Äitini puhuttelee minua etunimellä lapselleni
Raivostuttavaa! Olen lapselleni äiti ja haluan myös että sillä nimellä kutsuu! Äitini jostain syystä kutsuu minua omalla nimelläni lapselle, vaikka olen sanonut asiasta. Se särähtää tosi paljon korvaan. Joskus teininä sanoin vitsillä äitiäni hänen omalla nimellänsä, ei tykännyt yhtään ja käski minua kutsua häntä äidiksi. Mikä hänellä on siis ongelma tässä? Tuntuu välillä että kiusallaan tekee tuota koska tietää etten tykkää siitä ja jatkaa vain. En halua että lapsi oppii puhuttelemaan minua omalla nimelläni.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä viettää enemmän aikaa lapsen kanssa?
Minä tietenkin.
En usko että se nyt siitä tarttuisi lapsen suuhun, että alkaisi kutsumaan sinua nimelläsi jos mummi välillä sanoo nimesi ääneen. Minusta on parempi että lapsi oppii sanomaan myös nimesi, jos vaikka tulis joku tilanne missä se pitäisi tietää, eikä vain että mun äidin nimi on "äiti".
No mitä se haittaa jos lapsi tietää etunimesikin 😜. Tuskin se sitä alkaa käyttämään.
Miksi muiden pitäisi äititellä sinua? Hyvä että lapsi oppii oikean nimesikin.
Ainakin minua hirvittäisi kutsua omia lapsia "äidiksi"
Pikemminkin mikä sulla on ongelma tässä?
Kutsuuko miehesi sinua äidiksi vai etunimelläsi?
Lapseni sanoo minua äidiksi. Aviomieheni eli lapsen isä, minun äitini ja koko muu maailma kutsuu minua nimelläni, koska en ole äiti kenellekään muulle kuin lapselleni. Ei tässä mitään outoa ja kamalaa pitäisi olla
Kumpi teistä viettää enemmän aikaa lapsen kanssa?