Anoppi on kultaakin kallimpi parisuhteen tuki
Tälläkin palstalla on ollut paljon anoppiaan moittivien kirjoituksia, vaikka ne taidot mitä anopit pystyvät siirtämään poikiensa puolisoille ovat todella kovan luokan perusta parisuhteelle.
Varsinkin nuorempien naisten apuna anoppi pystyy kokemuksellaan antamaan ne elämänohjeet koskien kotitöitä ja lastenhoitoa sekä taloudenhoitoa, jotka mahdollistavat vakaan ja perheen itsenäisen toiminnan myös tulevaisuudessa.
Niin ylimielinen ei tulisi olla kenenkään miniän, että torjuu sen avun ja opin, jonka vanhempi osaa ja on halukas siirtämään tämän tiedon nuoremmalleen.
Nöyristellä ei tarvitse, mutta sen verran nöyryyttä pitäisi olla, ettei näytetä hapanta naamaa vain sen vuoksi, että luullaan nuorella iällä osattavan asioiden hoitaminen vaikka kokemus perhe-elämästä on vasta alkutaipaleellaan.
Kommentit (8)
Kuule jos ne anopit siirtäisivät ne taidot LAPSILLEEN sukupuoleen katsomatta sen sijaan että päsmäröivät miniää.
Jos nyt oletetaan, että tuo typerä ideasi menisi näin ja anopit siirtäisivät hienot kivikautiset oppinsa miniöilleen, jotka ilosta kiljuen ne vastaan ottaisivat, mitenkäs tämän miniän äiti? Miksei hän muka saisi siirtää omia oppejaan tyttärelleen? Miksi pojan äidin se pitäisi saada tehdä? Onko taas tämä kivikautinen käsitys, että pojat olisivat parempia ja arvokkaampia lapsia kuin tytöt?
Vierailija kirjoitti:
Kuule jos ne anopit siirtäisivät ne taidot LAPSILLEEN sukupuoleen katsomatta sen sijaan että päsmäröivät miniää.
Niinpä.
Ja onhan sillä miniällä omakin äiti. Miks se ei riitä?
Vai yrittääkö tässä joku miniäänsä kyllästynyt anoppi nyt osoitella omaa paremmuuttaan verrattuna muihin (kuten miniän omaan äitiin)?
Olisit opettanut ne taidot lapsellesi.
Kasvata poikasi niin ei tarvitse miniää kasvattaa, ja ne taidot on jo perheessä.
No on anoppeja ja anoppeja. Omani on ihan järkyttävän ilkeä per*ele jostakin maanalaisesta paikasta. Aiheuttaa vaaraa lapsenlapsilleen, omalle pojalleen (minä en sen temppuihin lähde) ja on äärettömän ilkeä koko ajan kaikille. Erityisesti miehelleen ja kaikille jotka lähistölle uskaltaa. Minä en sitä lohikäärmettä vapaaehtoisesti enää tapaa.
Vierailija kirjoitti:
No on anoppeja ja anoppeja. Omani on ihan järkyttävän ilkeä per*ele jostakin maanalaisesta paikasta. Aiheuttaa vaaraa lapsenlapsilleen, omalle pojalleen (minä en sen temppuihin lähde) ja on äärettömän ilkeä koko ajan kaikille. Erityisesti miehelleen ja kaikille jotka lähistölle uskaltaa. Minä en sitä lohikäärmettä vapaaehtoisesti enää tapaa.
Voisin kuvitella itse kirjoittavani näin anopistani, jos miehelläni olisi sisaruksia, uskoisin että olisit hänen veljensä kanssa naimisissa. Olen siitä todella onnekas, että mieheni on alusta asti asettunut minun puolelleni ja puolustaa minua aina äidilleen. Ei ole ikinä myöskään täysi-ikäiseksi tultuaan tehnyt niinkuin äiti sanoo.
Haista huilu. Ei enää vanhoilla opeilla tee mitään eikä lapsuudenkodistaan poismuuttaneen lapsen elämään ole lupa vanhemman puuttua. Se puuttumisoikeus loppui siihen päivään kun lapsen osoite muuttui.