja otin sen vasta illalla... No seuraavaana päivänä unohdin taas ja otin sit kaks pillerii sitä seuraavana aamuna... (tällöin oli menossa 5 laatta)

Toi sit sekotti kiertoo ja mulla alko menkat uudelleen (kierron puolivälissä), kestivät noin 5pv (eli sen normaalin mulla). Jatkoin kuitenkin pillereiden syöntii laatan loppuun asti ja pidin normaalin tauon jolloin mulla sit tuli taas menkat...

Ennen raskautta mulla ei ole käyny näin vaikka olen joskus pillereit unohtanu ottaa...

Syytä en tie miks elimistö reakoi noin helposti unohdettuihin pillereihin... Et kais noilla poistuvilla hormooneilla jotain vaikutusta oli silloin viel...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Kiitos Kovasti, ehkä tämä tosiaan on vain sekaisin tämä mun systeemi. Tietty jos tämä tilanne säilyy yhtä epämääräisenä, meen lääkäriin, mutta kattelen nyt tämän lätkän loppuun.

Rauhoitti kovasti.