Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikainen määräaikainen työsopimus ja työttömyysturva/karenssi

Vierailija
28.08.2018 |

Jos allekirjoitan työsopimuksen osa-aikaisen määräaikaiseen työsuhteeseen, lähtökohtaisesti minulla ei ole oikeutta irtisanoa työsuhdetta kesken sopimuksen, eikö niin? Jos olen samalla työnhakijana (soviteltu päiväraha) ja te-toimisto käskee hakea työpaikkaa tai kurssia johon en palkkatyön takia voi osallistua, saanko karenssia? Vai kelpaako tämä voimassa oleva työsopimus perusteeksi olla hakematta. Vai pitääkö joka tapauksessa hakea kaikkia työpaikkoja ja kirjoittaa vaan hakemukseen, että en muuten voi tulla teille töihin...

Nim. Vielä vanhempainvapaalla ja työnhaku edessä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin viime vuonna että tuollaisessa tilanteessa mitään tarjouksia ei yleensä edes lähetetä. Kurssille nyt ei ainakaan tarvitse mennä jos on sen aikana töissä. Jos pitää hakea töitä niin hae vaan koska voithan ilmoittaa hakemuksessa milloin nykyinen työsuhteesi loppuu. Jos saat tarjouksen jonka oikeesti haluutkin ottaa vastaan niin yleensä tollaset jutut on aina neuvoteltavissa vaikka työsuhde oliskin määräaikainen. Ja voit myös määräaikaiseen sopimukseen pyytää irtisanomisaikaa.

Itselläni ei siis ollut mitään ongelmia työkkärin kanssa. En ole muutenkaan saanut sieltä ikinä yhtäkään työtarjousta, kurssiehdotusta tms. (kirjoilla oon ollut reilun vuoden ja ohessa on ollut osa-aikasta duunia ja keikkaduunia).

Vierailija
2/4 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot töissä, ei mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää hakea, koska työttömyysetuutta saadaksesi lupaat hakea kokoaikaista työtä ja ottaa sitä vastaan.

Käytännössä minulle ei ole työsuhteen aikana lähetetty työtarjouksia työkkäristä, mutta heti kun määräaikaisuuden loppu lähenee niitä tulee useampi. Vaikka se määräaikainen jatkuisi uudella määräaikaisella.

Minulla siis osa-aikatyö hoitoalalla, soppari aina elokuun alusta kesäkuun loppuun. Kesä-heinäkuu menee työkkärin kanssa leikkiessä. Hakenut toki olen aina sitten osoitettuja paikkoja, mutta en niistä mitään jälkeenpäin ole kuullut.

Vierailija
4/4 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan tehdä muita töitä sen osa-aikaisen lisäksi. Uuden työn pitää tietysti sopia vanhaan työhön, eli aikaisemmin solmitty työsopimus sitoo ja lopun ajan voit täyttää uudella sopimuksella. Kerrot vain että tilanne on tämä että sinulla on osa-aikaisen sopparin velvoitteet.

Eikä ketään pidetä väkisin töissä, kyllä työnantaja suostuu lopettamaan työsuhteen, jos saat täysipäiväisen työn.

Asioilla on tapana järjestyä kun ne laitetaan järjestymään.

Vai yritätkö nyt vaan venkoilla työllistymistä vastaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi