Miltä kuumat aallot tuntuvat?
Jos saisi ihan oikeita vastauksia, olisin kiitollinen.
Miten tunne eroaa muista vähän saman tyyppisistä? Esim kun viruksen iskiessä tulee hikoilua yllättäen.
Kommentit (9)
Vähän kuin voimakas äkillinen punastuminen mutta paljon voimakkaampana ilman sitä punaa, hikistyen :(
Itselle tulee siis lähinnä kasvoihin.
Joo, kasvot on äkkiä niin märät, että paperi kastuu kuivatessa. Mutta sitten se onkin äkkiä ohi. Tuo voimakas punastuminen oli hyvä vertaus.
Kiitos teille, jotka avasitte tätä mulle. Multa on leikattu gynealuetta, ja joudun vähän tarkkailemaan oireitani.
Mulla ei tule hiki kuin kesällä. Lähtee rinnalta ja yläselästä niskaa pitkin poskille.
Mulla kuuma koko ajan.
Yöllä herättää ja ei pysty nukkumaan.
Kauheinta on se että tää kestää ja kestää.
Mulla yli vuoden jo olleet ja loppua ei näy.
Ikää 53v.
Se on kylmän ja kuuman vuorottelu ja voi lyhimmillään kestää minuutin pari. Voi verrata punastumiseen, mutta ainakin omalla kohdallani se oli enemmän kokonaisvaltainen tunne ja yllättävän miellyttävä verrattuna vaikkapa nolostumisesta aiheutuvaan punastumiseen.
Koin kuumat aallot toissa kesänä pari kertaa ja sen jälkeen ei niitä ole tullut. Elän toivossa että kuuluisin siihen vähemmistöön, jolle vaihdevuodet menevät lähes huomaamatta ohi. Ainakaan muita oireita, kuten mielialan vaihtelua tai nivelsärkyä, ei ole ollut.
Mistähän johtuu, että toisilla on tosi vaikeat oireet ja etenkin noita kuumia aaltoja ja joillakin taas ei juuri mitään?
Se kuumuus jotenkin säteilee sisältä käsin, alkaa silleen hiukan lämmön tunteena, ja sitten seuraavaksi tippuukin jo hiki naamalta ja on hetken tuskaisen kuuma. Jotenkin ihan erilaista kuin kuumeen aiheuttama kuumotus. Nimenomaan sellainen aalto, joka tulee ja menee taas.