Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska menkat synnyttämisen jälkeen?

03.05.2006 |

Kolmas lapsi on yli 9 kk eikä minulla ole vieläkään ollut kuukautisia! Kahden edellisen lapsen jälkeen kuukautiset alkoivat suunnilleen kun vauva oli puolivuotias. Kahta isompaa lasta tosin imetin vähemmän, kuin tätä kolmatta, joka on varsin mieltynyt tissiin.

Olen tehnyt jo raskaustestinkin, mutta raskaana en ole.

Kerrotko kuinka kauan sinulla meni synnyttämisen jälkeen, ennen kuin sait ensimmäiset kuukautiset?

Terveisin kolmen lapsukaisen äiti

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pumppailut meidän neidille maidon (jos sillä on varsinaiseen imetykseen verrattuna jotain eroa mitä kuukautisiin tulee), mutta mun mielestä mulla oli jo ekat. Eli alkoivat reilu neljä vkoa synnytyksen jälkeen. Ilmeisesti aika normaalia sektion jälkeen.

Kuukautiset olivat (jos olivat siis) aika niukat. Vuotoa oli lähinnä aamulla pystyyn noustessa. En kuitenkaan usko, että kyseessä oli jälkivuoto, koska siinä oli jo selkeä tauko. Katsotaan taas tuossa muutaman vkon päästä, että kuinka käy, vaikka eivät kuukautiset vissiin ole heti säännölliset synnytyksen jälkeen.

Olikohan mitään iloa...

I ja neiti, huomenna 6 vkoa

Vierailija
2/6 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Itse olen pohtinut ihan samaa asiaa. Tyttöni on jo 10.5 kk, eivätkä kuukautiseni ole alkaneet. Imetän edelleen ja lisäksi kuukautiseni ovat aina olleet herkät stressille tms. Eli uskon, että kuulun siihen naisryhmään, jolla menkat palaavat vasta imetyksen loputtua. Tämä on kuulemma ihan normaalia, joskin useimmilla naisilla menkat alkavat aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ainakin minulla. Nyt kolmas lapsi imetyksessä(9kk) ja aiemmin lapset olleet 11kk ja 12kk ennenkuin menkat alkoivat. Isompia lapsia imetin vuoden. Esikoinen oli 10kk kun menin töihin=imetys väheni ja heti kuukauden päästä alkoi menkat. Onneksi näin. Nyt on toivottavasti vielä muutama kuukausi menkatonta aikaa edessä.

Vierailija
4/6 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka jälkeen meni tasan kaks kuukautta ku alko menkat. kyllä siinä oli odottamista ja muutama raskaustestikin meni.. :)

Nyt ei sitten toisia menkkoja kuulunutkaan vaan kävi onni ja raskaana ollaan. :)

- lillamaar rv 7+1 -

Vierailija
5/6 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja imetän yhä, täysimetystä ja nyt kiinteitä lisäksi jo tietystikin.

Esikoista imetin 4.5kk ja menkat tuli 5.5kk kohdalla.

Alkaa tietysti täälläkin ihmettää, että olisko sittenkin ehkäisystä huolimatta tarvetta raskaustestillekin... mutta ehkä minäkin olen niitä joilla alkaa menkat vasta imetyksen loputtua.

Vierailija
6/6 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva oli kolme viikoa vanha, maidon vähäisyyden takia.. Kuukautiseni alkoi kaksi viikkoa sitten..Kuukautiset alkavat kaikilla oman " tahdin" mukaan, niin ainakin neuvolassa sanotaan.. :)

Äippä ja vauva 8viikkoa