Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muut huomannut, että niistä teininä suosituista...

Vierailija
29.08.2018 |

...tuli taviksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan fiftyfifty menee. Osasta tuli ja osasta ei. Samoin kuin niistä vähemmän suosituistakin. 

Vierailija
2/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ne jotka oli jo teininä suosittuja opiskeli hyvin ja menestyi. Kaduttaa yhä ettei itsellä ollut saman lailla tukevia vanhempia, ei käyty ulkomailla eikä meilla ollut varaa harrastuksiin.

T. työtön ja kateellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmasta osasta ihmisistä tulee varmaan taviksia ja ovat muutenkin aina olleet. Mihin viittaat? Kuka ei ole tavis?

Vierailija
4/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä savupiipputeollisuudestaan tunnetussa pikkukaupungissa suositut teinit menivät amikseen, tulivat raskaiksi tai päätyivät vankilaan.

Varmasti jossakin ison kaupungin hyvällä alueella suositut teinit lähtivät vaihto-oppilaiksi.

Vierailija
5/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. 95% ihmisistä on taviksia, olivat ne nuorena suosittuja tai ei. Oikeasti persoonallisia ja erikoisia ihmisiä on hyvin vähän.

Vierailija
6/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, ne jotka oli jo teininä suosittuja opiskeli hyvin ja menestyi. Kaduttaa yhä ettei itsellä ollut saman lailla tukevia vanhempia, ei käyty ulkomailla eikä meilla ollut varaa harrastuksiin.

T. työtön ja kateellinen

Suomessa ilmainen koulutus tai ainakin samat mahkut kaikilla. Mitä se ulkomailla käyminen tai harrastaminen olisi auttanut tulemaan muuksi kuin tavikseksi? Voithan itsekin vaikuttaa asioihin aika paljon. Lentäminen saastuttaa ja kalliit harrastukset eivät ole sen hienompia kuin halvatkaan. Meidän luokan pärjäävin tyttö juoksi, eikä maksa mitään. Hänestä tuli hyvin tienaava ja hyväryhtinen fiksu ihminen.

Vierailija
7/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Suosituista tuli taviksia ja koviksista linnakundeja/mt-ongelmaisia äitejä. Ärsyttävistä (etenkin miespuolisista) besserwissereistä tuli menestyviä yrittäjiä. Taviksista iso osa pärjää kollektiivisesti parhaiten.

Itse olen besserwisser-nainen (hävettää myöntää!) ja olen pärjännyt semi-ok, keskijohdossa isossa pörssiyhtiössä.

Vierailija
8/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. työtön ja kateellinen

Suomessa ilmainen koulutus tai ainakin samat mahkut kaikilla. Mitä se ulkomailla käyminen tai harrastaminen olisi auttanut tulemaan muuksi kuin tavikseksi? Voithan itsekin vaikuttaa asioihin aika paljon. Lentäminen saastuttaa ja kalliit harrastukset eivät ole sen hienompia kuin halvatkaan. Meidän luokan pärjäävin tyttö juoksi, eikä maksa mitään. Hänestä tuli hyvin tienaava ja hyväryhtinen fiksu ihminen.

Nyt on ollut viimeaikoina paljon tutkimuksia että kaikki lapset eivät ole samoilla viivoilla vaan toisilla lapsilla on heikoimmat lähtökohdat kuin toisilla mikä tekee lapsista eriarvoisa jo ennen koulun aloittamista. Suomen koululaotos ei ole mikään kaikkia lapsia tasapäistävä laitos, eikä kaikilla ole elämässä samoja mahdollisuuksia. Elämää voidaan vaikka ajatella pokeripelinä, toki siinä on paljon tuurista ja taidosta kiinni, mutta ne pärjäävät helposti paremmin joilla on suurempi alkusumma kuin niillä joilla on vain vähän krediittejä jo alunperin pelissä.

Vierailija
9/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut. Suosituista tuli taviksia ja koviksista linnakundeja/mt-ongelmaisia äitejä. Ärsyttävistä (etenkin miespuolisista) besserwissereistä tuli menestyviä yrittäjiä. Taviksista iso osa pärjää kollektiivisesti parhaiten.

Itse olen besserwisser-nainen (hävettää myöntää!) ja olen pärjännyt semi-ok, keskijohdossa isossa pörssiyhtiössä.

No tekikö se raha onnelliseksi? Saitko mieheksesi jonkun kuivan besserwisser-miehen tai jonkun hyvin tienaavan, jolla ei ole pääkopassa tilaa aidolle rakkaudelle vaan pelkästään dollarin kuvat pyörii silmissä? Järjellä vaan laskelmoidaan ja kaikki ulkokultaista ja niin hienoa? Vai.....?

Vierailija
10/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin koulussa suosittu ja sain omakseni maailman ihanimman raksamiehen ja saatiin kolme lasta. En missään nimessä tahtoisi olla mikään pukunainen, jolla olisi pukumies. Ollaan onnellisia ja tienataan ihan tarpeeksi. Oma osake on ja kesämökki ympärivuotisessa käytössä ja lapset saavat harrastaa mitä haluavat. Ei käydä ulkomailla saastuttamassa ilmakehää. 

Vierailija
11/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa niitä näkyy aika paljon töissä..

Vierailija
12/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellainen käsite kuin keskiverto ja on tutkittu, että keskiverto eli tavis on kaikkein onnellinen elämässään. 

Vierailija
13/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tekikö se raha onnelliseksi? Saitko mieheksesi jonkun kuivan besserwisser-miehen tai jonkun hyvin tienaavan, jolla ei ole pääkopassa tilaa aidolle rakkaudelle vaan pelkästään dollarin kuvat pyörii silmissä? Järjellä vaan laskelmoidaan ja kaikki ulkokultaista ja niin hienoa? Vai.....?

Ei. Mieheni jätti minut ja lapset 15 vuoden jälkeen, ikävä kyllä. Mikähän ihmisestä tekee tuollaisen besserwisserin, lapsuudesta huono itsetunto ja vanhempien liian kovat odotukset? Onneksi lapset ovat ihan tervejärkisiä ja besserwisserilläkin itsetutkimusta jo pitkältä ajalta :)

Vierailija
14/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi raha sulkisi pois rakkauden tai rahan puute ulkokultaisuuden. Kuulostat kateelliselta.

Vierailija
15/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mieheni jätti minut ja lapset 15 vuoden jälkeen, ikävä kyllä. Mikähän ihmisestä tekee tuollaisen besserwisserin, lapsuudesta huono itsetunto ja vanhempien liian kovat odotukset? Onneksi lapset ovat ihan tervejärkisiä ja besserwisserilläkin itsetutkimusta jo pitkältä ajalta :)

No etkö itsekin myöntänyt olevasi sellainen? Mitäs nyt sitten? Oletko yksin vai löytänyt jo uuden rakkauden? Ja jos niin onko samoista piireistä? 

Vierailija
16/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi raha sulkisi pois rakkauden tai rahan puute ulkokultaisuuden. Kuulostat kateelliselta.

En ole kateellinen, vaan olen tehnyt tutkimusta aiheesta osana erästä tiimiä. Ja se todellakin osoittaa että raha ei oikeasti tee onnelliseksi, eikä menestys. Pänvastoin jopa, koska menestyvät vanhemmat ovat aina työkiireisiä ja lapset kärsivät. 

Vierailija
17/17 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin kaikki menestyjät ovat sellaisia laihoja ja pikkupäisiä, silmälasipäisiä. Nämä korkeakouluopiskelijat siis. Tulee mieleen ihan oikeasti, että toisille on anneettu ulkonäkö ja toisille äly. Mutta kyllä ne tavikset siltikin ovat kaikkein fiksuimpia, koska osaavat suunnata sen ajattelunsa tasaisesti kaikkeen mihin pitää. Menestyjät eivät näe arkea ja arjen haasteita ollenkaan, koska ovat liian keskittyneitä oman uransa buustaamiseen. Lapsetkin ovat jotain tuotteita, eivätkä mitään rakkauden hedelmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä