Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kontekstista irroittaminen

Vierailija
29.08.2018 |

Mammat auttakaa!

Tarviin esimerkin lauseesta tai kommentista, jonka merkitys muuttuu kun se irroitetaan kontekstista.

Oon ysillä ja viikon olin kipeänä, en tiedä yhtään mitä toi ees tarkoittaa..

Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon koulun kaikki yhdeksäsluokkalaiset yrittivät saada av-palstalta vastauksen koulutehtäväänsä.

Joku voi irrottaa tuosta vaikka, että "Suomen koulutus on rappiolla, koska kaikki yhdeksäsluokkalaiset yrittivät saada vastauksen.." vaikka kyse olikin vain porvoosta.

Vierailija
2/3 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Konteksti on se yhteys, jossa asia esitetään.

Eli... jossain kontekstissa on perusteltua sanoa jotain ja se jokin avautuu siinä oikeassa kontekstissa, mutta irrotettuna tästä yhteydestä sama ilmaus saa täysin toisen merkityksen.

Kumpi oli ennen muna vai kana sutkautuksena on ymmärrettävä ja perusteltu, mutta jos se viedään keskusteluun, joka pohditaan lajien syntyä, ilmaus on naurettava...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi: Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Jeesus sanoi: Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.

Jeesus vastasi: Katso nyt näitä mahtavia rakennuksia. Kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle.