Toisarvoinen sukupuoli
Simone de Beauvoir totesi että nainen on "se toinen sukupuoli", toisarvoinen. Niinhan se onkin. Miehet aliarvioivat naisia niin paljon, että suurin osa ei sitä edes käsitä.
Naiset itsekin aliarvioivat sukupuoltaan ja se näkyy työelämässäkin. Onneksi vähenemässä määrin kuitenkin.
Jos olet samaa mieltä, nosta peukkua!
Kommentit (8)
Maailma on muuttunut 40-50 vuodessa paljon. Feminismikin on mennyt aivan hakoteille, ainakin osittain.
Minusta kyllä tuntuu, että kaltaisesi feministit yliarvioivat itsensä.
Oi ole hiljaa ap.
Ihan oikeasti.
Ole hiljaa sinä yltäkylläisen tasa-arvon ja hyvinvoinnin keskellä kasvanut hemmoteltu kakara.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kyllä tuntuu, että kaltaisesi feministit yliarvioivat itsensä.
Olenko kertonut olevani feministi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oi ole hiljaa ap.
Ihan oikeasti.
Ole hiljaa sinä yltäkylläisen tasa-arvon ja hyvinvoinnin keskellä kasvanut hemmoteltu kakara.
Nimenomaan. Uhriutuneita ammattivalittajia. Kuin teinit, jotka ovat saaneet kotoa muotivaatteet, uuden mallin älypuhelimen ja kaikki muut herkut ja sitten kiljuvat, kun mä en saa koskaan mitään.
Ei näitä nykyaallon f e m i nis tejä ota kukaan tosissaan. Ovat kuin noloja teinejä.
Kerrohan AP oikein faktoilla mitä miehillä on mitä naisilla ei ole? Mihin miehillä on mahdollisuus, mutta naisilta se estetty.
Kun minä olen nainen, mutten huomaa, että olisi jotain mikä on minulta kielletty?
Epäkohtia tasa-arvossa tulee kyllä mieleen, mutta niin, että suosivat naisia.
Mm. meidän ei tarvitse mennä armeijaan eikä rintamalle silvottavaksi, jos sota tulee. Sosiaalialan ihmiset pitävät meidän puoliamme huoltajuusneuvotteluissa, vaikka isä olisi yhtä hyvä tai parempikin huoltaja lapselle. Meillä on oikeus a..bortoida miehen lapsi, jos me haluamme jne.
Selvää pässinlihaa. Eipä muuta.