Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla velaton?

Vierailija
02.09.2018 |

Tällainen asia on mielessä pyörinyt, että miltä teistä tuntuu ketkä olette velattomia?

Ehkä aina olleet tai sitten niin että olette maksaneet kaikki osamaksut ja luotot pois?

Itse en ole koko aikuis ikänäni kokenut sitä tunnetta. Aina on ollut joitain osamaksuja ja luottoja päällä.

Nyt on itsellä sellainen fiilis että haluan niistä eroon, ja olla velaton ja jatkossa säästää kaikkeen tarvittavaan etukäteen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta.

Vierailija
2/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta. Olen täysin vapaa sillä tavoin :)

Tässä tosin suunnittelen velkaantumista, säästän rahaa ensiasuntoon pienestä palkastani. Kohta kymppi säästössä, kai sitä kohta kehtaa lähteä kyselen pankeista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähätuloisen on todella vaikea saada maksettua nopeasti velkoja pois. Pitää olla vain pitkäjänteinen ja jättää kaikki turha ostamatta.

Itsellä sama projekti menossa. Enää n.700e ja sitten olen velaton enkä ikinä enää osta osamaksulla mitään!

Vierailija
4/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miltään. Ei siitä kukaan patsasta pystytä tai ei se velattomuus sinänsä onnelliseksi tee. Muut asiat merkitsee enemmän kuin velat ja saatavat-

Vierailija
5/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin melko köyhä, jos en olisi asuntoja velaksi ostanut.

Vierailija
6/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut maksettu kokonaan pois autolainan, kulutusluoton sohvasta, ensimmäisen asuntolainan, ja Visan. Toista asuntolainaa vielä on mutta on tämä jo helpottava ja mahtava tunne.

Vierailija
7/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin erikoiselta.

Velkaisena olis vi-ttumaista.

Vierailija
8/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin erikoiselta.

Velkaisena olis vi-ttumaista.

Vierailija
9/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta ja lepposelta.

Vierailija
10/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahalta tuntuu

tosi pahalta

Vierailija
11/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta. Tunne oli sellainen mitä ajattelinkin, mutta vielä 10x parempi. Ei tarvi laskea pennejä ja tuloista ei mene leijonanosaa "tyhjään".

Maksa velkasi niin nopeasti kun pystyt. Kituuta ja pure hammasta. Se on sen arvoista.

Vierailija
12/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huojentavaa. Menetin hulvattoman elämäni takia aikoinaan luottotiedot ja jäin velkaakin ulosottoon jokusen tonnin. Mitään rikollista en ole kuitenkaan tehnyt, siis kavalluksia tms. Pieni laina "vain" jäi maksamatta, kun ei ollut töitä.

Heti kun pääsin töihin käsiksi, soitin asianomaiselle taholle ja kerroin, että alan nyt maksella velan pois. Kyllä oli hiljaista linjoilla :D Hlö huokaisi pitkään ja totesi, että olet ensimmäinen hänen urallaan, joka ilmoittautuu ja on jo useita työvuosia takana. Niin maksoin, korkoineen, ja hyvä mieli tuli. Kaikki osamaksukaupat olen aina ajallaan maksellut. Enää en tilaa mitään osissa. Jäänyt kai päälle tuo paha olo olla velkaa.

Perinnön sitten sain, ja nyt voin asua helpottuneena omistusasunnossa ilman velkataakkaa, kiitollisena. Työtönkin olen tällä hetkellä, joten olisipa kurjaa vielä pelätä koko ajan milloin joutuu nostelemaan, jos ei kunnalta asuntoa olisi saanut ja kukapa työtöntä vuokralaiseksi ottaa nykyään yksityinen?

Vierailija
13/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava elää ilman mitään vela-miehiä ja naisia nurkissa. Ei yksinäistä, kun itsellä on yksi lapsi.

Vierailija
14/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunnosta on vielä velkaa mutta voisin maksaa sen pois koska tahansa joten pidän itseäni velattomana. Pikavippejä en ole ottanut koskaan, osamaksuja joskus vuosia sitten mutta nyt on niin hyvin rahaa säästössä että voin ostaa kaiken tarvitsemani käteisellä.

Vierailija
15/15 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut vuosiin enää asuntolainaa. Muita velkoja on ollut opintolaina muinoin.

Tuntuu hyvältä, kun ei eläkkeestä tarvitse huomioida mitään lainamenoja.

Tulee hyvin toimeen, vaikka on ihan tavallinen eläke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän