Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa joku miksi työtön muka tarvitsee lomaa ja mistä?

Vierailija
26.08.2018 |

En vain ymmärrä. Enkä saanut vastausta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lomaa työttömyydestä, kun pääsin töihin :). En vaihtaisi takaisin, vaikka saisin saman rahan.

Vierailija
2/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitsekaan ymmärtää ennenkuin olet itse työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsästä arjesta ja tylsyydestä.

Vierailija
4/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ahdistuksesta ja jatkuvasta työnhausta ja "hereillä olosta", kun koko ajan miettii tulevaa, tulevaisuutta, työnhakua ym. Siitä stressistä.

Vierailija
5/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän elämä on yhtä stressaamista.

Mistä löytää töitä, mitä jos ei löydykään, mitä jos hallitus keksii taas jonkun aktiivimallin jolla taas lähtee iso siivu ruoka rahoista, mitä jos työkkäri laittaa jollekin kurssille minne ei julkisilla pääse, mitä jos otan vastaan tuon 2 tunnin työ pätkän katkeaako tuet, olenko muistanut tehdä kaikki rastit te-toimiston sivuilta, mistä saisi lainaan rahaa, että vois ens viikolla syödä, mistä saisin syyskengät kun lenkkareissa kastuu jalat jnejne. Jne. Että kyllä tässä lomaa tarvitsee.

Vierailija
6/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse hoidan KAIKKI kotityöt ja hoidan myös lapsen melkein yksin. Ukko käy vakituisessa työssä ja pitää sitä tekosyynä joka ikiseen asiaan, ettei tarvitsisi sitä persettään sohvasta nostaa ja tehdä kotona yhtään mitään. Ilmeisesti mun pitäisi ukolle maksaa oikein palkkaa jopa kotonakin, jos meinaisin saada sen tekemään täällä jotain edes viikonloppuna tai lomillaan... Eli monesti tuntuu, että olisin kyllä loman tarpeessaa tästä palkattomasta työleiristä, jos meinaan selvitä täysipäisenä. Nyt olen iältäni jo 4-kymppinen, joten täällä ikärasistisessa Suomessa ei töitä enää niin helposti saa, kuin nuorempana. Vielä vuosi sitten olin työssä ja silloinkin ukko vasta kauhean patistamisen jälkeen suostui joitain kotitöitä tekemään. Mielelläni vaihtaisin takaisin työelämään tämän helvetillisen kotiorjana olon...

Vierailija
7/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haetaan töitä, tehdään niitä hakemuksia, hiotaan cv:tä ja onnekkaimmat käyvät haastatteluissakin. Kyllä siinä vähintään 5X8 tuntia viikossa menee. Ja stressaa huomattavasti enemmän kuin useimmat työt.

Vierailija
8/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Työ tarjoaa kaipaamiasi virikkeitä ja työpaikka tarjoaa ympäristön vaihdoksen. Työ on paras lääke aivan kaikkiin vaivoihin. Hanki ap töitä, niin paranet etkä tarvitse mitään lomia. Mitä enemmän töitä sen parempi.

Vierailija
9/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin voisi kysyä miksi työssä käyvä tarvitsee lomaa.

Vierailija
10/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap sinä eläisit jatkuvasti pienessä vuokrakämpässäsi ilman mitään huvituksia, ulkona käyt vain lähikaupassa niin luuletko että alkaisit jossain vaiheessa kaivata jotain vaihtelua? 500 euron kuukausituloilla ei paljon mihinkään lähdetä eikä kotiinkaan ostella viihdykkeitä. Tosin eipä ole varaa siihen lomaankaan, joten en oikein ymmärrä sun kysymystä.

Vierailija
11/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Työ tarjoaa kaipaamiasi virikkeitä ja työpaikka tarjoaa ympäristön vaihdoksen. Työ on paras lääke aivan kaikkiin vaivoihin. Hanki ap töitä, niin paranet etkä tarvitse mitään lomia. Mitä enemmän töitä sen parempi.

Luulet ilmeisesti, että puussa kasvaa töitä? Kyllä mielelläni menisin jonnekin töihin ja alkaisin vaatimaan palkkaa, mutta kun ei niitä töitä noin vain saa. Joka työpaikkaa hakee vähintään monta kymmentä ihmistä ja asiaa ei auta, jos hakija on keski-ikäinen, eikä mikään nuori enää. Ehkä Helsingin seudulla töitä saa noin vaan, mutta itse asun muualla, enkä täältä voi poiskaan muuttaa, kun on perhe ja miehellä täällä työt. Mutta jatkuvalla syötöllä lähettelen kyllä työpaikkahakemuksia, jospa se ihme joskus vielä tapahtuu työpaikan muodossa.

Vierailija
12/13 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi ap:n kaltaisista kadehtijoista.

Vierailija
13/13 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Koen olevani lomalla koska saan olla rauhassa. Teen vaan 2 päivää viikossa.

Se työkkärrin painostus on kamalaa. Ahdistun käynneistä ja soitoistakin.