Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi kohtuullinen maksu lapsenvahdille?

Vierailija
30.08.2018 |

Lukiolaistyttö, joka katsoo kahta lasta, 6-ja 9-vuotiaat. Päiväsaikaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 e tunti + matkat ja jääkaapille vapaa pääsy, jos tunteja tulee paljon ja säännöllisesti.

Vierailija
2/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden siitä, että Mll:n maksama 8,20 tunnissa on hyvä palkka, plus mahdolliset matkakulut. Sunnuntaityöstä kaksinkertaisesti. Min 2 h palkka.

Ja joo, jääkaappiin varataan tietysti ruokaa ja juomaa ihan kuin omillekin lapsille poissaolon ajaksi.

Joku 10-15 e on tolkuton liksa kouluttamattomalle ja alaikäiselle lapsenvahdille. Aika moni täyttä työpäivää ammatissaan puskeva aikuinenkin saa vain sen verran.

http://uudenmaanpiiri.mll.fi/perheille/tilapainen-lastenhoitoapu/perhe-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30e.

Vierailija
4/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7e.

Vierailija
5/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e.

Vierailija
6/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden siitä, että Mll:n maksama 8,20 tunnissa on hyvä palkka, plus mahdolliset matkakulut. Sunnuntaityöstä kaksinkertaisesti. Min 2 h palkka.

Ja joo, jääkaappiin varataan tietysti ruokaa ja juomaa ihan kuin omillekin lapsille poissaolon ajaksi.

Joku 10-15 e on tolkuton liksa kouluttamattomalle ja alaikäiselle lapsenvahdille. Aika moni täyttä työpäivää ammatissaan puskeva aikuinenkin saa vain sen verran.

Se tavallinen työssäkäyvä on vakuutettu, työterveyshuollettu ja kerryttää eläkettä.

Vierailija
7/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7e.

7e ois on ihan naurettava palkka lukio-ikäiselle.

Vierailija
8/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 euroa tunnilta. 

Vierailija
9/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tunnilta + kulut. Ja jääkaappiin purtavaa ja virvokkeita.

Vierailija
10/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni tuttu on lukion kolmannella ja oli lipunmyynnissä jossain viikkoja kesällä. Sai 7 euroa tunnissa ja oli kuulemma paska palkka.

Vierailija
11/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut 10€ tunnilta. Esim. mun lauantaikoulutuspäivän ajaksi kun olen joutunut hoitajan ottamaan -> 8h ja 1h matkustamiseen -> 90€. Melkein kannattavampaa taloudellisesti olisi ottaa palkatonta vapaata :/

Vierailija
12/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://uudenmaanpiiri.mll.fi/perheille/tilapainen-lastenhoitoapu/perhe-… .

Niin, täyttä työpäivää. Jaksaisitko itse mennä työpaikalle muutamaksi tunniksi jos saisit 10-15e/h?

Vierailija
13/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut 10€ tunnilta. Esim. mun lauantaikoulutuspäivän ajaksi kun olen joutunut hoitajan ottamaan -> 8h ja 1h matkustamiseen -> 90€. Melkein kannattavampaa taloudellisesti olisi ottaa palkatonta vapaata :/

Älä maksa pimeänä noin paljoa. Saat kotitalpusvähennykset, kun maksat verot ja maksut. Ei ole niin kallista ollenkaan.

Vierailija
14/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko tunnin vai 10.

Yleensä lastenvahtikeikkoja on vain pari h, silloin maksan 15-20 e käynniltä.

Lastenvahti asuu samassa kerrostalossa.

Vierailija
15/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin mukaisesti 9e päivä, yleensä päivän pituus on 4h jolloin 2,25e/h palkka.

Jos tunteja tulee 5 tai 6 niin tuo palkka/kulukorvaus pienenee vähän per/h

Suomi nousuun ja orjatyöt on tosi jees.

:)

Vierailija
16/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tavallinen työssäkäyvä on vakuutettu, työterveyshuollettu ja kerryttää eläkettä.

Mitäpä jos lukisit laittamani linkin. Myös Mll:n ohje on, että jos lapsenvahtia käytetään enemmän, lakisääteiset maksut on maksettava. Vakuutuskin hankitaan, jos sama lapsenvahtia käyttää yli 1200 eurolla vuodessa.

Vierailija
17/17 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://uudenmaanpiiri.mll.fi/perheille/tilapainen-lastenhoitoapu/perhe-… .

Niin, täyttä työpäivää. Jaksaisitko itse mennä työpaikalle muutamaksi tunniksi jos saisit 10-15e/h?

Jos se olisi Netflixin tuijottelua koululaisten kanssa - enkä olisi 51-vuotias YTM viiden tonnin kk-liksalla asiantuntijatehtävissä - niin joo.

Lukiolainen ei maksa noista edes veroa, eli kahdeksisen euroa tunnilta on puhtaana käteen ja hyvä palkka helposta hommasta.

Kummasti Mll:kin saa kumminkin lastenhoitajia hommiin, joten....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä