Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä syitä asua maaseudulla: lapsia arvostetaan jne.

Vierailija
01.09.2018 |

Tein elämäni parhaan päätöksen, kun muutin perheineni Suomen kolmanneksi suurimmasta kaupungista maaseudulle. Tässä muutama syy:

Lapsiperheellisenä olen iloinen siitä, että lapsia pidetään arvossa. Tämä ei tunnu olevan nykyään mikään itsestäänselvyys. Alle kouluikäisille on nätti päiväkoti, jossa ystävälliset hoitajat. Työntekijöiden vaihtuvuus on pientä. Koululaiset saavat oppinsa kyläkoulussa, jossa on tarpeeksi aikuisia, opettajia ja kouluavustajia. Lapsia on n. 60.
Omalla haja-asutusalueellamme kaiken ikäisille on melko paljon ja monipuolisesti harrastustoimintaa.

Luonto on lähellä ja luontoaktiviteetit järjestyvät helposti. Kylän keskustassa on kaikki välttämätön. Kaupungissa ei tarvitse käydä asioimassa kuin 1-2 kertaa vuodessa. Muuten kuin pakon sanelemana siellä voi tietysti käydä kuten tykkää. :D Kulttuuria ja muuta vapaa-ajan toimintaa järjestetään monipuolisesti lähistöllä.

Kaupunkien ongelmista esim. huumeita, katuväkivaltaa, slummiutumista ja et ni siä konflikteja ei esiinny täällä. Arvomaailma on jengillä jokseenkin samankaltainen ja yhteisen edun nimissä puhalletaan yhteen hiileen. Itse olen hieman erilainen ja muualta tullut, mutta minut ja perheenjäseneni on otettu vastaan todella hyvin.

Maiseman kauneus tekee hyvää. Kaupungeissakin tiedostetaan viheralueiden hyväätekevä vaikutus, maalla luonnon ja hoidetun maatalousympäristön vaikutus on automaatio.

Oletko itse maalainen? Mitä hyviä maaseutuun liittyviä asioita sinun elämässäsi on?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla arvostetaan perhettä ja annetaan naapuriapua.

Elämänmeno on seesteisempää, kun ei ole liikaa häiritseviä aistiärsykkeitä.

Vierailija
2/3 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla arvostetaan perhettä ja annetaan naapuriapua.

Elämänmeno on seesteisempää, kun ei ole liikaa häiritseviä aistiärsykkeitä.

On myös turvallisempaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako luokkaa siinä kyläkoulussa on? Missä yläkoulu ja lukio?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi