Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauslaskurien viikot vaihtelee riippuen laskenko ovulaatiosta vaiko edellisistä kuukautisista. Onko ovulaatiosta laskeminen luotettavampi?

Vierailija
01.09.2018 |

Ovulaatiosta laskettuna (ovistesti oli plussaa 16.8 eli oletan ovulaation olleen 17.8) olisin nyt viikolla 4+1, mutta kuukautisista laskettuna (3.8 alkoi viimeksi ja 30 päivä kierto) olisin 3+6. Toki ei heitto oo ku ihan pari päivää, mut voinko enemmän luottaa tuohon ovulaatiosta laskettuun 4+1? Mulla yleensä ovulaatio vasta kp 16 tienoilla mut nyt tais olla jo kp 14.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisista se lasketaan ja sitä myös neuvolassa tulevat käyttämään. Ei se vauva muutenkaan tule kuin tilauksena laskettuna päivänä vai mitä lie haet tällä takaa, käytännössä siis ei mitään väliä sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisista lasketaan. Et sinä sitä mihinkään muuhun tarvitse, kuin neuvolan ja synnärin kanssa asioimiseen. Sitten jos ultrassa näkyy reipas heitto oletettuihin viikkoihin, niin korjaavat.

Vierailija
4/8 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ovulaatiosta laskeminen on luotettavampi, jos tiedät ovulaation ajankohdan. Aika kuukautisista ovulaatioon voi vaihdella paljonkin.

Vierailija
5/8 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisista se lasketaan ja sitä myös neuvolassa tulevat käyttämään. Ei se vauva muutenkaan tule kuin tilauksena laskettuna päivänä vai mitä lie haet tällä takaa, käytännössä siis ei mitään väliä sinulle.

Haen nimenenomaan takaa tän hetkisiä raskausviikkoja, koska mietin et mikä on se ihan aikasin ajankohta kun viitsii varhaisultraa yrittää varata.

Ja varmastikin joo kuukautisista neuvolassa laskevat sillä kuitenki melko harvoin on ovulaation ajankohdat kovin vakuuttavasti selvillä. Kyllähän ne viikot sit selviää siinä ultrassa kaikkein tarkimmin, mut mietinki nyt mikä olis tarkin laskutapa. Luulis että ovulaatiosta? Kun ovulaation jälkeenhän kuitenkin se alkion elämä alkaa, eikai sillä alkion kannalta väliä vaikka ovulaatiota edeltävä aika oliski tässä kierrossa ollu mulla tavanomaista lyhyempi?

Ap

Vierailija
6/8 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ovulaatiosta laskeminen on luotettavampi, jos tiedät ovulaation ajankohdan. Aika kuukautisista ovulaatioon voi vaihdella paljonkin.

Näin oletinkin. Voinhan mä toki vielä varuiksi lisätä siihen yhen varapäivän (eli kuvitella olevani viikolla 4+0, vaikka ovulaatiosta oiski 4+1), nii ei ainakaan pitäis heittää alkion ikä tota ultraa ajatellen. :)

Ap

Vierailija
7/8 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuukautisista ja ovulaatiosta laskettuna kahden päivän heitto, ultrassa tarkentui sitten sopivasti siihen väliin. Ei noin pienillä eroilla oo mitään merkitystä.

Vierailija
8/8 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aina niin epäsäännölliset ja harvat kuukautiset, että jos olis kuukautisista laskettu, niin olis voinut heittää aika vaikka kolmella kuukaudella :D

Tiesin kuitenkin tarkan hedelmöittymispäivämäärän joten ei ongelmaa.