Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyhy(kö)

Vierailija
04.09.2018 |

Kaikki alkoi puolitoista vuotta sitten, kun 14 votias poikani sai syyhyn. Lääkärit määräsi antibiootteja, kortisoneja, histeciä, valohoitoa yms yms. ei kuulema voinut olla syyhyä, kun kukaan muu ei perheessä kutise ja käytiin ihan ihotautilääkärilläkin. iho oli kammottavassa kunnossa. kädet aivan turvoksissa ja märkää pursusi ihon läpi ja paljon märkiviä rakkuloita. Lopussaa minä ja mieheni alettiin myös kutista (ehkä puoli vuotta sen jälkeen) tehtiin syyhy hoito kaikille. Pojalla iho oli niin paha että lääkäri määräsi kolme hoito kertaa viikon välein. Minä ja mieheni tehtiin yksi hoito ja kutinasta hävisi sen "pahin terä". Kutina jatkui minulla lievänä, mutta koska olin raskaana ni ajattelin sen olevan raskaus kutinaa. miehellä tuli outoa ihoyyumaa mutta kutina hävisi pikku hiljalleen.

Vauva syntyi...minulla jatkui kutina koko ajan, mutta ei kovin pahana. jonkin verran jalkoihin ja käsiin tuli pieniä vesikelloja, mutta missään kohti olo ei ollut sietämätön. Vauva kuukauden ikäisenä alkoi saada outoa ihottumaa. Punasita näppyjä ja vesikelloja oli ympäri kroppaa...ja selvästi etenkin jalat kutisivat. söi antibiootti kuurin ja erilaisia rasvoja. iho paranikin sinnikkäällä rasvauksella ja joka päiväisellä kylvetyksellä, mutta aina kun kortisoonin jätti pois niin näppylöitä alkoi tulemaan käsiin ja jalkapohjiin. Neuvolassa rupesivat epäilemään syyhyä ja käskivät tehdä hoidot. Vauva ja minä rasvattiin. Pari viikkoa meni että iho oli siisti..siis vauvalla sitten taas alkoi jalkapohjiin ilmestyä näppyjä. Vaikka pesin kyllä kaikki kankaiset jutut mitä vauvalla oli käytössä ja ne joita ei voinut pestä (jotkut lelut) kävi pakasteessa..hiusharjaa myöten. Nyt taas myös pohjalla rupesi tulemaan vesikelloja sormiin...

Voiko tämä ihan tosissaan olla sitä syyhyä...ja voiko se olla mahdollista, että se minulla olisi ollut jo yli vuoden...iho on kyllä siisti..paria rupea luukuunottamatta jotka on tullut vesikelloista. Kutina on pahin jaloissa, mutta sen kanssa pärjää kyllä...ei tarvi öitä valvoa. Pojalla oli tosiaan muutaman kuukauden syyhyn jälkeen aivan järkyttävässä kunnossa...

Syyhy voide on aika pirun kallista. Ettei ihan huvikseen kehtaisi tälle köörille ruveta niitä ostamaan ja tekemään viikon välein useamman viikon ajan....

Voiko joku muu ihottuma tahi joku olla samankaltainen ja tarttua...?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla