Kuukautiset kahden viikon välein
Minulla alkoi heinäkuun lopulla kuukautiset normaalisti, mutta sen jälkeen kierto on ollut todella outo. Heinäkuusta elokuuhun kuukautiskierto oli normaalin neljän sijaan kolme viikkoa. Kuukautiset kestivät yli viikon ja päättyivät elokuun lopulla.
Nyt vuodan taas verta alle kaksi viikkoa edellisten kuukautisten päättymisestä. Minulla on ollut myös makeanhimoa ja kipeä alavatsa, kuten yleensä kuukautisten aikoihin.
Kärsin raudanpuutteesta ja tämä kuukautisten kanssa tappelu heikentää vointiani.
Mitä kehossani tapahtuu? Olen ajatellut varaavani lääkäriajan, kun olen syönyt pyydetyn kolme kuukautta rautalisää (nyt kaksi kuukautta) ja käynyt verikokeissa, mutta pitääkö minun soitella terveyskeskukseen jo aiemmin?
Kiitos, jos voit auttaa!
Kommentit (8)
Jos haluat päästä kk päästä terveyskeskukseen niin se aika olisi varmaan pitänyt varata jo eilen. Jos kk päästä soittelet niin aikaa ei todellakaan saa heti.
Sitä paitsi terveyskeskuslääkäri ei ole mikään gyne joten tietotaitoa ei välttämättä ole.
Mene siis yksityiselle gynelle. Saat oikeaa hoitoa.
Itse olen 49v ja kierto on alkanut heitellä. Kerran oli tuollainen 2 viikon kierto ja pari kertaa on ollut 6 viikon kierto. Mutta minulla syy on alkavat vaihdevuodet.
En tiedä muuta kuin, että sua paljon nuoremmalla tyttärelläni oli kerran myös kuukautiset uudelleen. Vain vähän yli viikko oli välillä
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat päästä kk päästä terveyskeskukseen niin se aika olisi varmaan pitänyt varata jo eilen. Jos kk päästä soittelet niin aikaa ei todellakaan saa heti.
Sitä paitsi terveyskeskuslääkäri ei ole mikään gyne joten tietotaitoa ei välttämättä ole.
Mene siis yksityiselle gynelle. Saat oikeaa hoitoa.
Itse olen 49v ja kierto on alkanut heitellä. Kerran oli tuollainen 2 viikon kierto ja pari kertaa on ollut 6 viikon kierto. Mutta minulla syy on alkavat vaihdevuodet.
Sen tiedän kyllä, eikä siis ole tarkoituskaan päästä heti kuukauden kuluttua.
Vaihdevuodet tosiaan tuskin vielä voi minulla olla kyseessä😬
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä?
26!
Ap
Esivaihdevuodet saattaa alkaa yli 15 vuottakin ennen varsinaisia vaihdevuosia. Voit äidiltäsi vähän kysellä milloin hänellä ne alkoivat saat jotain suuntaa.
Käytätkö/oletko käyttänyt e-pillereitä? Minulle kävi noin, kun lopetin pillerit. Puolen vuoden ajan lopettamisesta menkat tulivat kahden viikon välein. Todella rasittavaa.
Ikä?