Voiko alle 18v mennä naimisiin Suomessa ilman vanhempiensa lupaa?
Kommentit (23)
Mua todella hävettää tämän kyselyikään juuttuneen trollin tietämättömyys ja olematon tiedonhakutaito.Fiksumpi ois osannut hakea tiedon kysymättä kaverilta.Ap kyselee asioita jotka on käyty läpi koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Voi, oikeusministerin luvalla.
Mitä jos vanhemmat eivät anna lupaa, voiko oikeusministeri silti antaa luvan?
Vierailija kirjoitti:
Mua todella hävettää tämän kyselyikään juuttuneen trollin tietämättömyys ja olematon tiedonhakutaito.Fiksumpi ois osannut hakea tiedon kysymättä kaverilta.Ap kyselee asioita jotka on käyty läpi koulussa.
Tämä on keskustelupalsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Tosin lupaa hakiessa kai kysytään vanhempien suostumusta, mutta todellisuudessa luvan voi hakea vanhempien tietämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Tosin lupaa hakiessa kai kysytään vanhempien suostumusta, mutta todellisuudessa luvan voi hakea vanhempien tietämättä.
Miksi oikeusministeri haluaa, että lupa haetaan? Onko avioliiton myöntämiseen olemassa jotain rajoituksia vaikka ikäeron suhteen?
Järjetöntä, että joltain oikeusministeriöltä pitää kysyä lupa. Mitä se niille kuuluu?
Jos alle 18v menee aikuisen kanssa naimisiin, tuleeko aikuisesta puolisosta hänen huoltaja?
Kenelläkään ei taida olla omaa kokemusta? Nuo nettin huhut eivät välttämättä pidä paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettuja syrjivä laki.
Sinä hemmetin hopeakettu..eihän nimesi satrumoisin ole Eeéeero?;/
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä, että joltain oikeusministeriöltä pitää kysyä lupa. Mitä se niille kuuluu?
Aikanaan muuten lupa anottiin presidentiltä. Ystäväni vanhemmilla on tallessa pressan allekirjoittama lupa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan muuten lupa anottiin presidentiltä. Ystäväni vanhemmilla on tallessa pressan allekirjoittama lupa.
:D Sale nyt saletisti antaa luvan.
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei taida olla omaa kokemusta? Nuo nettin huhut eivät välttämättä pidä paikkansa.
Menin 17 vuotiaana naimisiin ja mulla oli vanhempien ja oikeusministerin lupa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä tapahtui?
5 vuotta sitten. Olin raskaana ja vanhempani olivat sitä mieltä,että naimisiin on mentävä. Mieheni oli kypsässä 19 vuoden iässä.
"Lupa anotaan oikeusministeriöstä, ja perusteluiksi katsotaan raskaus, uskonnollinen vakaumus tai kulttuurinen syy. Päätöksen tekee lopulta oikeusministeri."
Eli kannattaa nusasta tytto paksuksi.
Katso googlella.